• Anonym (tampongen)

Tampongen borta ??

Fick mens i onsdags precis som vanligt. Hanvände binda på dagen o tampong på kvällen o natten. Gick upp o bytte tampong på natten. Likadant på torsdagen.

Sen på fredagen hade jag tamponger hela dagen. När jag kom hem tog jag ut den (tror jag) o la mig i soffan o fl:ade lite. En halvtimme efteråt ringde min syster o frågade om vi skulle hitta på nåt. Ja sa jag o duschade mig lite o satte i en tampong. När jag kom hem på kvällen tog jag ut tampongen o skulle sätta i en ny. Det kändes "trögt" o motigt o jag fick för mig att jag inte tagit ut den senaste. Drog ut den o prövade med en ny tampong som lätt gick i. Bytte på natten sen.

Har sedan dess varit orolig att jag har tryckt upp en tampong för långt upp som jag inte dragit ut. Det känns omöjligt men det har lixom blivit som en tvångstanke nu att jag har gjort det.

Jag brukar ha mens i 7 dagar o idag är det helt klara, lite vita flytningar utan minsta brunt/rött.

Jag oroar mig. Har försökt titta med spegel, men ser ingen tampong. Det är som ett skräcksinario. Jag tror inte att jag har i någon tampong, men är inte säker (fan vad jag låter som ett troll nu, men jag oroar mig. Någon som varit i samma situation förstår nog). Jag är en persn med ett otroligt kontrollbehov o drf oroar jag mig.

Mensen tog ju desutom slut IGÅR, dvs bara 5 dagars mens. Kanske tampongen sitter där uppe o suger upp allt blod? Borde jag inte känna den då?

Jag försöker räkna ut hur jag sate in tampongen etc etc, o kommer förmodligen fram till att jag inte har någon tampong uppsatt långt långt uppe i mig. Men hjälp vad otrevlig känsla det är.

• Svar på tråden Tampongen borta ??
  • Cecese

Men slidan är ju inte oändlig utan det finns ju ett stopp på den. Stoppa in fingrarna och känn efter helt enkelt och känner du ingen tampong så finns det ingen där.

Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Teskedsmamman

Jag håller med Cecese, slidan är ett slutet rum, som inte en så stor sak som en tampong kan försvinna ifrån i alla fall, utan att ha tagits bort rätt väg. In med ett par fingrar och känn efter, känner du inget finns det inget....

Mina bloggar: ☆ Virkaholic ☆ och tesked.blogspot.com/
  • Anonym (Tampongen)

Hejsan.. jodå visst kan det försvinna in i livmodern, det gjorde den för mig en gång.. jag pippa på fyllan med pojkvännen och glömde bort den inne, dagen efter på kvällen så började det lukta väldigt äkligt och konstigt... jag fick då en känsla av att jag nog hade glömt den inne.. fy vilken panik jag fick.. jag tog glid medel och tog in i musen, massa, sen satt jag på huk och krysta ett antal gånger, och vips så kom den ut.. tror du jag blev lättad..

Kan säga att ja den dagen kasta alla mina tamponger och har sen dess aldrig haft någon inne sen dess...många år sen...

• Anonym

TS: sätt dig på huk och krysta eller som de andra sagt känn med ett finger...Angående att den kan försvinna in i livmodern? Hur är det möjligt när livmodersöppningen in är öppen lika mkt som ett knappnålshuvud under mensen? Låter otroligt tycker jag..

• Bedan
    Anonym (Tampongen) skrev 2010-02-08 18:32:23 följande:
    Hejsan.. jodå visst kan det försvinna in i livmodern, det gjorde den för mig en gång.. jag pippa på fyllan med pojkvännen och glömde bort den inne, dagen efter på kvällen så började det lukta väldigt äkligt och konstigt... jag fick då en känsla av att jag nog hade glömt den inne.. fy vilken panik jag fick.. jag tog glid medel och tog in i musen, massa, sen satt jag på huk och krysta ett antal gånger, och vips så kom den ut.. tror du jag blev lättad.. Kan säga att ja den dagen kasta alla mina tamponger och har sen dess aldrig haft någon inne sen dess...många år sen...
    Hålet i livmoderhalsen är pyttelitet, som ett knappnålshuvud. Ingen tampong kan åka upp i livmodern hur hårt man än pippar! (Såvida man inte får för sig att trycka in den där när livmodertappen öppnar sig vid förlossningen, men det är nog inte så smart).
  • Smulan87

haha de var min tanke med :D

Anonym skrev 2010-02-08 18:35:53 följande:
    TS: sätt dig på huk och krysta eller som de andra sagt känn med ett finger...Angående att den kan försvinna in i livmodern? Hur är det möjligt när livmodersöppningen in är öppen lika mkt som ett knappnålshuvud under mensen? Låter otroligt tycker jag..
    (¯`°?.¸ ♥ Devin 090615 ~ linaekesrydh.blogg.se ♥¸.?°´¯)
  • Anonym

