• Suri

Vilka skor/kängor/stövlar för små tjocka fötter?

Min son har tjocka knubbuga fötter och breda vader. Vi har ett par Viking stövlar/kängor som är jättesvåra att få på, men som sitter bra när de väl är på. Ett par Gulliver kängor som är för stora men som det ändå inte går att få på om han har tjocka sockar på sig.

Någon med samma problem som har hittat en bra sko?

• Svar på tråden Vilka skor/kängor/stövlar för små tjocka fötter?
  • sarsparis

Jag skulle just säga viking....min son har breda och hög fotrygg och de enda vinterkängorna vi hittade som passade var just viking. ecco är smal, superfit är smala. coops friends kängor är smala kavat ska vara lite bredare sen är euroskos egna märke bra, vi hade höst skor i det märket och de var rymliga.. sen vet jag inte hur de billigare märkena är som du hittar på typ din sko.

• camave

kavat helt klart. mina barn kan inte ha viking

Felicia och Albin, mina underbara små....
  • Suri

Tack för era svar. Då ska jag testa Kavat. De har ju en lite lägre känga, det borde gå. Hopaps amn kans fynda på rean, är ju inte så lång tid kvar av vintern.

• sesssan

Har en tjej med höga fötter, hon har Viking, det enda hon kan ha.

• Annamamma 83

viking är jättesmala o nätte tycker jag, de har aldrig gått på min sons knubbisfot!
    Förra vintern när han var ett år hade vi Kavat, men de funka inte ens med hel stövel, utan vi var tvugna o ta den kängan man kan knäppa upp när man för i foten.
    I år har han smalnat en aning o kan ha kavat stövel, men viking eller ecco skulle fortfarande inte gå!

Så kavat är super!

• Suri
    Annamamma 83 skrev 2010-02-09 13:56:00 följande:
    viking är jättesmala o nätte tycker jag, de har aldrig gått på min sons knubbisfot! Förra vintern när han var ett år hade vi Kavat, men de funka inte ens med hel stövel, utan vi var tvugna o ta den kängan man kan knäppa upp när man för i foten. I år har han smalnat en aning o kan ha kavat stövel, men viking eller ecco skulle fortfarande inte gå! Så kavat är super!
    Ja, sonen är ett år och jag misstänker att det är kängan vi får välja.
    Tack för era svar!
  • sarsparis
    Annamamma 83 skrev 2010-02-09 13:56:00 följande:
    viking är jättesmala o nätte tycker jag, de har aldrig gått på min sons knubbisfot!Förra vintern när han var ett år hade vi Kavat, men de funka inte ens med hel stövel, utan vi var tvugna o ta den kängan man kan knäppa upp när man för i foten.I år har han smalnat en aning o kan ha kavat stövel, men viking eller ecco skulle fortfarande inte gå!Så kavat är super!
    Så olika fötter kan vara, vår son har också knubbiga, breda samt hög fotrygg, och viking var de enda skorna som passade på hans fot :) kavat gick däremot inte.....
  • Annamamma 83
    sarsparis skrev 2010-02-09 18:53:58 följande:
    Så olika fötter kan vara, vår son har också knubbiga, breda samt hög fotrygg, och viking var de enda skorna som passade på hans fot :) kavat gick däremot inte.....
    Ja, där ser man. Vi fick inte ens i foten i ett par viking, eftersom plösen sitter fast på ett annat vis på dom, gick inte o vidga lika mkt som en kavat.
  • EldHav

Ahaaa, bra att veta, men det finns väl fler märken?? Jag letar vårskor, och har kommit fram till att Kavat är de som gäller för min son, möjligtvis Bundgaard, men de är mkt svårare att hitta...

• Fredriks Mamma

Kavat säger jag med. (PAssa på o köp när ellos kommer med 40-50% rabatt)

• AleidaGuevara

Även jag säger Kavat, min äldsta dotter hade väldigt breda fötter då hon var mindre och de funkade bra
    Vinterkängorna upplever jag däremot som lite kalla tyvärr.

• EldHav

Kavat passade sonen, men även Superfit! De sitter så bra, och kostade 450 kr

• Virrpirr

Kavat är de allra bästa skorna för min bredfotade son.
    Skorna är verkligen helt kanon, lätta att ta på och håller väta ute. Vi har använt hans kavat defender istället för gummistövlar nu på våren och han har verkligen badat i vattenpölar.

Svar på tråden Vilka skor/kängor/stövlar för små tjocka fötter?