Inlägg från: lyckligmamma |Visa alla inlägg
  • lyckligmamma

Är det okey att avliva ett djur genom att skjuta det? (Husdjur som katt, hund)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-09 08:05
    Jag har hört talas om 2 stycken som har avlivat sina katter när de var riktigt sjuka och gamla. Genom att skjuta dem. Jag undrar vad ni tycker om det. En veterinär hade inte kunnat rädda dem!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Är det okey att avliva ett djur genom att skjuta det? (Husdjur som katt, hund)
  • lyckligmamma

Vet inte om det är humant, tror inte det,  men moraliskt.?=
    Men tycker ändå inte det är fel, bara man är jägare och vet hur man ska skjuta så

• lyckligmamma
    LillTussa skrev 2010-02-09 18:25:53 följande:
    Va?
    men inte ens samma sak med en människa o ett djur fattar hon väl... ett djur fattar liksom inte herregud
  • lyckligmamma
    chivasregal skrev 2010-02-10 15:26:41 följande:
    jo ett djur fattar visst mer än man tror å jag är helt säker på att det känns likadant. Fattar hon väl??
    Det är sjukt o fel o jämföra ett människoliv o ett djurliv. Jämfört emd en människa är de inte värda någonting
  • lyckligmamma
    chivasregal skrev 2010-02-10 15:31:14 följande:
    Är det sjukt? på vilket sätt då?
    Ett djur är ett djur, en människa är en människa. kom inet o påstå att en hund elelr en katt fattar lika mkt som en människa. En babian är en sak, men en katt o hund förstår inte alls. Inte moraliskt. De kan inet tänka som vi gör.

Jag förstår att du tycker det är grymt att skjuta ett djur, men det är fel att jämföra en människa o det djur.
  • lyckligmamma
    chivasregal skrev 2010-02-10 15:31:14 följande:
    Är det sjukt? på vilket sätt då?
    Du skulle nog också välja ett människoliv framför ett djur om du måste....
  • lyckligmamma
    chivasregal skrev 2010-02-10 15:40:56 följande:
    ja mitt liv iaf
    Så ett djur är värt att dina barn blir utan mamma... Lite egoistiskt tycker jag
  • lyckligmamma
    chivasregal skrev 2010-02-10 16:40:14 följande:
    Nja kanske men du vet mina barn är vuxna å struntar nog i mamma de har snart egna familjer å vet hur när mina  djur står mig
    är ju sjukt
Svar på tråden Är det okey att avliva ett djur genom att skjuta det? (Husdjur som katt, hund)