Underbart vacker adoptionsdikt!
Nor bone of my bone,
But still miraculously my own.
Never forget for a single minute,
You didn't grow under my heart,
But in it.
Ville bara dela med mig! Lycka till alla som väntar på besked!
//Lo
Här kommer fler: An Adopted Child An adopted child is greatly loved and soon becomes a part, Of everything that's treasured, and held closely to the heart. An adopted child is looked upon with special tenderness. And he or she will always know the warmest, sweet caress. For those who adopt children find joy in little souls. A child's smile can help them on toward their chosen goals. God knows how much mankind cries out for pure, unselfish love. And so He sends adopted ones seemingly from above. Broken hearts are mended, in manner meek and mild. Truly blessed are those who have an adopted child. --Author Unknown ----------------------------------------------------- Born In My Heart I see you in my dreams and feel you in my heart; Sweet baby waiting patiently, half a world apart. I try hard to imagine your many gifts and charms, Passing time until at last, I hold you in my arms. Soon we'll be together and I'll give you all my love; My precious little angel from heaven up above. ------------------------------------------------------ Daydreaming I stepped into her room today Knowing she's not there This waiting for referral Is more than one can bear But taking in the moment I sit down on the floor And dream of her here with me When waiting is no more. A little giggle fills the air As I rub her feet I place my hand upon her heart To feel its every beat. A song is sung so very soft Her eyes begin to close She's meeting me in dream land A place where love still grows. My vision now is very blurred The tears stream down my cheeks I've dreamed of her quite often Throughout these past few weeks. Suddenly a sound is heard The phone rings in the hall Waking up I quickly pray Please let it be "The Call". --------------------------------------------- THIS MORNING IN CHINA This morning in China a mother cries She´ll never forget her daughter´s eyes Her heart is broken and filled with pain The tears run down like the falling rain She has no choice but to leave her there The cost of keeping is too much to bear She hopes her daughter will one day know True love can be found in letting her go. This morning in China a baby cries Hungry and scared as tears fill her eyes Her mother has left her in this public place Another lost daughter of the Chinese race Someone passing by has heard her soft moan She´s soon quickly taken to a foster home It´s here she´ll reside in the care of another Until she´s adopted by a brand new mother. That very same moment, in the U.S.A. A woman cries as she starts to pray Her heart is heavy but filled with much love She prays for a daughter she thinks the world of ?Dear Jesus I ask that your arms would be Wrapped tightly around the one picked for me Guard her in China ?till I make my way And then in my arms forever she´ll stay.? -------------------------------------------------------------- The waiting child saw you meet your child today You kissed your baby joyfully And as you walked away with her I played pretend you'd chosen me. I'm happy for the baby, yet Inside I'm aching miserably I want to plead as you go by, "Does no-one want a child of three?" I saw you meet your child today In love with her before you met And as I watched you take her out I knew it wasn't my turn yet. I recognize you from last year! I knew I'd seen your face before! But you came for a second babe. Does no-one want a child of four? I saw you meet your child today But this time there was something new A nurse came in and took MY hand And then she gave my hand to you. Can this be true? I'm almost six! And there are infants here you see? But then you kissed me and I knew The child you chose this time was me ------------------------------------------------------ Två kvinnor Det var en gång två kvinnor som aldrig lärde känna varandra. Den första kommer du inte ihåg. Den andra kallar du mamma. Två olika liv skapade för att ge dig ditt. En tände din stjärna. Den andra blev din sol. Den första gav dig livet. Den andra lärde dig leva det. Den första skapade hos dig behovet av kärlek. Den andra fanns där för att ge dig den. En gav dig ett ursprung. Den andra gav dig en identitet. En gav dig begåvning. Den andra ett mål med den. En gav dig förmågan att känna. Den andra fanns där när du kände dig orolig. En såg ditt första leende. Den andra torkar dina tårar. En sökte åt dig ett hem hon inte kunde ge dig. Den andra bad om ett barn, och hennes önskan gick i uppfyllelse. Och nu ställer du, genom tårarna, den urgamla frågan som förblivit obesvarad genom alla år. Arv eller miljö; vad är du en produkt av? Varken eller raring, varken eller. Bara två olika sorters kärlek.
