• MCT79

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

mojutten skrev 2011-04-26 15:30:48 följande:
    Hejsan bästa tråden,

Jag har haft en underbar påsk med väldigt lite tankar på barn och barnalstrande trots att äl har varit på intågande. Jag tror dock att den är lite sen så vi fortsätter att ligga i ;)

Japp, alltid väntar man på något. Jag hoppas verkligen att vi snart får vår läkartid, men saker går inte snabbt inte.

Jag ska verkligen hålla tummarna MCT! Frågan är vad man ska hålla den för, att de inte hittar något eller att de hittar ngt litet som kan fixas? Jag minns att jag brottades med de tankarna en gång, jag ville så klart att inget skulle vara fel men samtidigt kändes det som om det skulle vara så skönt om de kunde ge mig en förklaring.

Pimpinella, menar du att du inte har fått något utslag på stickorna eller? När ska du in på kliniken?

NN, har mensen försvunnit?
    Skönt med härlig påsk! Vädret har ju varit helt otroligt! Jag befann mig nere i halmstad från skärtorsdagen till i söndags... lovely där i fredags!! Å på torsdagen gick ju jag med vantar till jobbet, sen värsta högsommaren dan efter liksom! Gissa vem som hade feeeeel kläder med sig??  Moi!

Jag vet inte heller vad jag hoppas på... det ultimata är "oh det är det här som är fel med  det fixar vi lätt!"  det värsta..."det är det här och det kan vi inte behandla".. och mitt emellan antar jag att  "vi hittar inget fel så vi vet inte varför du varit gravid 5 ggr det senaste året utan lyckad graviditet" ligger...  *pust*  Vi får se. Om 24 timmar vet jag. :)
    livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79

Pimpinella, grattis!! Nu hoppas vi att det är ett toppenägg som möter toppensimmare och att det om nio månder ger en toppenbebis!!

NN, jag har också funderingar på att söka nytt jobb... trivs inte alls så bra där jag är nu... väldigt stressigt och jag inbillar mig att det kan ha påverkat mina mf.. denna gången när jag gick längre jobbade jag ju bara 50-75% pga sjukskrivning på deltid..(av andra skäl) så...  Men samtidigt är det skönt att vara i en trygg miljö när saker inte funkar..  :/

Ego:  var till läkaren idag och fick svar på mina blodprover. Allt ser jättefint ut, inget avvek från normalt och inget avvek heller från de krav hon ställer själv på de som försöker bli gravida... Hon vill ju göra en ultraljud/kontrastundersökning av livmodern på cykeldag 8-9 och hon var övertygad om att jag skulle fått min mens idag men icke... igår var det 4 veckor sen skrapning. Har haft lite molvärk bara. Fick lämna ett graviditetstest som var negativt...såklart.  :(
    Bara vänta på mens... undersökningen.. sedan jaga plus! Hon vill iaf att jag medicineras med Trombyl under nästa graviditet, alltid nåt..

KÄnner mig kluven.. skönt såklart att det inte var nått allvarligt fel...

livet går vidare, nu kommer våren med allt nytt som gror, då ska det gro här med!
  • MCT79

NN det måste vara skönt att komma fram till ett sånt beslut och kunna mötas i det. Dagen efter mitt MA så sa min sambo, hans mamma och min mamma oberoende av varandra "det går ju alltid att adoptera!". Jag tror aldrig jag har blivit så arg, ledsen och sårad i hela mitt liv... Jag är inte "där" än.. och för mig kändes det som att alla gav upp på mig... nu inser jag ju att det inte var så utan att det var nått försök att trösta.. men det blev bara sååå fel..

Jag kanske också kommer till en den punkten en dag... där andra alternativ känns helt okej... just nu är jag bara inte där.

• MCT79
    snigelkatt skrev 2011-04-27 20:35:28 följande:
    Ringde Sahlgrenska idag, för att få tag på den nya läkaren som vi träffade förra veckan.
    Jag hade lite fler frågor, och tycker att besöket var så stressigt att jag inte hann med.
    Dom om min förvåning när de säger att hon redan slutat!!??
    Hennes tjänst var slut!!!
    Vi träffade ju henne i torsdags?! Vafan, kunde vi inte fått träffa någon annan då?
    Sahlgrenska i ett nötskal, grrrrr!  
    Men arrrghh!! Såntdär kan man bli vansinnig på!!! KOmmer ni få träffa nån annan då?
  • MCT79

Mensen har kommit men jag missar undersökningen denna cykel för att läkaren är ledig.... kul. "Du får återkomma när du får nästa mens!"