Fast den var ju inte inne i livmodern då? Bara för att du fick krysta menar du?
    Det måste nog snarare vara så att den blev väldigt mosad efter sexet, och därför svår att få ut. Jag är ganska övertygad om att den inte kan åka upp i livmodern..

• Anonym (...)
    Hejsan.. jodå visst kan det försvinna in i livmodern, det gjorde den för mig en gång.. jag pippa på fyllan med pojkvännen och glömde bort den inne, dagen efter på kvällen så började det lukta väldigt äkligt och konstigt... jag fick då en känsla av att jag nog hade glömt den inne.. fy vilken panik jag fick.. jag tog glid medel och tog in i musen, massa, sen satt jag på huk och krysta ett antal gånger, och vips så kom den ut.. tror du jag blev lättad.. Kan säga att ja den dagen kasta alla mina tamponger och har sen dess aldrig haft någon inne sen dess...många år sen...
    Livmodern!! :D (kan inte låta bli att skratta) Nej den kan inte försvinna upp i livmodern! Den kan ha åkt längst in i slidan, och då kan det vara svårt att känna den bara.

TS: Sätt dig på huk och krysta krysta + fingrarna så långt upp i slidan du kan, så ska du se att den kommer ut om den nu ens finns där.
  • Anonym

Den KAN inte åka in i livmodern!!!
    Hålet in dit är som ett knappnålshuvud!
    Då skulle killar med väldigt långa penisar kunna pippa in i livmodern ju..och det kan dom INTE! Jag lovar!!
    Antagligen blev den platt och mosad...

För att svara på ts med...

Stoppa in ett finger, du känner ju om du stöter på nåt torrare eller om det är som en rundad slemmig grej där inne, då är det livmodertappen!

• Anonym

men om det sitter en tampong där och suger upp allt blod så skulle den ju bli full och börja läcka. 

Tror inte heller du har någon tampong i.
  • Cecese
    Det finns inte en risk att den åker upp i livmodern. Om den mot förmodan skulle ha gjort det så skulle det gjort så j***a ont att du garanterat hade märkt det direkt och du skulle inte kunnat dra ut den själv utan behövt hjälp och förmodligen tagit ut den kirurgiskt via buken... Alla som satt in en spiral vet hur ont det gör och den är ändå gjord för att föras in.... Det som hände med din tampong var nog att den åkte upp bakom livmodertappen och gömde sig men då var den inne i slidan hela tiden.
    Mamma till ♀-98, ♀-03, ♂-06 och ♂ oktober -08
  • Anonym (tampongen)

Mina flytningar verkar normala, och jag tycker mig inte känna någon tampong i mig ... men någon konstig mensvärk (som man ju inte ska ha efter mensen, inte jag iaf)...men jag kände med fingret, försökte känna igenom "hela hålet" och fann ingen tampong så jag blev väldigt lättad !

Så igår hade vi sex och i början oroade jag mig för att det skulle vara en tampong där iaf som skulle komma ut efter sexet eller att min sambo inte skulle kunna "komma in helt" pga den förmodade tampongen satt ivägen. Men allt gick superbra och nu är jag säker på att jag inte har någon tampong i,,, och skulle jag ändå ha det så löser det sig någon gång... :) men jaqghar insett att det inte är lönt att oroa sig över sånt som man egentligen inte kan göra nåt åt när man gjort allt man kan o inte känner nåt .

Tack för hjälpen !

• AnnaKanna
    Anonym (tampongen) skrev 2010-02-09 12:51:12 följande:
    , och skulle jag ändå ha det så löser det sig någon gång... :) men jaqghar insett att det inte är lönt att oroa sig över sånt som man egentligen inte kan göra nåt åt när man gjort allt man kan o inte känner nåt .Tack för hjälpen !
    Det är jätte farligt att ha en bortglömd tampong i slidan. OM du har en tampong i slidan kan du bli septiskt, dvs få blodförgiftning. Läs bruksanvisningen i tampongpaketet.

