Inlägg från: Janice01 |Visa alla inlägg
  • Janice01

Är det okey att avliva ett djur genom att skjuta det? (Husdjur som katt, hund)

chivasregal skrev 2010-02-11 08:27:26 följande:
    Ja men jag vet inte jag har aldrig varit i näheten av ett vapen så jag skiter i hur de gör. jag bara säger jag inte skulle kjuta mina djur vad är det så svårt å förstå de för? De som vill skjuta sina djur får göra de men jag väljer å avliva hon sjursjukhuset när de är dags. jag har aldrig klarat av sånt. Jag vet att många tycker ett djur inte kan jämföras med en människa men  jag är nte ensam om att  tycka så. De finns veganer som inte skulle  ens snacka om de här.
    Orkar inte läsa alla inlägg som du skrivit, men undrar lite om hur du tänker.
    Det är ju liksom inte meningen att du själv skall skjuta ditt djur.
  • Janice01
    chivasregal skrev 2010-02-11 08:47:06 följande:
    Nähä? jag tänker på hur de gör när de skjuter å jag är så jag känner själv efter hur ont de gör svårt å fatta eller? Jag  skulle inte be nån skjuta mitt djur oavsett. Varför är det fel på mig om jag mår dåligt av bara tanken? Jag har sagt att alla gör som de vill men jag skulle inte göra det
    Men snälla vännen vet du hur dom gör? Man skjuter djuret i huvudet så det dör på stubben!
  • Janice01
    chivasregal skrev 2010-02-11 09:26:45 följande:
    Jag vet inte om  du skriver för å såra mig men  jag har inte sagt nån får göra vad de vill men jag vill inte ens tänka på om de dör på stubben eller vad. Jag skulle aldrig göra så iaf.
    Såra??? Nu handlar ju frågan om hur man avlivar ett skadat djur som plågas och inget annat.
Svar på tråden Är det okey att avliva ett djur genom att skjuta det? (Husdjur som katt, hund)