Inlägg från: Danni 83 |Visa alla inlägg
  • Danni 83

    Vårbebisar Umeå 2010 del 3

    Välkommen Liams mamma!

    Vi bor på Ålidhem och tycker att det fungerar bra. En hel del studenter här dock och av och till en del festande på helger. Men nära till Strömpilen och Maxi, till skogen, till universitetet och hyfsat nära till stan (ca 30 min att gå, 10 min med buss) och bra hyror. Vi betalar 5600 kr för en 4;a på 86 kvm.

    Jag hänger gärna med på fika! {#lang_emotions_sunny}Söndag 21/2 kl 13 på Waynes?

    Anna (Minas)
    Malin (FasterLaleh)
    Lina (linaenn)
    Malin (Tattyn)
    Mikaela (Sunshined)
    Anna (Umeankan)
    Emma (emmlo)
    Katarina (Polka)
    Daniela (Danni)


    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
  • Danni 83
    FasterLaleh: Vad tufft med en sjuk liten och vara höggravid, hoppas att hon snart blir frisk! {#lang_emotions_flower}
    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
  • Danni 83
    aprilfamilj skrev 2010-02-09 09:57:24 följande:
    Bara skönt att höra. Känns ju lite bättre nu när man fått kolla vad hon väger. Sen har vi fått se en film om Barn 4. Och dom ska väl komma ner och prata med oss också. Känns ju skönt om man vet vad som kommer att ske om hon nu bestämmer sig för att komma ut... Men det har då varit ganska lugnt ett tag nu... Eller ja igår. Haft sammandragningar sen 2 inatt.... Börjar bli lless på att aldrig få sova. Dom är ganska starka och kommer var 10:e minut, vilket känns ganska lugnt med tanke på att dom tidigare legat på 1-3 minuter mellan
    Hoppas att allt går bra för er och att liten stannar inne så länge som möjligt!

    En dum fråga kanske men vad är avnavling? Är det när man klipper navelsträngen??

    FasterLaleh: Krya På henne och hoppas att ni inte blir sjuka med.
    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
  • Danni 83
    HannaVirrpanna skrev 2010-02-09 12:34:54 följande:
    avnavling är precis det du tror! :) Om man väntar tills moderkakan har släppt ifrån sig allt blod och att navelsträngen slutat pulsera så vet man att barnet fått i sig det den behöver. Alltså stamceller från moderkakan och bra med blod! :)
    Tack, vi hade hört något liknande med Alvin så vi skrev det i förlossningsbrevet. Vet inte hur länge de väntade ändå, det var så mycket annat att tänka på men 5-10 minuter blev det nog ändå. Vet ni hur länge det brukar ta eller ska man känna på navelsträngen? Känns som lite mycket att stå i när bebisen kommit och moderkakan ska ut. {#lang_emotions_undecided} Men helt klart värt att försöka tänka på. Och att önska av bm.
    Bra att få veta vad det kallades {#lang_emotions_sunny} Tack!
    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
  • Danni 83
    aprilfamilj skrev 2010-02-10 10:23:00 följande:
    Hej!Nu har jag äntligen fått komma hem igen. Och lillan är kvar där hon ska vara, i magen! Nu gäller det bara att ta det lugnt och hoppas att hon vill stanna kvar. Ska på första kontrollen redan på måndag. Då kollar dom vikten och tappen med ultraljud. Så ser det lugnt ut då, så kanske, kanske jag kan slappna av lite igen...
    Vad skönt för er, varje dag måste kännas som en dag bättre. Förhoppningsvis stannar hon inne så länge som möjligt.

    Själv går jag in i v 25 imorgon, 2 juni känns så avlägset med all snö och kyla. Men 15 veckor känns mindre långt hehe. Var hos sjukgymnast för akupunktur igår men hon ville inte ge mig akupunktur för den här typen av foglossning. Det hjälper tydligen bara när det är molvärk och sitter i musklerna och inte som min typ av huggsmärta som sitter mer i bäckenbenet sa hon. Så jag fick med övningar hem istället. {#lang_emotions_yell}

