• Bedan

"Kvinnor faller för gifta män"

Idag hävdas i en artikel i aftonbladet att kvinnor tycker att gifta män är mer attraktiva än singlar. Detta ska bl.a. bero på att upptagna män ska signalera att de är villiga att binda sig, samt att kvinnorna ska tycka att det är lite mer sport att lyckas fånga någon som redan är i ett fast förhållande.

Själv har upptagna män aldrig intresserat mig. Dels för att jag tänker att är de otrogna mot sin nuvarande kvinna så kommer han vara otrogen mot mig med. Dessutom tänker jag att jag inte skulle vilja att någon snodde min karl och då vill jag inte göra så mot andra heller.

Vad tycker du? Är upptagna män mer spännande eller inte? Berätta gärna hur du resonerar {#lang_emotions_smile}

artikeln: http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article6570397.ab

• Svar på tråden "Kvinnor faller för gifta män"
  • lennartsdotter

Jag tror att en man som redan är upptagen antagligen besitter generellt attraktiva egenskaper, därför blir det lätt så att singelkvinnor dras till upptagna män.

Det skulle även kunna handla om ett kopieringsbeteende -> om en man är upptagen tror kvinnan att han måste vara bra eftersom iaf en annan vinna har lagt beslag på honom.

Jag tror det finns massor av biologiska mekanismer bakom partnerval, men det ovan sammanfattar nog rätt bra det jag tror är viktigast. Första stycket går såklart att utveckla hur mycket som helst.

• MaNiMi

Fast jag ser det precis tvärtom..en gift man är ungefär lika attraktiv för mig som en kvinna..alltså inte alls då jag är hetro.
    Å sen som TS skriver..lämnar de en för mig så lär det ju vara stor risk att man själv blir dumpad sen för någon annan.
    Samtidigt finns det nog en del som ser själva övertagandet av någon annans man
    som en extra krydda också..fanns ju några tjejer när man var yngre som enbart för att förstöra och upphöja sig själv gjorde allt för att få en upptagen kille att dumpa tjejen och välja dem ist..sen dumpade de killen rätt snabbt och gav sig på nästa..
    Sånt spel har aldrig varit något för mig dock..

• Sofiero

Jag har träffat en del gifta/upptagna män (Inget jag är stolt över, har levt ett vilt liv, frågade sällan efter deras civilstatus, nog om det!). Alltså lite äldre (30-35) snygga, smarta, vettiga killar är i regel upptagna, medan de mindre snygga och smarta inte är det...
    Jag brukade säga att "Jaa, han var 34 år och singel och jag förstod ju helt klart varför han var det...!" och detsamma gäller ju då motsatsen!

Men det är ju inte så att en kille blir mer attraktiv för att han har ring på fingret!

• Bedan

Fast vissa tjejer verkar ju tända just på det där med att killarna är upptagna. Jag kommer ihåg min ena svågers svensexa. Hans polare hade honom att stå i en hamn och sälja fisk iklädd en sån viktoriansk mansbaddräkt och då kom det fram en tjej och frågade om han ville ha sig en omgång innan han blev gift! Jag menar, WTF?!? Han är inte ens snygg {#lang_emotions_laughing}

• MissLilo

fattar inte de där.
    Kommer det fram en kille til lmig och ja ser en ring.
    Ja blir avtänd. Karn har någon hemma, han ska vara trogen.
    Däremot är jag sån med barn. Ser jag någon som är så där väldigt gullig med sitt barn så smälter jag. Haha. Då vet man att hn är en bra far iaf.

Kanske för att jag blviti bedragen själv.
    Tjejen i fråga tyckte det var en lek. Kul att förföra en gift man.

Det är min åsikt. En upptagen karl ska man låta vara!
    Det finns någon som väntar hemma på han som kommer bli rejält sårad.
    kjag har tec inte kunnat sova eller kunnat koncentrera mg på 1½ år! Tack vare detta! och som ts säger. Var han otrogen med en, så komme rhan vara det mot en också. Vet at vara fördomsfull, men bättre att tänka så och inte bli sårad.

• Sofiero
    MissLilo skrev 2010-02-09 23:07:39 följande:
    fattar inte de där. Kommer det fram en kille til lmig och ja ser en ring. Ja blir avtänd. Karn har någon hemma, han ska vara trogen. Däremot är jag sån med barn. Ser jag någon som är så där väldigt gullig med sitt barn så smälter jag. Haha. Då vet man att hn är en bra far iaf. Kanske för att jag blviti bedragen själv. Tjejen i fråga tyckte det var en lek. Kul att förföra en gift man. Det är min åsikt. En upptagen karl ska man låta vara! Det finns någon som väntar hemma på han som kommer bli rejält sårad. kjag har tec inte kunnat sova eller kunnat koncentrera mg på 1½ år! Tack vare detta! och som ts säger. Var han otrogen med en, så komme rhan vara det mot en också. Vet at vara fördomsfull, men bättre att tänka så och inte bli sårad.
    Vad olika vi tänker!
    Jag ser det inte alls som mitt ansvar att tala om för en kille att han faktiskt är gift/har förhållande, kommer det någon och vill limma på mej är ju inte min första fråga "Jaha, men är du singel då??". Sen är det ju jäkligt fult, dumt och helt onödigt att försöka ragga på någon med ring/som man vet är upptagen men det är ju inte mitt ansvar att se till så han är trogen om han uppvaktar mej. (Givetvis är det ju en annan sak om en kompis' kille försöker med 'en, men då får hon fasen veta vilket svin hon lever ihop med också!!).
    Och jag vet inte vilket som skulle vara värst; Om jag fick höra att min sambo legat med en tjej eller om jag fick höra att han försökt förföra en tjej som sagt nej. Då hade han ju ändå planerat det hela och teoretiskt sett varit otrogen och kommer säkerligen att gå hela vägen nån gång... Karlarna är ju vuxna individer också som ska tänka och ta ansvar själva! "Jaa, jag var otrogen men det var hennes fel för hon stoppade mej inte!". Funkar sådär vaa...

