• Äldre 8 Feb 17:28
    24069 visningar
    10 svar
    10
    24069

    Täta, regelbundna förvärkar hela natten.

    Hej!

    Jag är gravid med första barnet, i vecka 39. Vaknade vid ett i natt av att jag började få starka sammandragningar. Blev tvungen att sprina på toaletten, och var jättelös (ursäkta informationen.)

    Sammandargningarna var täta och höll på i timmar, och gjorde mer och mer ont. Jag hade tre förvärkar på tio minuter i ett par timmars tid, men de gjorde aldrig sådär superont. i Provade att bada men de släppte inte.
    Sedan, helt plötsligt, efter sex timmar klingade de bara av. Blev så besviken! Hade verkligen hoppats att det var dags nu!

    På kontroll hos bm idag sa hon att min livmoderstapp minskat från nästan 5 cm till ca 1,5 cm, och att den var helt mjuk.

    Så ni där ute; vad tror ni? Kan det vara dags snart? Eller kan detta hålla på i veckor nu? Är så  nyfiken och förhoppningsfull!

    Tack på förhand!

  • Svar på tråden Täta, regelbundna förvärkar hela natten.
  • Nadji
    Äldre 10 Feb 09:25
    #1

    TS, hur har det gått? Det lät ju sannerligen som om att det var något stort på G! Var det du eller din BM som föreslog att hon skulle undersöka din livmodershalstapp? Min BM säger att på deras MVC "brukar de inte undersöka sina kvinnor så"... Hoppas att du får din bebis snart!

  • Äldre 10 Feb 09:27
    #2

    Udner min första graviditet började det så 2-3 dygn innan, denna gången så har jag haft sådana förvärkar i veckor. Så det kan vara olika... Men visst är det ju på G, tappen har ju börjat utplånas men sen hur lång tid det tar kan variera väldigt. Hoppas du snart har din bebis här (om inte redan nu? )


    Maja 0707, Bebis 1002
  • Äldre 10 Feb 18:25
    #3

    Hej, och tack för era svar!

    Ingen bebis här än :(
    Fick tjata på min bm att hon skulle undersöka mig, då hon "inte ville göra mig besviken". Men jag sa att jag redan var besviken efter värkarna som bara försvann, och att hon inte kunde göra det värre iallafall. Det var en väldigt konstig situation att mer eller mindre böna och be henne att känna mig mellan benen.. :)

    I natt hade jag som kraftig mensvärk igen, men det verkar stanna vid det. Skönt att höra att det startade så här för dig, Elinville, känns hoppfullt!

    Hoppas, hoppas, hoppas att det händer mer i natt!

  • Äldre 10 Feb 18:45
    #4

    Jag hade oxå två nätter med regelbundma förvärkar, en i v39 och en i v40. Tjejen kom inte förrän 42+0. Hoppas det går snabbare för er!

  • Äldre 10 Feb 21:56
    #5
    Spexig skrev 2010-02-10 18:45:07 följande:
    Jag hade oxå två nätter med regelbundma förvärkar, en i v39 och en i v40. Tjejen kom inte förrän 42+0. Hoppas det går snabbare för er!
    Ja, det får vi verkligen hoppas! :)
  • L33L00
    Äldre 11 Feb 10:09
    #6

    När jag skulle sättas igång i vecka 42, förra graviditeten så var tappen 1,5 cm & mjuk. De gjorde en hinnsvepning & dagen efter var jag inne på koll igen då var jag öppen 2 cm. De stack hål på hinnorna & vattnet gick sedan fick jag  även värkstimulerande dropp. Jag tror helt klart att det är dags för dig eller att kroppen håller på att förbereda sig men man vet aldrig hur lång tid det kommer att ta.
    Håller tummarna!


    Världens underbaraste Wilhelm
  • Äldre 11 Feb 12:39
    #7
    L33L00 skrev 2010-02-11 10:09:41 följande:
    När jag skulle sättas igång i vecka 42, förra graviditeten så var tappen 1,5 cm & mjuk. De gjorde en hinnsvepning & dagen efter var jag inne på koll igen då var jag öppen 2 cm. De stack hål på hinnorna & vattnet gick sedan fick jag  även värkstimulerande dropp. Jag tror helt klart att det är dags för dig eller att kroppen håller på att förbereda sig men man vet aldrig hur lång tid det kommer att ta.Håller tummarna!
    Tack!!! :)
  • Lussek­atten8­7
    Äldre 11 Feb 12:44
    #8

    Jag hade också starka förvärkar någon vecka innan min dotter kom,de var regelbundna och höll på i ca 4 timmar,jag var jätteglad och det pirrade i magen! Tänkte att inatt vaknar jag väl och har superont eller av att vattnet har gått...men icke,de klingade också av och jag var såå besviken!Men som sagt någon vecka senare kom hon iallafall,jag tror att det kanske skyndade på det hela och gjorde så att jag öppnade mig lite snabbare kanske:)
    Jag tror iallafall det snart är dags för dig,det är bara en tidsfråga vilken dag framöver!!!!Lycka till TS!!!!


    (¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Äldre 11 Feb 12:49
    #9
    Lussekatten87 skrev 2010-02-11 12:44:45 följande:
    Jag hade också starka förvärkar någon vecka innan min dotter kom,de var regelbundna och höll på i ca 4 timmar,jag var jätteglad och det pirrade i magen! Tänkte att inatt vaknar jag väl och har superont eller av att vattnet har gått...men icke,de klingade också av och jag var såå besviken!Men som sagt någon vecka senare kom hon iallafall,jag tror att det kanske skyndade på det hela och gjorde så att jag öppnade mig lite snabbare kanske:) Jag tror iallafall det snart är dags för dig,det är bara en tidsfråga vilken dag framöver!!!!Lycka till TS!!!!
    Vad bra!!! Vilken vecka födde du din dotter?

    Kram!
  • Lussek­atten8­7
    Äldre 11 Feb 12:53
    #10

    Hon kom i 39+1. Slemproppen hade också börja lossna ca 10 dar innan.


    (¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Täta, regelbundna förvärkar hela natten.