Inlägg från: Pimpinellan |Visa alla inlägg
  • Pimpinellan

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

Nån som tatt Innohep som kan berätta? Hur gör man,när tar man det,gör det ont,får man märken? Tatt över 100 andra sprutor,men är det som Orgalutran så bangar jag,huvva för såna! VUL på måndag,nervös!

• Pimpinellan

Jaha,en del kan drabbas av allt... (läs:vi) För små äggblåsor,för tunn slemhinna,påsk mitt i allt,mest troligt spontanäl innan jag hinner dit nästa gång så ingen insemination i så fall. 1750:- för hemmasex! Fortsätter med sprutor,ska äl-testa och bara hålla tummen att ägget inte släpper... Ibland suger det extra mycket.

• Pimpinellan

Tack för peppet! Läkaren frågade massor igår om min menscykel,hur den var,äl och mensens längd. Tror han tvivlade lite på att jag faktiskt brukar vara regelbunden,känna av äl och ha bra mens! BIM felar aldrig,jag vet vilka två dagar BIM kan infalla varje månad ju och det borde tyda på äl. Nästan svor över mitt myom,men det sitter ju där det sitter. Inget som borde åtgärdas tycker alla läkare jag träffat. Det finns en privat klinik mycket närmare där jag bor så jag ska kolla upp dem lite-om de tar emot såna gamlingar som mig...

Sol och trädgårdsarbete och fågelsång gör susen för humöret hur eller hur. Väntar bara på fåren nu! Och kossorna/kalvarna! Bor man på landet så gör man. Glad

• Pimpinellan

Inga äl-flytningar och de brukar komma 3 dar före äl minst så än finns det hopp.

Glad påsk från soligt småland! Solig

• Pimpinellan
    snigelkatt skrev 2011-04-21 18:31:54 följande:
    Hej finaste gänget!

Jag har Äl-stegring nu, så här ska jagas påskägg i alla fall

Träffade nya läkaren på SU idag, hon var jättetrevlig. Dock var jag nog lite blåögd som trodde att vi skulle köra igång nu direkt....
    I mitt stilla sinne så skulle vi få IVF nu direkt, och hinna med ett försök innan sommaren....
    De återupptar vår utredning, och tyvärr så måste vi ta om ALLA prover igen, då de gamla är över 2 år.
    Alla prover måste visst vara up to date inför IVF.
    Fick lämna massa rör blod idag, gjorde ultraljud där hon såg att jag hade ÄL, och nästa vecka ska vi tillbaka för mer blodprover för att kolla progesteron och lämna spermaprov.
    Väntar även kallelse för att spola äggledarna igen.
    SEN efter det, om de inte hittar några fel (vilket de inte borde göra eftersom vi redan gjort alla utredningar som erbjuds i sverige) DÅ kommer de skicka remiss för IVF.
    Vi snackar alltså efter sommaren
    Så nu ska vi bara mysa och gosa, och inte stressa, för till hösten så kommer vi få IVF, coh då kommer allt lösa sig.... eller?..... 
    Well, väntan har man ju blivit bra på under alla år.

Hoppas ni alla fina får en riktigt härlig påsk helg ♥
    Kramkram 
    Inte så mycket att göra nåt åt. "Bara" göra det som ska göras,försöka hemma och vänta. Vem vet,mirakel sker väl sommartid också? Glad
    Vi fick också lämna blodprov nu för könssjukdomarna/hiv-de måste också tas om vartannat år om man gör insem. eller IVF.
    Du äggar istället för mig säger vi! Skrattande
  • Pimpinellan

Inget utslag på äl-test nej. Trots 16 dagars sprutning och dag 19 i cykeln! Slut sprutor och man ska egentligen inte ta fler dar än 15 heller. Och en blåsa på 11 mm förra måndagen. Visst,den hade växt jättesakta,men det här är ju löjligt. Kliniken frågade om jag ville göra VUL. Som om det bara är att åka in och kolla sig! Ligger 8 mil bort och då måste maken ta ledigt från jobbet. Jag kör inte bil på motorväg längre,har fått panikångest av mitt MA... ALLT kan tydligen hända mig,finns inget som kan drabba en i dessa sammanhang som inte drabbat mig. Jag blir på allvar knäpp snart! Äl-flytningar och plus ett kilo så det tycks ju som äl är på g. GAH!!Skrikandes

• Pimpinellan

Under över alla under-det bidde en glad gubbe idag!! Glad Dag 20 vilket innebär insemination imorron dag 21. Sista stickan,sista dagen läkaren jobbar i veckan. Måste varit världen segaste äggblåsa. Jag hoppas de andra små vuxit på sig,men i så fall skulle de ligga på 18 så då släpper de nog inte. Mest troligt försvann dom,det har de gjort de senaste två gångerna jag tatt sprutor. En blåsa= en lite större chans än på hemmaplan.
    Pu!

• Pimpinellan
    MCT79 skrev 2011-05-01 07:55:53 följande:
    Alltså hur var er första mens efter MA? Min är slut redan... två dagar?! å nästan ingenting igår... nått stämmer inte!!
    Som vanligt tycks jag minnas.
  • Pimpinellan
    MCT79 skrev 2011-05-01 09:42:03 följande:
    Jag blir gaaaalen om kroppen ska börja strula nu också... får väl ringa och rådgöra i morgon... men vid vul efter skrapningen sa de att det fanns en slemhinna på 12mm.. det är 4,5 vecka sedan så man kan tycka att jag borde haft mens mer än 2 dar...
    Och när du var på det VUL:et hade du slutat blöda av själva missfallet så det var en ny slemhinna på g? 12 mm är väldigt tjockt,brukar bara vara så efter äl eller vid graviditet. Det dröjde 6,5 vecka innan jag fick mens för jag hade inte äl efter missfallet,men jag tycks som sagt ändå minnas att mensen var normallång. Var ju nästan tre år sen i.o.f.s... Du kan inte vara gravid igen då? Hade du äl? Var det dags för mens nu? Om du hade äl och detta var mensen var den ju sparsam milt sagt. Ring och fråga istället för att jag ska spåna! Kvinnokroppen är ett mysterium har jag lärt mig under dessa år,man vet aldrig vad nytt den ska hitta på tyvärr.
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3