Och även det där med barn; en kille som tror att han kan ragga genom sina barn går så fetbort, det tycker jag är vansinnigt avtändande!! En het kille som börjar hala upp kort på sina barn, berätta hur fantastisk pappa han är, allt han gör med sina barn, hur närvarande han är, att han väljer flickvän utifrån vad barnen tycker osv. "Men gå då och var en närvarande pappa och låt mej hitta nån att knulla med ifred!!" liksom :)
  • bakeacake

Jag kan bara hålla med om att det är så..

Innan jag träffade min sambo och blivande man så raggade jag BARA på äkta makar.. eller upptagna killar..

Det som skrämmer mig är hur lättraggade dem är.. Under ett år var jag ute ons-lör och gick aldrig hem ensam vart det inte samma karl varje gång så var det iaf 90% gifta/sambos/pojkvänner till andra tjejer..

men det hela slutade när jag efter 8 månaders hemligt förhållande med en gift man vart gravid och han tvingade mig till en abort.. då fick jag nog och insåg att det finns bättre män, såna som inte är upptagna..

• SuzR

En gift man stötte på mig en gång. Jag blev lite äcklad...möjligtvis blev den snygge killen lite mer motbjudande så för mig är det tvärtom faktiskt. Sen tycker jag synd om tjejen/frun hemma.

• Sofiero
    bakeacake skrev 2010-02-10 15:17:23 följande:
    Jag kan bara hålla med om att det är så.. Innan jag träffade min sambo och blivande man så raggade jag BARA på äkta makar.. eller upptagna killar.. Det som skrämmer mig är hur lättraggade dem är.. Under ett år var jag ute ons-lör och gick aldrig hem ensam vart det inte samma karl varje gång så var det iaf 90% gifta/sambos/pojkvänner till andra tjejer.. men det hela slutade när jag efter 8 månaders hemligt förhållande med en gift man vart gravid och han tvingade mig till en abort.. då fick jag nog och insåg att det finns bättre män, såna som inte är upptagna..
    För att du helt enkelt blev attraherad av upptagna killar eller gjorde du det till en "sport" att fälla gifta?
  • bakeacake
    Sofiero skrev 2010-02-10 16:07:55 följande:
    För att du helt enkelt blev attraherad av upptagna killar eller gjorde du det till en "sport" att fälla gifta?
    Det började nog med att jag vart attraherad av att se att jag kunde få dem, men sen vart det en sport.. å sen blev jag verkligen kär i en gift man...
  • Sofiero
    bakeacake skrev 2010-02-10 16:10:48 följande:
    Det började nog med att jag vart attraherad av att se att jag kunde få dem, men sen vart det en sport.. å sen blev jag verkligen kär i en gift man...
    Tack för din ärlighet! Tycker det är intressant!
    Själv levde jag i ett extremt dåligt och destruktivt förhållande och använde främst datorn som dejting-hjälpmedel. Jag tände på lite äldre (10-15 år äldre än mej) killar som var trevliga, snygga, trygga, stabila, intressanta och i och med att jag som sagt använde datorn så träffade jag ju killar som gjorde detsamma. 98% av såna är ju upptagna... Råkade ju såklart även på de som var singlar och hade varit i många år, och som jag skrev i mitt första inlägg; ofta märkte man ganska snabbt varför de levde ensamma...
  • puss
    Bedan skrev 2010-02-09 12:11:51 följande:
     Dels för att jag tänker att är de otrogna mot sin nuvarande kvinna så kommer han vara otrogen mot mig med.
    eller så är det ila mog att de är otrogna EN gång? räcker inte det? det kan val vara fel i sig utan att man behöver dra in framtiden i beräkningen?
    det är tammefan roligt nästan jämt
  • Bedan
    puss skrev 2010-02-12 17:09:40 följande:
    Självklart, men jag hade ingen lust att skriva en hel uppsats om allt som är fel med otrohet i trådstarten, så jag tog det hela lite mer kort och koncist. Så får andra chansen att komma med synpunkter också. Annars blir det ju bara en "håller med"- eller "håller inte med"tråd.
  • TessaS

När jag var singel så kunde jag mycket väl bli attraherad av en gift man... Det är ju jävligt sexigt med män som liksom "vågar" hänge sig så i ett förhållande att man gifter sig. Det är ju ett statement på nåt sätt att offenligt visa att man älskar någon så mycket att man gifter sig.
    I mina ögon tyder det också på en slags mogenhet som jag gillar också.
    Men om jag hade hoppat i säng med dom så hade ju magin försvunnit... så det var lite moment 22.
    Nu har jag min egna gifta man och det är jäkligt sexigt att han ville gifta sig med mig, trots att jag inte ville först...

Svar på tråden "Kvinnor faller för gifta män"