• MakeaBaby

Har ont i magen efter missfall

Hej!
    Fick besked ena veckan att jag var gravid och andra veckan att jag ev fått tidigt missfall. Jag har jätte ont i magen. Känner mig uppblåst och öm i magen. Som magsår/magkatarr. Är det vanligt vid missfall?

Mvh Ella 
    http://makeababy.blogg.se

• Svar på tråden Har ont i magen efter missfall
  • MakeaBaby
    Mamma till W skrev 2010-02-08 16:40:25 följande:
    har du blödit? Har du varit på efterkontroll? kan vara rester som gör att det gör ont!
    Hej!
    Ja jag blödde jätte mycket i början av förra veckan och åkte då in akut. De konstaterade att värdet var lågt och att det va ett missfall. Blödde i 3dagar men inget efter det? De sa att jag nog inte kommer blöda så mkt efter som det va så tidigt. Ska jag gå på efterkontroll?
  • Mabaja
    MakeaBaby skrev 2010-02-08 16:53:50 följande:
    Hej! Ja jag blödde jätte mycket i början av förra veckan och åkte då in akut. De konstaterade att värdet var lågt och att det va ett missfall. Blödde i 3dagar men inget efter det? De sa att jag nog inte kommer blöda så mkt efter som det va så tidigt. Ska jag gå på efterkontroll?
    eftersom du har ont i magen tycker jag tycker att du ska på kontroll! så du får veta att alla resterna har kommit ut! Har du gjort ett gravtest som visat neg?
  • MakeaBaby
    Mamma till W skrev 2010-02-08 17:00:50 följande:
    eftersom du har ont i magen tycker jag tycker att du ska på kontroll! så du får veta att alla resterna har kommit ut! Har du gjort ett gravtest som visat neg?
    Okej ska ringa o kolla imorgon bitti. Tack! Har inte gjort ngt mer test hemma men de kollade hcg-värdet på akuten och då var det redan under 20.
  • Mabaja
    MakeaBaby skrev 2010-02-08 17:24:26 följande:
    Okej ska ringa o kolla imorgon bitti. Tack! Har inte gjort ngt mer test hemma men de kollade hcg-värdet på akuten och då var det redan under 20.
    skönt att det har sjunkit så fort! Ja är det under 20 får du ju inte utslag på gravtest. Mitt visade neg en vecka efter skrapning! Jag önskar er all lycka!
  • MakeaBaby
    Mamma till W skrev 2010-02-08 17:33:14 följande:
    skönt att det har sjunkit så fort! Ja är det under 20 får du ju inte utslag på gravtest. Mitt visade neg en vecka efter skrapning! Jag önskar er all lycka!
    Tack det samma!! Och tack för alla bra svar och råd. :)
  • Mabaja
    MakeaBaby skrev 2010-02-08 17:35:03 följande:
    Tack det samma!! Och tack för alla bra svar och råd. :)
    Jag vet bara hur det var när jag gick igenom samma! och hur jag kände att jag inte kunde fokusera på morgondagen innan jag visste att allt var ute! Snart står ni där som föräldrar, alla tre! =)
  • Anonym (ballong)

Hej!
    hur har det gått? var du in för kontroll?
    har själv fått missfall i tisdags (eller fick ta zytotec då det var en ofostrig graviditet) och idag är min mage som en uppsvälld badboll och jag har så ont och det ömmar jättemycket! inte alls som första dagen då det mer kändes som krafit mensvärk och satt runt livmodern och äggstockarna. nu är det mer mitt i magen.
    måste man kolla upp det, eller går det över av sig själv? kan tillägga att jag bara blödde typ 1 dl en timme efter tabletterna och sen inget mer. (men enligt gyn så var det inget att oroa sig för).

Svar på tråden Har ont i magen efter missfall