Lycka till.
  • Anonym (tampongen)
    AnnaKanna skrev 2010-02-09 12:58:53 följande:
    Det är jätte farligt att ha en bortglömd tampong i slidan. OM du har en tampong i slidan kan du bli septiskt, dvs få blodförgiftning. Läs bruksanvisningen i tampongpaketet.Lycka till.
    Jag vet att jag kan få nån sjukdom? TSS heter den väl?

Men jag menar att jag har försökt "räkna ut" händelseförloppet för när o hur jag satte in mina tamponger, jag har normala flytningar, jag har känt med fingret o jag har haft sex o det finns inget som tyder på att jag skulle ha en tampong i mig. Jag borde väl inte gå och kolla iaf?
  • Anonym

Jag själv tog mig till Kvinnokliniken när jag misstänkte att jag hade kvar en tampong i som jag inte kände. Fanns inget där när barnmorksan kollade =)

Men på en kompis till mig fastnade den bakom livmodertappen när hon hade haft sex med tampongen i. Barnmorskan tog då ut den åt henne.

• Vampyrtrollet

Med stor sannolikhet har du nog inte kvar den där.. :)

Men en liten fråga bara...
    Varför använder du binda på dagen o tampong på natten??
    De flesta tamponger får man inte ha i mer än fem timmar så om du sover längre kan du få TSS (toxic shock syndrome)... Eller andra problem... blodförgiftning o liknande...
    Sen finns det självklart tamponger som är okej att ha i 8 timmar oxå men i så fall ska du vara säker på att dina är sådana.. :)

• Umbrageous
    Vampyrtrollet skrev 2010-02-09 13:59:19 följande:
    Med stor sannolikhet har du nog inte kvar den där.. :)Men en liten fråga bara...Varför använder du binda på dagen o tampong på natten??De flesta tamponger får man inte ha i mer än fem timmar så om du sover längre kan du få TSS (toxic shock syndrome)... Eller andra problem... blodförgiftning o liknande...Sen finns det självklart tamponger som är okej att ha i 8 timmar oxå men i så fall ska du vara säker på att dina är sådana.. :)
    fast hon gick upp på natten tror jag hon skrev för att byta.
  • Anonym (tampongen)
    Vampyrtrollet skrev 2010-02-09 13:59:19 följande:
    Med stor sannolikhet har du nog inte kvar den där.. :)Men en liten fråga bara...Varför använder du binda på dagen o tampong på natten??De flesta tamponger får man inte ha i mer än fem timmar så om du sover längre kan du få TSS (toxic shock syndrome)... Eller andra problem... blodförgiftning o liknande...Sen finns det självklart tamponger som är okej att ha i 8 timmar oxå men i så fall ska du vara säker på att dina är sådana.. :)
    Jag brukar använda binda på dagen de första dagarna för att jag fått för mig att mensen rinner ut fortare än om den "sugs upp" av en tampong, sen vill jag inte ha binda på natten för de läcker ALLTID

ag använder OB-grön o där står det att det är ok att använda i 8 timmar, men oftast går jag upp o byter på natten iaf för att vara på den säkra sidan.

Jag var inne på toa nyss o försökte "krysta ut" tampongen (om den nu var där iaf) men ingenting kom, så nu slutar jag tänka på den.
  • Vampyrtrollet
    Anonym (tampongen) skrev 2010-02-09 14:04:27 följande:
    Jag brukar använda binda på dagen de första dagarna för att jag fått för mig att mensen rinner ut fortare än om den "sugs upp" av en tampong, sen vill jag inte ha binda på natten för de läcker ALLTID ag använder OB-grön o där står det att det är ok att använda i 8 timmar, men oftast går jag upp o byter på natten iaf för att vara på den säkra sidan.Jag var inne på toa nyss o försökte "krysta ut" tampongen (om den nu var där iaf) men ingenting kom, så nu slutar jag tänka på den.
    Ok.. Kollade bara för att jag har träffat ett antal tjejer/kvinnor som bilr helt chockade när de själva efter påpekande läser på bipacksedeln att mer än fem timmar inte är bra... De tror att bara för att det inte läcker genom är det såååå okej..
    Bra att du har koll o även går upp på natten.. :)
Svar på tråden Tampongen borta ??