Inlägg från: Lussekatten87 |Visa alla inlägg
  • Lussekatten87

Hjälp mig komma på varför hon kräks!!

Inget speciellt hon ätit/druckit varje gång hon kräkts?

(¯`°?.¸ ♥ Gabriel 080109 & Maria 090729 ♥ ¸.?°´¯)
  • Lussekatten87
    Pernilla3 skrev 2010-02-09 15:32:59 följande:
    jo det är  nästan samma typ av mat som hon ätit. Första gången var det kyckling med couscous, andra gången var det någon typ av nudlar men jag tror att det var skinka, och sist var couscos med kyckling. Men jag vet inte vad det skulle kunna var i maten som orsakar kräkningarna.
    Är det burkmat? Någon typ av krydda som är samma i alla burkarna?Eller någon grönsak som är samma i alla burkarna kanske.
  • Lussekatten87
    Nynne skrev 2010-02-09 20:48:15 följande:
    Nu vill jag inte jämföra ditt barn med djur men vår hund hade det där beteendet i ett par veckor och ungefär samma prover togs på henne. Det hittade ingenting förrän de röntgade hennes mage och hittade en sån där liten stålpingla som finns i kattleksaker. Främmande objekt kan ge sporadiska kräkningar beroende på var i magsäcken de ligger. Den här pinglan var alldeles kolsvart, så den hade legat ett tag.
    Åh vad läskigt!
  • Lussekatten87
    Pernilla3 skrev 2010-02-10 08:45:47 följande:
    Oj vad otäckt. Men kräktes hunden ofta eller var det en gång/vecka?Ja det har varit morötter, oregano och basilika, men det leder väl inte till kräkningar?
    Jo,hon kan reagera med kräkningar om hon inte tål dem, försök undvika dessa kryddor en månad och se om kräkningrna upphör.De kanske är för starka för hennes mage?
Svar på tråden Hjälp mig komma på varför hon kräks!!