logg81 skrev 2010-02-09 18:55:45 följande:
Vi har en 16-årig tik. Hon är en riktig pensionär och det kan vara dags vilken dag som helst.Under alla år vi haft henne (14 år) så har veterinärbesök varit en plåga för henne. Hon är en mycket rädd liten dam och hon är extremt lättstressad. Och hon visar sin rädsla på det enda sätt hon vet... aggressivitet. En avlivning hos veterinär kommer förmodligen börja med munkorg, skakningar och darr för att hon är rädd för den främmande människan som bråkar med henne. Hon har även epilepsi, visserligen har hon inte haft anfall på minst 5 år och hon har aldrig fått medicin för det. Men stress utlöser dessa EP-anfall och ja... Ska hon behöva få ett sånt sin sista stund oxå? Hon är gammal, nästan blind, döv och lite dement. Man får ta det som det kommer men jag hoppas INTE att vi blir tvugna att åka till veterinären. Det är allt annat än rättvist emot henne. Hon är värd så mycket mer än en bajssituation där hon är livrädd.
Jo jag vet min hund får oxå ha munkorg om han ska bli tagen till veterinären han blir som din hund arg. Å jag vet hur epilepsi beter sig har oxå min hunds bror å jag vet hur det utlöses min son har epilipsi. jag förstår vad du menar men jag skulle inte vilja göra så. Jag är rädd för den dan de kommer man måste avliva men skjuta nä de skulle jag ändå inte klara