Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Får jag vara med? 40+,4-6 missfall,inga barn,kämpat snart fem år,orkar inte längre. Finns det hopp? Tar redan Trombyl och proggisar ända från äl,det går inte ändå. Skylls på åldern,jag håller inte med. Missfall är inte det normala när man blir gravid vid 38.

• Pimpinellan

Tack för välkomnandet! I en tråd ingen vill tillhöra... Har inte följt er alls så känner bara vagt igen några namn. Är jag äldst? Säkert,men det må kvitta. Blöder än efter senaste missfallet-kom till 4+5 denna gång. Senast för ett år sen 5+5. Var lovad Fragmin denna gång,men hann ju inte börja. Vet inte om läkaren vill satsa nåt mer på mig. Har ni testat allt ,d.v.s förutom ovan nämnda även Prednisolon t.e.x? Folacin? Har det gått vägen för nån som tillhört er tråd och haft minst 3 missfall?
    Många frågor,hoppas på svar. Det är så frustrerande att veta att man kan bli gravid,men sällan och varje gång få missfall-i regel i samband med mensen. Fler som har alternativa planer? Om nån vill berätta förstås! Vi funderar starkt på embryoadoption,men kommer nog aldrig kunna lägga ner hemmaförsöken ändå.

Ta hand om er tjejer-i vilken fas ni nu än är!

• Pimpinellan
    BettanB skrev 2011-02-16 15:38:53 följande:
    Pimpinella: Välkommen hit. Har sett dig i andra trådar och berörts. Hoppas verkligen att det skall bli er tur snart.
    Jag har haft 5 mf/ma (minst; har liksom inte haft koll på alla biokemiska graviditeter). Den här gången hade jag innohep, asa & prednisolon från ägglossning, progesteron från plus, tog 5000 IE pregnyl/vecka, folacin hela cykeln liksom omega3, extra e-vitamin (för celldelningen), extra dvitamin och extra kalk (de två sista eftersom jag tog pred). Vad mer? Levaxin också ja.. Tror inte jag glömt något. Fick min högt efterlängtade son för snart 2 veckor sedan. Hade en rätt besvärlig graviditet (inte för mig, men för honom) eftersom det ÄNDÅ blev problem med moderkakan som orsakade tillväxtminskning och brist på fostervatten. Är grymt imponerad av min sons livsgnista och fighting spirit med tanke på att han ändå klarade sig igenom.

McYama: Hoppas verkligen att du neggar i onödan och att du är ett fint statistiskt exemplar. *kram*

*vinkar* till alla!!
    Grattis till sonen! Glad 
    Jag har ju också haft tre såna där missfall som egentligen inte godkänns,jag bara vet att jag varit gravid och fått missfall runt mensen p.g.a symtom.
    Få se om jag fattat rätt nu: du tog både blodförtunnande sprutor,Trombyl och Prednisolon ända från äl? Hur många gånger då? Eller blev du gravid direkt på det konceptet? Jag har haft Levaxin i snart tre år,Trombyl och progesteron i drygt 1,5 år. Omega 3 äter jag sen 3 år minst. C-vitamin har jag börjat om  med. E-vitamin har jag tagit i omgångar,men länge sen nu. Inte pratat med läkaren på jättelänge,inte orkat ta tag i det. Känns som problemet kommer på en gång,vad det nu är. MA v.10+6 är det längsta,men hon dog ju redan v.7 ändå. Hur fick du läkaren att gå med på allt det där varav flera redan innan du visste att du var gravid? Jag är beredd prova allt ,men läkaren måste ju vara villig också... Tror faktiskt jag måste ha nåt även om jag gör ED för är problemet nåt annat finns väl problemet där även med nån annans ägg tänker jag.

Men usch,vad jag babblar! Men jag är så vetgirig och desperat nu så jag famlar alla halmstrån och all info.! Det må vara mig förlåtet hoppas jag. När det gäller missfall måste man tydligen själv komma med förslag och veta det mesta för att läkarna ska lyssna.
  • Pimpinellan
    Måste kontakta läkaren! Inte vart där på snart ett år,alltså inte testat TSH heller. Men det har konstant legat bra nu väldigt länge,runt 1,5. I princip slutat blöda nu så "bara" väntan på äl igen då. Fick dock magkatarr på köpet denna gång,jag brukar få det i mild variant vid mens,men nu blev det till att köpa Omeprazol.

