snigelkatt skrev 2011-04-21 18:31:54 följande:
Hej finaste gänget!
Jag har Äl-stegring nu, så här ska jagas påskägg i alla fall
Träffade nya läkaren på SU idag, hon var jättetrevlig. Dock var jag nog lite blåögd som trodde att vi skulle köra igång nu direkt....
I mitt stilla sinne så skulle vi få IVF nu direkt, och hinna med ett försök innan sommaren....
De återupptar vår utredning, och tyvärr så måste vi ta om ALLA prover igen, då de gamla är över 2 år.
Alla prover måste visst vara up to date inför IVF.
Fick lämna massa rör blod idag, gjorde ultraljud där hon såg att jag hade ÄL, och nästa vecka ska vi tillbaka för mer blodprover för att kolla progesteron och lämna spermaprov.
Väntar även kallelse för att spola äggledarna igen.
SEN efter det, om de inte hittar några fel (vilket de inte borde göra eftersom vi redan gjort alla utredningar som erbjuds i sverige) DÅ kommer de skicka remiss för IVF.
Vi snackar alltså efter sommaren
Så nu ska vi bara mysa och gosa, och inte stressa, för till hösten så kommer vi få IVF, coh då kommer allt lösa sig.... eller?.....
Well, väntan har man ju blivit bra på under alla år.
Hoppas ni alla fina får en riktigt härlig påsk helg ♥
Kramkram
Inte så mycket att göra nåt åt. "Bara" göra det som ska göras,försöka hemma och vänta. Vem vet,mirakel sker väl sommartid också?

Vi fick också lämna blodprov nu för könssjukdomarna/hiv-de måste också tas om vartannat år om man gör insem. eller IVF.
Du äggar istället för mig säger vi!