    Imorgon ska vi åka och titta/köpa juniorsäng till sonen så att bebisen kan ta spjälsängen {#lang_emotions_laughing} Ett steg närmare att snusa bebis. {#lang_emotions_heart}
    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
  • Danni 83
    tussan06 skrev 2010-02-10 19:50:58 följande:
    Vem var du till och skulle göra akupunktur? Har hört att de finns en kvinna som inte alls är nå bra och att hon sätter nålarna i ryggen, men de ska finnas en Göran på Ersboda som ska va jättebra och enligt honom är det aldrig för sent att börja medans kvinnan sa att de hade gått för långt. Har en kompis som var till göran under sin första graviditet och han hjälpte henne grymt mycket, men nu under andra så skulle hon gå till kvinnan men eftersom hon satt nålarna i ryggen så blev de bara mycket sämre och enligt henne var de för sent att påbörja akupunkturen men då ringde min vän upp till göran och han hjälpte henne och de stannade iaf upp. hoppas du förstår vad jag menar, ser att de blev lite rörigt.
    Jag förstår vad du menar {#lang_emotions_smile}. Sjukgymnasten jag var hos var på Öbacka kontinensmottagning, en källarlokal till hennes egna hus tror jag. Det verkade seriöst, med väntrum och behandlingsrum och hon gjorde en utredning innan. Kommer inte ihåg vad hon hette men det var precis bakom Statoil nedanför NUS. Jag kanske får vara tacksam att det inte blev något då. Fick hennes nr av Bm på Ålidhem.

    Har du nåt nr till Göran? Kanske en ide att ringa och höra vad han säger.
    Tack för att du sa nåt, man vill ju inte hamna hos nån oseriös. 
    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
  • Danni 83
    tussan06 skrev 2010-02-11 10:34:18 följande:
    Danni,fel av  mig han heter inte göra utan gunnar..=) Jobbar på Rehabcenter Norr på ersboda. 090-18 04 05 Han har jag bara hört bra om, vet flera stycken som gått till han, är egentligen rätt lång väntetid till han men om man ringer dit och säger att det är pga foglossningar så brukar man få tid rätt snabbt eftersom man har lite svårt att vänta med de och de värsta besvären brukar ju komma sent, och för att kunna få nån som helt hjälp brukar han plocka in en ändå.Han ska oxå vara sluten till vårat sjuksystem, jag fick nr till både han och till kvinnan av våran sjukgymnast på TEGs Vc.
    JätteTack!! Jag ringer honom och hör vad han säger. Kvinnan jag gick till hette Lena Karlsson, hittade namnet i min almanacka, kan det vara hon??
    Skönt att det inte blev nåt knas ändå, hon verkade som sagt seriös och det kanske inte är hon men man vill inte hamna hos nån som gör det värre direkt.
     
    Tattyn: Usch vad jobbigt att halka, jag satte mig rakt på rumpan häromdagen och blev öm men inget värre. Rädslan är ju att halka och slå sig i magen/sidan. Det går ju så himla fort, man hinner inte göra någonting alls. Tycker att som sandar så himla dåligt här kring Ålidhem och gångvägen bort mot universitetet. Tänkte ringa till kommunen och klaga men det har inte blivit av. Hur har ni andra det i era stadsdelar??
    Plogningen fungerar fint men sandningen lyser med sin frånvaro och då blir det glashalt.  {#lang_emotions_frown}
    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
  • Danni 83

    Jag har en fråga: Alla babykläder som Alvin haft är tvättade och ligger väl förslutna i rena svarta soppsäckar i flyttkartonger sedan 3 år tillbaka. Ska jag tvätta om allt till bebisen? Hur hade ni gjort?

    Sofi81: Jag har inte hängt med i vem C är och vad som hänt (kom in i tråden senare) men antar att det är dina barns pappa som du håller på att separera ifrån. Tycker absolut att han ska ställa upp med en byrå om ni behöver det till bebisen, du kommer få fixa så mycket annat sen. Det är ju lika mycket hans ansvar.


    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
  • Danni 83

    Hejsan tjejer

    Jag var hos Bm igår och fick lyssna på hjärtat 140 slag/min ca och Sf mått på 21. Tydligen i nedersta gränsen men hon var inte säker på hur måttet blev och det var ändå okej. {#lang_emotions_smile} 

    FasterLaleh: Grattis till igångsättning, vad skönt!!


    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
  • Danni 83

    Hej hopp

    Jag vill med på fika!

    Söndag 21/2 kl 13 på Waynes
    Anna (Minas)
    Malin (FasterLaleh)
    Lina (linaenn)
    Malin (Tattyn)
    Mikaela (Sunshined)
    Anna (Umeankan)
    Emma (emmlo)
    Katarina (Polka)
    Daniela (Danni)

    Jag har med hämtat ut babykartong på både Babyproffsen och på Barnens hus. Trodde att det var 2 olika erbjudanden?? Det verkade gå bra, men kanske att det dimper ner en faktura i brevlådan om ett tag. Får väl se {#lang_emotions_surprised}

    På onsdag tänkte jag och Alvin gå till öppna förskolan på Ålidhem, kl 10-12, för alla åldrar. Är det någon med småbarn som vill/kan haka på??


    *~Älskar min Alvin 070715~**~Bebis Bf 2 juni -10~*
Svar på tråden Vårbebisar Umeå 2010 del 3