30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
Mayan: Vi har försökt ett bra tag nu, men har fått två missfall inom loppet av ett år, nu senast i februari   

NN: Det låter som mina kostråd! Inga mjölkprodukter öht, ingen kall mat, inget alltför fett/friterat/stekt, inga bananer, jordgubbar, päron, ingen kall eller sur dryck, inget kaffe, inget "överätande"... Jag var bortbjuden i helgen och insåg snabbt att jag i princip inte skulle kunna äta något från buffébordet. Försöker så gott det går, men det är svårt (är ost-och youghurtälskare). Undrar om denna inställning till mjölkprodukter bottnar i att många asiater är laktosintoleranta... 
Jag insåg att jag åt mycket rå och kall mat; sallader, frukt, bröd, mjölkprodukter, juice och trodde detta var nyttigt, men enligt akupuntören kan kroppen inte tillgodogöra sig näringsämnena i maten. 
Monchichi: jag brukade ha väldigt regelbunden mens. Sedan förra missfallet i juni pendlade det dock mellan 25 och 45 dagar (!). Det är väl bara att vänta - och slappna av som sjuksköterskan sa (lättare sagt än gjort). Gör saker du tycker om och ta hand om dig; det är bästa medicinen. Men ja, jag vet att det är svårt.

), men ett av mina symptom som jag hade innan, extrem trötthet, har försvunnit. Nu vet jag ju inte om det med all säkerhet är akupunkturens och örternas hjälp, eller om det te.x. är att jag känner att jag tagit tag i saker och ting och därför är mindre stressad mentalt och därför är mindre trött... Dessutom så dricker jag mer vatten med all medicin och tror att jag är mindre uttorkad (tror att jag drack för lite innan). Jag kände precis som du när de rekommendrade tre månaders vila och akupunktur - tänk om de bara vill mjölka en på pengar. Jag betalar ju ca 600 kr/gång och sedan tillkommer ju alla preparat, så billigt är det inte. Men jag hoppas och tror att deras samarbete med sjukhusen och kliniker är en kvalitetsstämpel.
 ), men ett av mina symptom som jag hade innan, extrem trötthet, har försvunnit. Nu vet jag ju inte om det med all säkerhet är akupunkturens och örternas hjälp, eller om det te.x. är att jag känner att jag tagit tag i saker och ting och därför är mindre stressad mentalt och därför är mindre trött... Dessutom så dricker jag mer vatten med all medicin och tror att jag är mindre uttorkad (tror att jag drack för lite innan). Jag kände precis som du när de rekommendrade tre månaders vila och akupunktur - tänk om de bara vill mjölka en på pengar. Jag betalar ju ca 600 kr/gång och sedan tillkommer ju alla preparat, så billigt är det inte. Men jag hoppas och tror att deras samarbete med sjukhusen och kliniker är en kvalitetsstämpel.  !
!