Aldrig i helvete. Jag tänker vara gravid nästa månad.

• MCT79

Alltså hur var er första mens efter MA? Min är slut redan... två dagar?! å nästan ingenting igår... nått stämmer inte!!

• MCT79
    Pimpinellan skrev 2011-05-01 09:16:26 följande:
    Som vanligt tycks jag minnas.
    Jag blir gaaaalen om kroppen ska börja strula nu också... får väl ringa och rådgöra i morgon... men vid vul efter skrapningen sa de att det fanns en slemhinna på 12mm.. det är 4,5 vecka sedan så man kan tycka att jag borde haft mens mer än 2 dar...
  • MCT79
    Pimpinellan skrev 2011-05-01 14:43:49 följande:
    Och när du var på det VUL:et hade du slutat blöda av själva missfallet så det var en ny slemhinna på g? 12 mm är väldigt tjockt,brukar bara vara så efter äl eller vid graviditet. Det dröjde 6,5 vecka innan jag fick mens för jag hade inte äl efter missfallet,men jag tycks som sagt ändå minnas att mensen var normallång. Var ju nästan tre år sen i.o.f.s... Du kan inte vara gravid igen då? Hade du äl? Var det dags för mens nu? Om du hade äl och detta var mensen var den ju sparsam milt sagt. Ring och fråga istället för att jag ska spåna! Kvinnokroppen är ett mysterium har jag lärt mig under dessa år,man vet aldrig vad nytt den ska hitta på tyvärr.
    Senast VUL jag gjorde var ju 3 dagar efter skrapningen i samband med att jag fick en infektion.. hon sa då att slemhinnan var 12 mm men att det var okej. man accepterade det...(?)
    Sen hade jag älsmärtor 2 veckor efter skrapningen men fick aldrig utslag på testerna.. testade iofs inte varje dag heller.
    Tog ett gravtest i onsdags som var negativt...  sen kom det lite spottings torsdag kväll, blödde fredag, pyttelite igår och ingenting under natten.. ingenting idag heller.. men jag har en jobbig molvärk! :/

Får ringa och fråga i morgon...
  • MCT79

Tusen tack för alla svar! Ni är bäst!
    Jag ringde och rådgjorde och fick komma idag.. jag blödde ju 2 veckor efter mitt vul även om det var mycket mycket sparsamt hela tiden..
    Men idag fanns det en tunn slemhinna bara, hon gissar att jag inte haft någon äl efter skrapningen och därmed fanns inget att blöda ut...

Siktar på äl om ett par veckor då... om kroppen sköter sig!

Hur går det för er andra?

• MCT79
    snigelkatt skrev 2011-05-02 18:16:32 följande:
    ♥♥♥Jag plussade i morse ♥♥♥
    Ett finfint plus på BIM-1, då var det ett Påskägg
    Vår 7e graviditet, tänk om det går vägen denna gången?
    Tänk om det är vår tur nu?
    Tänk om jag verkligen kommer att få bli mamma i januari?
    Tusen tankar far runt i huvudet. Fortfortfort.
    Hur länge ska den lilla stanna denna gång?
    Ska vi säga något till Sahlgrenska redan nu?
    Tänk om det blir MF igen, eller ofostrigt, så mister vi kanske chansen till IVF till hösten?
    Är det bättre att ta ett privat VUL om ett par veckor, och sedan kontakta SU om hjärtat slår?
    Mannen min säger att jag inte får bli FÖR glad, eftersom oddsen att vi får MF igen är överhängande, men det struntar jag i!!!
    Jag tänker vara förväntansfull, upprymd och superduper lycklig ändå. Om så bara för en kort stund....
    Ber till alla högre makter att turen är på vår sida nu.
    Har tagit trombyl sedan ÄL, och sätter igång med progesteron (3ggr/dag) i kväll. 

Kram till er alla  ♥
    WOOHHOOO! Stort grattis!!! Nu är det din tur!!!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3