OOOps, det gick visst inte att få dikterna en och en i en fin rad som jag gjorde alldeles nyss. Hoppas ni kan läsa dem ändå!
Det här är min favorit. Vi hade planer på att adoptera, men fick en bio son i somras. Vi kanske adopterar syskon, vi får se. Men, den här dikten hittade jag när jag längtade som mest & tänkte att den ska vi ha på vårt barns dop. Nu får den hamna på tackkorten.
Är det du
Är det du, är det du, allra käraste barn,
som har kommit till sist ändå.
Om du kunde begripa, vad jag längtat,
men det kan du visst inte förstå.
Tänk att du skulle komma till sist
det vågar jag väl knappast tro,
fast det var då min enda beständiga dröm,
som aldrig kom till ro.
Kom och sätt dig hos mig, lilla barn.
Får jag krama dig sakta ett slag?
Jag vill känna, att du är mig nära,
jag vill höra dina andetag.
Tänk vad allting konstigt och krångligt
med ens har blivit lätt att förstå.
hjärtans allra käraste barn,
så väl att du kom ändå.
(Harriet Löwenhjelm, 1887-1918)
Löwenhjelms dikt har jag tänkt att ha på min dotters dop - frågan är bara om jag kommer att klara av att läsa den - det är mycket tveksamt
Här kommer ett brev jag skrivit till vår son vi ännu bara fått se på bild, vi väntar på att få åka och hämta honom i Korea inom några veckor.
HEJ LITEN
Hej liten, du vet inte om det ännu men du har vänt upp och ned på vår värld. När vi såg dig första gången förstod vi att du var vår. Det mest bedårande lilla knyte som väntar på oss på andra sidan jordklotet.
Hej liten, du vet inte om det ännu men vi kommer att rycka upp dig från din trygghet snart men det är nödvändigt, du kan inte stanna där du är nu. De som satte dig till världen är ledsna och har gjort ett svårt val men de kan vara trygga i förvissningen om att vi kommer ge dig den trygghet och kärlek du behöver.
Hej liten, du vet inte om det ännu men du är det bästa som hänt oss och längtar så efter att få träffa dig. Vår tillvaro är på paus tills den dagen vi får åka till dig, träffa dig, hålla dig, krama dig, pussa dig och älska dig.
Hej liten, vi har längtat så efter dig och undrat varför du inte kunde komma till oss snart men nu vet vi varför, du var ju inte född ännu.
Hej liten, vilken tur att du valde just oss till att bli dina föräldrar.
Hej liten, välkommen till oss.
Medan jag väntade på att få hämta hem min dotter så lyssnade jag på Sonja Aldéns sång "Du får inte"
Texten i verserna gick rakt in i hjärtat på mig...
"Du får inte knacka på min dörr
Om du inte är beredd att komma in
Du får inte göra om mitt namn
Och börja kalla mig för din
Och du får inte vandra på min väg
Utan att visa mig ditt mål
Och inte stjäla av min godhet
För att fylla upp ditt hål
Och du får inte riva mina murar
Som jag omsorgsfullt har byggt
Om du inte skyddar mina drömmar
Så att jag kan somna tryggt
Och du får inte ha mig som en dröm
När jag vill va din verklighet
Och du får inte säga att du hoppas
Om du inte tror du vet
Du får inte andas på min panna
Och inte få mig falla mer
Om du inte sen kan stå för
All den oreda du ger
Och du får inte röra vid mitt hjärta
Som om allt var uppenbart
Men jag önskar inget hellre
Än att du gör allt emot mig snart"
Jag kan fortfarande inte höra den utan att bli tårögd....
Hej!
Tack!!!
Helt underbar bok, jag grät många skvättar medans jag läste den. Man får en fin bild av hur det är för mammorna som lämnar sina barn. (Den fanns på biblioteket)
Oj, har inte tänkt på att denna låt passar så bra in på adoption!
al5541-jättefint skrivet!