Inlägg från: Saftmedbulle |Visa alla inlägg
  • Saftmedbulle

30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3

mojutten skrev 2011-11-23 12:36:42 följande:
    Roligt att "se" dig TT och höra att allt går bra. Det är trösterikt ibland att få lite solskenshistorier även om det är svårt att tro att det någonsin kommer att hända en själv.

Tummarna hålls fortfarande Pimpinellan
    Håller med!
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2011-12-08 14:04:31 följande:
    Hej i tråden,

Hur är det med dig Pimpinellan? Jag hoppas att det känns lite lättare och att du mår bättre.

Själv vill jag bara sjunka genom jorden. Fick mens i söndags och idag fick jag någon typ av föraning och tog ett test som var positivt. Inte så att det var världens starkaste streck men likväl är det där.

Jag är så arg att detta var tvungen att hända nu.  Jag skulle få börja spraya på julafton, det skulle bli min lilla julklapp och nu kommer det sannolikt inte att hända. I morgon ska jag in för ett blodprov på RMC. Jag är i allafall glad att jag nu slipper kk, bemötandet i dag var otroligt varmt och de tog mig på allvar till skillnad från alla mina turer med kk.
    Usch, vad tråkigt att höra... Skönt att du fick bra bemötande i alla fall!
  • Saftmedbulle
    NinniNinna skrev 2011-12-09 20:26:23 följande:
    Mojutten: jag tjuvtittar in ibland (kan inte riktigt lämna gamla tråden) och nu måste jag bara säga att jag är så himla ledsen för din skull. Det bara knöt sig i magen när jag läste det du skrev. Kan inte fatta att detta kunde hända nu, när ni var så otroligt nära IVF. Jag har egen erfarenhet av KK Akut och vet vilket helvete det är. Jag är glad att ni iaf blev väl omhändertagna på RMC, men det är väl egentligen det minsta man kan förvänta sig. Galet egentligen att vi blir förvånade över att få ett bra bemötande...
    Hur har det gått  i dag? Jag vet hur hårda reglerna är, men nu måste de väl göra ett undantag för er och låta er få IVF snart trots det sista mf? Jag håller tummar och tår för att ni får den hjälp ni verkligen förtjänar! Stor kram

Pimpinella: det är sorgligt att läsa att du drabbats av ytterliggare ett mf. Det är svårt att förstå meningen med att vissa ska drabbas så hårt och andra inte ska ha några problem alls att få barn. Jag hoppas att ni finner kraft att gå vidare med ED! Stor kram

Jag önskar Saft och Bulle och alla anda kämpare kraft att orka kämpa vidare! Jag finns här i bakgrunden och hejar på er! Kram
    Tack- det värmer!
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2011-12-12 12:21:57 följande:
    Tack för tummarna!

hCG provet i dag visade på att nivåerna dubblar sig, så det det blir till att fortsätta hålla tummarna. Om en vecka blir det vul.

Hur går det för dig saftochbulle, glömde fråga senast
    Inväntar BIM till helgen. Du har fortsatt tummar här!
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2011-12-13 08:30:34 följande:
    Inte ens en dag fick jag bara känna glädje. I går kom blod och det fortsätter idag, inte färskt dock. Jag tror snart inte att jag orkar mer. Har tagit ledigt från jobbet
    Usch, usch... riktigt hårda tummar får du och styrkekram! Hoppas det är falskt alarm... vet hur jobbigt det känns...
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2011-12-14 12:12:09 följande:
    Inget mer blod men testet i morse hade inte blivit starkare kanske lite svagare snarare. Önskar att jag inte hade tagit det, känns som om det krävs ett stort mirakel för att det ska vara något på måndag.
    Styrkekram!
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2011-12-22 14:20:46 följande:
    Det gick så där. Vi fick se en hinnsäck och ett foster men de är båda för små för den vecka jag borde vara i enligt senaste mens. Förhoppningsvis skedde befruktningen senare, det skulle stämma bra med mitt låga hcg men risken är ju rätt stor att det slutat växa med. Ska tillbaka den 28:e. Ni kan väl hålla en tumme.

Jobbigt med julkorten. Ibland tänker folk inte riktigt efter.

