• Anonym (skydd)

ni med erfarenhet av kopparspiral!?

Jag har en kompis som vill veta lite om detta.
    Hon kan INTE ta hormoner, och funderar på kopparspiral
    men nån hade sagt om att man kan bli steril och grejjer.

Min fråga, vad är ER erfarenhet vad kopparspiral?

• Svar på tråden ni med erfarenhet av kopparspiral!?
  • Alcarinque

Hmm, ja jag har nog bara positivt att säga men allt passar ju inte alla

Jag hade min i 3½ år och hade inga problem med den under tiden. Steril blev jag inte heller

♥ Alva 0603 ♥ BF 1007 ♥
  • varmakramar

Min erfarenhet som man är att det fungerar kanon. kram

• Signy

Satte in en för ca en månad sen. Funkar fint varken jag eller killen känner den. Men jag har blödit till och från sen jag satte in den.. :P hoppas det blir bättre med tiden.

• Celiine

Jag tycker att det är toppen med kopparspiral. Blödde lite mer och längre vid mens, men det var det värt för att slippa hormoner (och slippa tänka på piller som ska tas eller ringar som ska bytas!).

Fick en son 15 månader efter att jag tog ut den, så steril blev jag inte!

• JeH

har haft kopparspiral i ca 7 år nu och det fungerar jättebra. Tål inte heller hormoner och detta var det bästa hormonfria alternativet. Steril har jag inte heller blivit, har två fina barn., dock blöder jag ett par dagar längre vid mens, men annars inget som varken känns eller märks. Jag rekommenderar!!

• Strumpläst83

För mig var det helt vidrigt!! Hade den i ett år, mindre mensvärk nästan precis hela tiden och blödningar flera gånger i veckan. Det försvann på en gång när jag tog ut den. Både min mamma och min syster hade samma problem så den är nog så att har samma form på livmodern som helt enkelt inte tycker om (koppar-)spiral

Inled mig icke i frestelse, jag hittar själv
  • sebbeman

Jag kan bara säga att efter alla rundor med olika preventilmedel så har jag aldrig varit så nöjd som med kopparspiralen. Mådde pest och hade oregelbunden mens med alla andra medel som hade hormoner, nu är allt precis som det ska och jag mår bra

• Ellizz

Jag är supernöjd med min spiral. Har mindre mens samt mindre mensvärk, konstigt nog. Och mår mycket bättre nu eftersom jag slipper hormonerna.
    Spiralen sitter dock i fortfarande, så vet inte om jag blir steril. men det hoppas jag inte

• L E A

Jag hade min i 5 år, satte in den 1 månad efter sonen kom.

All den mensvärk jag hade inna var borta. Jag blödde lite mer dom första 2 månaderna men sen blev det helt ok. Brukade innan blöda i 6-7 dagar nu var allt över på 4.

Kommer med all säkerhet sätta in en ny efter bebben är född!

Gjorde inte ont vid instättning eller vid uttag...

• hannis

Jag har jättebra erfarenhet. Jag hade min i fyra år och den fungerade perfekt. Det gjorde inte ont att sätta in den eller ta ut den och jag var väldigt nöjd under tiden också. Lite rikligare mens än vanligt men det var det värt. När jag tog ut spiralen blev jag gravid med en gång så steril blev jag ju inte...

När jag har fått mitt barn skall jag sätta in en ny spiral för det är det bästa preventivmedel jag har provat.

Svar på tråden ni med erfarenhet av kopparspiral!?