• icka76

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Jösses, har det redan gått 3 månader till!!!
    Här är den nya tråden iallfall

Här är alla som är 30+, barnlösa, och som haft 2 eller fler mf/ma välkomna att hänga på.

Anledningen till att vi inte vill att yngre eller de som redan har barn ska skriva här är dels för att vi som är över 30 även (ofta) har ålderspanik utöver svårigheterna att behålla våra små och dels för att vi utan barn är i en annan sits än er som redan har barn. Med det vill jag absolut inte föringa eran sorg för den är lika stor, men jag hoppas ni förstår hur vi menar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-10-12 09:28
    Medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m47914387.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-08 09:39
    Ny medlemslista
    www.familjeliv.se/Forum-7-137/m49858810.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-11 18:00
    Plustråd
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m52477196.html

• Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3
  • Cali

SanneS: Jag är hemskt ledsen för din/er skull! Men visst är det skönt att läsa om andras erfarenheter och kunna få lite utlopp för sina känslor här. Själv har jag tagit ledigt från jobbet denna vecka och väntar bara på att allt ska vara över. Tyvärr är det ju inte över "i huvudet"... Det ligger och mal och man undrar vad det är man kan ha gjort fel fast man vet att det inte är ens fel... Sänder iallafall många varma tankar till dig!

(Och tack till den som startade denna tråd! Många säger till mig att de har haft missfall, men det är ju lite skillnad när de har ett, två eller tre barn redan...)

• icka76

Cali: Jag har missat att välkomna dig. Jag beklagar det du varit med om och hoppas att du ska finna den tröst och stöttning du behöver här hos oss. Jag tar även åt mig äran som trådstartare och säger tack.

• monchichi76
    Icka... Så härligt att ni fick se ett hjärta picka! Vilken vecka är du i nu?

Sanne..vet inte vad jag ska säga, det är så orättvist! Kram

BettanB..jag hoppas verkligen att det är en ÄL-blödning,då vet man att man haft en iaf
  • monchichi76
    icka76 skrev 2010-02-10 19:30:09 följande:
    Monchichi: Är nog precis i början av v.9. Altså 8+1-2.
    Härligt!!
  • TantTingeling

Men Sanne då, fy så synd :( *kramar om*Har du tagit fler än ett negativt test?

Icka: Inte ska du skämmas över att berätta att det gick bra idag, det var ju precis vad vi alla har hållit tummarna för! Här delar vi minsann inte bara sorg utan även glädje, stor grattiskram!

• NinniNinna

Oj, här var det både glada och mycket tråkiga nyheter i dag...

Sanne: usch vad tråkigt! Blir så ledsen när jag läser vad du går igenom. Önskar jag kunde göra mer, men nu kan jag bara skicka en stor kram.

Cali: ja, det tar tid att "läka". Skönt att du tar dig tiden att vara hemma och ta hand om dig.

Monchichi: har aldrig upplevt det, men hört talas om det. Hoppa någon annan kan hjälpa dig mer.

Icka: ett superstort grattis! Vad skönt det måste vara att få den här bekräftelsen på att allt ser bra ut!

Ego: intressant vistelse hos akupuntören.... Blev inte "stucken", utan ska börja med örter eftersom han tyckte jag var "för svag". Han sa att jag måste få upp värmen och helst mer blod (?). Är lite skeptisk och kände att mitt kritiska jag hajade till flera gånger, men ska testa örterna i alla fall. Tyckte det var lite dyrt, 400kr för ett besök och 100 kr för örter i 3,5 dagar... Ni som har vana av detta, låter det dyrt?

• SanneS

Tack så mycket för era kramar.

Icka: Stort grattis! Vad härligt det måste kännas att allt såg bra ut vid ett VUL!

TT: Jag har tagit fyra negativa test nu.

Väntar på att mf ska sätta igång men har haft två ma tidigare och känner på mig att jag kommer bli tvungen till att ta de där cytotec-tabletterna än en gång.
    Var just in en sväng på Facebook och en gammal god vän började chatta med mig och frågade hur läget var. Svarade att det inte var så bra just nu då jag inväntar missfall nr 4. Hennes svar var; Attans.
    Ja det kan man ju också säga. Attans.

• TantTingeling

Sanne: Ok :( SKickar en jättekram till dig! {#lang_emotions_nalle}

Monchi: Det är vanligt att blöda vid äl. Jag har bara blött vid äl en gång, och det var när jag åt bidrottninggele.

Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3