Kramar till alla
    Du har en riktigt fet tumme från mig ;)
  • Saftmedbulle
    mojutten skrev 2011-12-28 13:54:28 följande:
    Tack för tummarna men det gick inte denna gång heller.
    Nä, är det sant? Många, många styrkekramar från mig... Jättetråkigt att höra :( Pepp!
  • Saftmedbulle

Nu börjar nojjandet på riktigt... v. 6... några små bruna flytningar... Hmm, jaa... varför skulle det gå den här gången, när det har skitit sig tidigare? Man är väl lite skadad kan jag tänka :(

• Saftmedbulle
    MCT79 skrev 2011-12-30 22:13:30 följande:
    Jag hoppas du har feeeeeeeel! Har du något VUL inplanerat?
    VUL 9/1... Det är väl bara små flytningar... tänker jag mig. Men läskigt är det (försöker att hålla huvudet kallt...) - har ju tyvärr inga positiva erfarenheter av graviditeter så här långt. Alla skriver alltid att "jodå, det är vanligt med små bruna flytningar och det gick bra för mig, bla, bla, bla... men... usch fy sjutton, varför kan man inte bara spola fram tiden till typ v. 18 eller nåt? Tack för pepp i alla fall - det behövs! Gott nytt år!
  • Saftmedbulle
    icka76 skrev 2012-01-06 23:21:41 följande:
    Hej tjejer! Det var längesedan jag var här inne nu. Mojutten o pimpinellan: Jävla skit rent ut sagt. En stor kram till er båda. Saft o bulle: Håller tummarna. Jag hade ljusrosa flytningar precis i början när jag väntade A, de slutade efter någon dag. Hade även småblödningar i v.15. Troligtvis berodde det på lättblödande slemhinnor. Så för min del så har inte blödningar alltid betytt mf. Pimpinellan: Glömde att önska lycka till med adoptionshandlingarna. Mojutten: Missade även att önska dig lycka till med kommande IVF. Vinkar till er andra
    Tack för uppmuntran! Flytningarna har upphört, som tur är... VUL på måndag...
  • Saftmedbulle

VUL i morse... Allt var som det skulle enligt 7+1, som jag är idag... så himla skönt (även om läkaren påpekade att det var för tidigt att ropa "hej"...)

• Saftmedbulle
    Den lilla M skrev 2012-01-11 13:38:38 följande:
    hej på er hårt kämpande tjejer , brukar kolla in här då o då för att försöka få lite styrka.

Några av er känner säkert igen mig från andra trådar. Jag har haft 4st MF hittills och  är nu gravid igen i vecka 5+0. Tror (är ganska säker) dock att MF nr 5 är på G. Mina symptom (växtvärk och ömma bröst) började försvinna i lördags efter att ha varit ganska påtagliga i 3dagar. Det är precis så här mina MF brukar börja så hoppet är inte stort.

Men är super glad att läsa om några fantastiska solskenshistorier här inne, gör mig varm inombords.

En stor kram till er alla

//Lilla M 
    Du har mina tummar jättehårt!
  • Saftmedbulle
    Pimpinellan skrev 2012-02-03 20:30:43 följande:
    Ingen kvar...? Bytt namn,gått ur hela F.L,kvar som er själva,men inte skrivit?

Här är det nervöst eftersom jag är 100 på att jag är gravid,men jag småblöder sen en vecka och nu har det ökat lite så jag tror inte på nån fortsättning. Inte testat,blir bara ännu mer hysterisk då och jag måste vara lugn. Det längsta jag kommit dock på nästan 4 år. Jag tror på rosenrot,jag blir ju inte gravid så här ofta annars!
    Jodå, jag är kvar... Hoppas du är gravid och att det går vägen! Själv är jag i v. 11... har aldrig tidigare gått så här långt, så jag hoppas och bävar...
  • Saftmedbulle
    Pimpinellan skrev 2012-02-06 15:33:26 följande:
    Gick inte vägen nu heller. Som värst idag,rejält ont och störtfloder,men när jag fått ut lite större så avtog värsta värken.
    Nu ska vi skicka ansökan till flera kliniker ang. EA. Mest förundrad hur jag ens kunde bli gravid nu igen och komma så här långt! Finns ägg kvar tydligen,men bra är de ju inte så det behövs nog nån annans. Eller mer mediciner,annat,jag vet inte.
    Varken tänker eller känner efter numer,jag har stängt av.

Lycka till med IVF mojutten!
    Kram till alla kvarvarande!
    Styrkekram tillbax!
  • Saftmedbulle
    Den Den lilla M skrev 2012-02-06 18:12:24 följande:
    Tack för alla tummar och pepp. Var på vul idag och och såg ett litet pyre på ca 21mm med hjärtslag och rörelser. Kändes otroligt skönt, längsta graviditeten hittills iafGlad. Var 8+5 -> 8+6 idag enligt min gyn vilket stämmer exakt med mina egna beräkningar. Nu är det bara att fortsätta tummarna och hoppas på det bästa!
    Härligt! Tumme har du här!
Svar på tråden 30+ med upprepade ma/mf som kämpar med första barnet del 3