• Anonym (Undrar)

Kan man ge kall välling?

Mitt barn har alltid velat dricka kall ersättning och därför har hon alltid fått det.
    Hur är det med välling undrar jag dock för nu när vällingen varit kall har hon blivit dålig i magen. Kan det ha med hur varm den är att göra? Kan det påverka?
    Hon gillar ju inte om det är varmt,men man kanske borde prova att värma och sedan kyla ner.. Vad tror ni?
     Någon med erfarenhet?

• Svar på tråden Kan man ge kall välling?
  • Anonym

Min dotter dricker kall välling för hon gillar den bäst så, hon var likadan med ersättningen den ville hon oxå gärna ha kall

• Lucille

Har du provat laktosfri välling? Det kan ju vara allergi som gör magen upprörd. Köp lite på apoteket och prova. Eller så provar du det som du skrev, att värma och sen kyla. Det skadar ju inte att prova lite olika alternativ.  

Skrutten bf 3/2 -10! sisterrose.blogg.se
  • sannzibar

Det finns mjölkfri välling att köpa i vanliga livsmedelsaffärer oxå EnaGo om det ev skulle vara nån allergi

• Anonym (Undrar)

Men hon har ju aldrig haft problem med ersättningen innan som innehåller laktos. Sen så är det Diarre hon får,bara lite gaser.

Nä,men det kanske är något annat som gör det här med hennes mage. Kanske är det att vi provar ny mat nu då hon kan äta mer och mer i bitform. Får kolla vidare.

Tack för svaren i alla fall. Skönt att höra att det är fler som ger kall ersättning och välling... folk brukar bli så hysteriska när jag säger att jag gör det med min dotter.

• sannzibar
    Anonym (Undrar) skrev 2010-02-09 10:35:40 följande:
    Men hon har ju aldrig haft problem med ersättningen innan som innehåller laktos. Sen så är det Diarre hon får,bara lite gaser.Nä,men det kanske är något annat som gör det här med hennes mage. Kanske är det att vi provar ny mat nu då hon kan äta mer och mer i bitform. Får kolla vidare. Tack för svaren i alla fall. Skönt att höra att det är fler som ger kall ersättning och välling... folk brukar bli så hysteriska när jag säger att jag gör det med min dotter.
    Min faster blev jätte sur på mig med ersättningen skulle vara exakt 37 grader som att man står med en termometer o kollar det, där i mot när hon fick den varm smaka jag alltid på den så den inte var för varm.  du som mamma känner ditt barn bäst så gör det som funkar för er, det kan säkert vara den nya maten
  • Anonym (hm)

att hon blir lös i magen kan absolut vara så att hennes tarmar inte är mogna för att klara av välling ännu.. att det är för kraftigt sas..
    låt bli vällingen ett tag till och sen när du ska börja ge igen (dvs när hon inte är lös i magen längre) så blandar du upp vällingen med ersättningen..
    för att sakta sakta vänja hennes mage!!!...

att ge det kallt är ingen fara!!! :)
    vår son äter hellre för sval än varm välling..

Svar på tråden Kan man ge kall välling?