Inlägg från: annki72 |Visa alla inlägg
  • annki72

Är det okey att avliva ett djur genom att skjuta det? (Husdjur som katt, hund)

Jag tycker det är ok att avliva sitt djur med ett gevärr om den som sjuter är jägare och vet vad den gör, det går fort och djuret hinner inte uppfatta vad som ska hända.

en avlivning hos veterinär är inte alltid så bra heler, även de kan "missa" och behöva ladda om, om ni fattar....

Min hund fick lida fruktansvärt vid avlivning hos veterinär, inte förrän efter sju sprutor och många kramper somnade han in, det var det värsta jag varit med om.

det finns väl inga rätt eller fel, alla känner och tycker olika, huvudsaken är väl att man känner att man gjort det bästa för sitt djur!

Mamma till 4 söner och en dotter
  • annki72
    chivasregal skrev 2010-02-11 08:55:03 följande:
    Ja det händer nog hos djursjukhuset oxå  men jag har väl ändå rätt å tycka det är jobbigt? Vill nån skjuta sitt djur eller be nån är det inte så jag sätter mig på tvären  utan det är upp till var å en
    klart du får tycka det, jag inte skrivit nått om vad du får eller inte får tycka, eller??
  • annki72
    chivasregal skrev 2010-02-11 09:25:01 följande:
    Nej nej det blev fel jag skulle svara helt allmänt så jag ber om ursäkt de va inte ditt inlägg men min dator lever sitt eget liv då de åker iväg inlägg som ska besvaras på annan plats.
    hehe ja så kan det vara =)
Svar på tråden Är det okey att avliva ett djur genom att skjuta det? (Husdjur som katt, hund)