• Anonym (hjälp)

Könssjukdom i halsen, hjälp.

Hej.

Har du haft könssjukdom i halsen?
    Vad fick du för symtom i detalj????

• Svar på tråden Könssjukdom i halsen, hjälp.
  • Anonym (hjälp)

Snälla någon !!!

• Anonym

Jag vet att klamydia kan ge symtom. Har aldrig haft det själv utan en vän blev drabbad då hon sög av en kille i tonåren.

• Anonym (...)

Funkar inte länken, så sök på könssjukdomar i munnen. 

• Anonym (hjälp)

Jag har fått vit-gula prickar i hela svaljet (inga mandlar då de togs bort i tidig ålder) och legat med feber hela natten. Jag vet att detta är vanligt vid halsfluss, men min kommit har haft halsfluss många gånger och mina prickar/bölder i halsen så inte alls utsom hennes, dock har hon kvar sina mandlar.

snälla kan någon säga hur deras hals såg ut.

• Anonym

Om du är så orolig kanske du borde gå till läkaren? Det är omöjligt för oss att svara på.
    Har du någon anledning att tro att det är en könssjukdom?

• Anonym (hjälp)

Ja kanske för er utan erfarenhet, men jag söker de som haft erfarenhet

• bridezilla

Det låter som halsfluss. Vita prickar kan bero på svamp eller kondylom också men då har man i regel inte feber. Kondylom trivs heller inte särskilt bra i munnen så det är ganska ovanligt. Klamydia och gonorré ger sällan symtom och då brukar det handla om rodnad och svullnad, ev. var på mandlarna vid gonorré men dem hade du ju inte kvar. Herpes ger som bekant blåsor. Syfilis i munnen börjar med ett litet sår några veckor efter smittotillfället, då kan man också få svullna lymfkörtlar. Därefter blir blir sjukdomen latent i ett par månader, när det blir aktivit igen kan man få feber, utslag på kroppen m.m. man kan få alla möjliga symtom, eller inga alls.
    Det låter mao inte som ngn könssjukdom, men gå till VC om du vill vara säker.

Svar på tråden Könssjukdom i halsen, hjälp.