Cali: jag fick en sån spruta efter mitt MA för säkerhets skull,men när vi hittade makens lumppapper såg vi att även han är RH:negativ så det ska inte spela nån roll för oss.

Trevlig helg nu alla i denna F:ls trevligaste och snällaste tråd!
  • Pimpinellan

Är vi helt knäppa som haft namnen klara sen vi började försöka? Och ska "byta" namn om vi får en tjej för vi båda kände på oss att den vi förlorade via MA var en tjej. Båda kände samma sak,men ingen sa nåt förrän efteråt. Kan man veta sånt intuitivt? Känns som det ficknamnet "gått åt" på nåt sätt och att om vi får en flicka tar vi hennes namn. Fåniga funderingar man får ibland...

Hur eller hur... Magkatarr, äl på g,förkyld make= ingen hit. Och svinkallt ute!

Håller själklart tummen för McYama!

• Pimpinellan

Vilken tur att ni är lika "knäppa"!  Glad Så många säger ju att man kan inte bestämma namn innan för det kanske inte passar när ungen kommer ut- h*n ser inte ut att heta så typ. Det anser jag vara ett märkligt resonemang,vi har ju valt namn vi tycker är fina och självklart kommer de namnen passa på just våra barn. Glad Annat med andra och tredjenamn,där har vi tänkt ta släktnamn,men med 7 syskonbarn och två kusinbarn som "tatt" de flesta släktnamnen återstår inte så många. Förutom kära pappas namn även om han aldrig hade en chans att få uppleva sina barnbarn...

• Pimpinellan

McYama: grattis och lycka till i fortsättningen!!

Här luras äl med mig,jag har nästan inga tecken på den,men maken säger att den är på g kanske idag (av döma av gårdagen). Hmfp,ja vi ska kanske inte gå in på detaljer! Sen äl i vart fall,dag 16 idag,men beror väl på missfallet. Blödde ju längre än vanlig mens.

• Pimpinellan
    Jeanna79 skrev 2011-02-28 18:57:04 följande:
    Vet någon hur lång tid man får vänta ungefär - och om man sedan kör igång med hormonerna direkt? Är det 3 veckor med hormoner och sedan 2 veckor med sprutor för att starta upp? Och när plockas ägg och när förs ev. embryon tillbaka?
    Ingen aning hur länge ni får vänta just där-jag har bara gått privat.
    Hur lång tid allt tar beror på metod. Vid långa sprayar man minst två veckor innan man börjar med sprutorna och man börjar spraya dag 21,sen sprutar man 10-max 15 dar,äggen plockas tre dar efter sista sprutan och två dar efter ägglossningssprutan. Embryot sätts vanligen in 2 dar efteråt,men 5 dar om det är blastocyst.
    Vid korta metoden börjar man med sprutorna under mensen,sprutar vanligen kortare tid än vid långa,men måste ta två sprutor per dag fr.o.m dag 6-7 för att förhindra spontan äl. Sen är proceduren densamma.
  • Pimpinellan

Jag får bara inte iväg mejlet till min läkare... Att det ska vara så svårt! Jag vet att han lyssnar och säkert kommer hjälpa,han har ju t.o.m lovat mig insemination fast man inte gör det på så gamla som jag. Men modet har svikit mig totalt i denna barnlöshets/missfallshärva. Vågar inte göra FET eller ED heller ifall jag inte får fler mediciner. Och ovanpå allt krånglar kroppen. Första gången på alla dessa år jag inte kan säga när äl var utifrån äl-flytningar-hade inga nämligen i rätt tid. Maken påstår jag hade äl ändå,jag blir så otroligt annorlunda inuti( ursäkta uppriktigheten) och dessutom har jag vrålömma bröst.som jag knappt nånsin har,definitivt inte vid äl och inte före mens utan bara lite som gravid. Suck,dagens gnäll,men jag är så LESS på allt! Spyr snart på alla proggisar och ångest inför BIM...

• Pimpinellan

Mejlet skickat. Nu är det bara vänta och se vad han tycker. Jag tror det är meningslöst att göra insemination,FET eller ED om jag inte får extra stöd. Han brukar aldrig vara omöjlig,men min höga ålder börjar ju spöka lite för mycket för att ö.h.t få nån hjälp-i detta land vill säga...

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3