Inlägg från: Pythia |Visa alla inlägg
  • Pythia

Odd Molly för oss inbitna del IV

Jontesfru skrev 2010-08-31 18:36:12 följande:
    usch jag står här o är rikigt ledsen för att en jacka är förliten???!!! knasigt eg. men det finns bakomliggande orsaker (ökad epilepsiaktivitet hos sonen o ingen dr som är anträffbar) o detta blev droppen. Hade så sett fram emot den jeansjackan så jag blev helt tom när den var så pass förliten. Tur att min continental dress är så fin får trösta mig med det. 
    Förstår precis din känsla när droppen får bägaren att rinna över. Skönt att ha något att trösta sig med.
  • Pythia

Idag hittade jag den där t88 utena. Det var ett plagg som jag hade bestämt mig för att slå till på när den kom. Men när jag fick se den "live" så blev jag faktiskt jättebesviken. Jag visste att det var råa kanter, men även runt halsen hängde det som fransiga trådar. Dessutom kostade den 2.200 kr. Jag tyckte inte att den var värd priset!!

Så mycket mer värd priset blev då höstjackan i military för 2.400kr. I jämförelse blev det ju rena kapet så en sån åkte ner i påsen och även en brunbegie 327:a som ju också var helt underbar.

wiiiii

Nu får jag ju inte köpa den där continental-klänningen denna månad istället!!! Men jag tror att jag har mer användning för detta ändå.

Det är ett himla prioriterande sedan man har blivit Molly-tok. Innan köpte jag vad jag kände för just då. Nu håller man på och planerar och planerar. Eller vad säger ni?

• Pythia
    Duntoffla skrev 2010-09-02 21:10:48 följande:
    Bra tips! Nu sitter jag här och fnular på en 327:a jag med i almost black men sen såg jag ju den fina light military i Binas blogg och den ser mkt finare ut i färgen på än på produktbilden tycker jag.Är det ngn mer som köpt den och har bild att visa?
    Jag har ingen bild på den, men jag stod och fingrade på den i light military och det är superhärlig grön färg, rikigt fin, och jag älskar grönt. Men jag valde en brunaktig istället där borderierna inte är så framträdande för jag upplevde det som om de där ljusa broderierna lös upp lite väl mycket. Men det är ju helt olika hur man tycker att det ska vara. Den gröna färgen var i alla fall helt underbar.
  • Pythia
    Frösötös skrev 2010-09-05 11:01:09 följande:
    Pokergirl och Duntofffla: ja jag tror ni har rätt i att det inte är något konstigt m budgivningen på 9th sweatern. Har nog blivit lite paranoid när det gäller Tradera Flört.
    Fö sitter jag här och tjurar efter att för tredje gången missat en auktion på ett "måstehaplagg" Skrikandes. Auktionen gick ut medan jag satt på ett plan hem från Mallorca och det maxbud jag la innan planet gick var för lågt.
    Men lite misstänksam kan man ändå vara. Om man kollar i budhistoriken så har denna säljare och denna köpare köpt och sålt en hel del mellan varandra. Det behöver ju verkligen inte betyda något, men jag tar mig alltid en funderare och det är alltid bra att bli uppmärksam och sedan fundera hur man vill ställa sig till given information
  • Pythia
    h80 skrev 2010-09-05 11:12:35 följande:
    nu "råkade" jag köpa ett odd molly plagg på tradera fast att jag hade bestämt mig för att bara handla i butik. hoppas att det inte är en kopia...
    www.tradera.com/auction/viewitempage.aspx?aid...
    som nick name skrev. Stor risk för kopia där med tanke på säljhistoriken på den säljaren. Be om kvitto och bilder på tagsen. Är de släta så är det en garanterad kopia. Nu gick den ju för hyfsat billigt, men ändå
  • Pythia
    Hilti skrev 2010-09-05 10:43:45 följande:
    Jag blir så trött på Tradera! En av mina auktioner gick på köp nu för ett tag sedan, jag fick inte betald och skickade 3 påminnelser till mailadressen reggad på T. I går kollade jag igen, och visst nu fanns det en annan mailadress och inget telefonnr som det gjorde förut. Jag vidarebefodrade alla mail till den nya adressen, men fick svar från nån kille att han inte köpt något på T.

Jag lämnade då negativt, för jag tycker att tar man köp nu så betalar man ganska snart? Sen att personen byter ut sina kontaktuppgifter gör mig mistänksam. Nu fick jag ett hämndomdöme där det står att jag inte skickar vinnarmail (jag har automatisk + 3 påminnelser) och att jag inte svarar på mail. Jesus vilka menniskor det finns. Denna kommer jag att blocka tror jag, är det svårt på T? 
    Trist!! Men som sagt, får du tag på säljaren och ni kan lösa det så går det ju att ta bort negativ från båda hållen. Det kan ju hända att hon på något sätt har missat mailen (även om man borde vara väldigt uppmärksam när man vet med sig att man precis har gjort affärer). Jobbigt när folk måste trilskas istället för att bjuda till lite.
  • Pythia
    h80 skrev 2010-09-05 13:09:10 följande:
    varför tror ni att det är en kopia pga säljhistoriken? (nybörjare så jag vill lära mig)
    Om du går in och söker på Odd Molly och kopior så kan du se vilka modeller det finns bekräftade kopior på.

Tittar du på historiken så har denna säljare bara sålt sådana plagg som är vanligt förekommande som kopior.

Tex. två st likadan kjolar som den du just köpte i olika storlekar (och jag har sett förut att fler har legat ute till försäljning, men jag vet inte om folk har låtit bli att lämna omdömen)

Säljaren har också sålt likadana 327:or i olika storlekar (vilka också är kopierade plagg), samt två st. Live-alot vilka också är kopierade plagg

två stycken smyrna purse (också vanligt kopierade)

Tittar du sedan på vilka auktioner säljaren har ute så är det tre stycke t88:or som också är vanliga kopierade plagg.

Allt detta är bara indicier. Men sånt kollar jag på om jag ska köpa
  • Pythia

En anna grej.

Är inte dessa väldigt lika några av hösten molly-koftor
    http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=123&d_id=5&lang=se

http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=123&d_id=37&lang=se

De kom innan Odd Molly släppte sina så modellerna måste ligga i tiden helt enkelt Flört

Jag gillar ju att både virka och sticka och nu håller jag på med denna. Det ska bli kul att kombinera den med några mollykläder.

http://www.garnstudio.com/lang/se/visoppskrift.php?d_nr=115&d_id=40&lang=se

• Pythia

Konstiga länkarna blev. forumlänken blev klistrad innan länken och så blev det galet.
    well, well... om någon orkar är det bara att ta bort den inledande delen av länken som inte ska vara där så blir det rätt.

• Pythia
    Mabimao skrev 2010-09-07 15:58:40 följande:

OT så det skvätter om det...........men jag gör det ändå. Ni girls är ju mina shopping polers

Jag letar efter ringar som man har flera av på samma finger. En tre fyra stycken, gjorda för att ha många av. Vet att det finns andra än Björg och Sandberg och Manolin.....men kan inte komma på. Har ni nåt tips! Inboxa mig gärna så blir det inte mer OT än nödvändigt. Kan vara bara silver eller olika metaller.........

Pandora har väl sådana ringar
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV