• Anonym

Fy vilken "löpande bandet"- känsla på Akademikliniken i Sthlm

Var där idag på en konsultation för bröstlyft - vilken besvikelse! Träffade kirurgen i ca 10 min och han verkade mest stressad och inte alls bry sig. Fick dock även träffa en sköterska. Ingen sade nåt särskilt om risker. På hemsida  står det att patienten är i centrum el dyl men det kändes som om de bara ville ha mina pengar. Tv kan verkligen glorifiera verkligheten för jag kände inte alls igen mig. Ngn annan som har någon annan/lika uppfattning?

• Svar på tråden Fy vilken "löpande bandet"- känsla på Akademikliniken i Sthlm
  • Anonym (En som ska dit)

Vilken läkare var det du träffade?

• Anonym

Jan Jernbeck. Jag mailade sköterskan efteråt och beskrev vad jag upplevde. Hon ringde mig upp mig på min mobil och sade att hon tagit emot mina synpunkter för  jag kunde ej ta samtalet. Hon sade då att hon skulle höra av sig igen men det gjorde hon inte. Vilken läkare ska du träffa? Vad ska du göra för operation? Hoppas du har mer "tur" än mig.

Efter att ha läst så mycket skit på nätet nu så funderar jag på att besöka vicktoria kliniken istället. Kirurgen där har arbetat på akademikliniken förut men har sitt eget nu. Känner några som opererat sig där och dom är nöjda.

• Anonym (xx)
    Anonym (En som ska dit) skrev 2010-03-04 12:14:38 följande:
    Efter att ha läst så mycket skit på nätet nu så funderar jag på att besöka vicktoria kliniken istället. Kirurgen där har arbetat på akademikliniken förut men har sitt eget nu. Känner några som opererat sig där och dom är nöjda.
    Jag har bara positiva erfarenheter man har bara gjort laserbehandlingar och restylande, ingen kirurgi. Kanske är det läkarna som inte är på topp? Har hört det från fler faktiskt. Charlotte som jag träffat för restylande och Tina som gjort laserbeh på mig är dock jättegulliga. 
  • Anonym

Gå på flera konsulttaioner tills du hittar en kirurg som du kännerdig trygg med.

Jag gjorde min op hos Professor Gunnar Kratz plastikakadmein i linkköing.
    Kan varmt rekomendera honom.
    har före/efter bilder här minanyaboobs.blogspot.com/

rekomenderar även detta forum www.plastikkirurgiforum.se

Ja men det var just den läkaren (Jonas Röjdmark) som det står jättemycket om. Det känns som 50-50. Hälften nöjda och hälften missnöjda.
    Sen är han dessutom varnad tydligen.

Vet inte exakt hur jag ska göra nu. Vill operera näsan, och då vill jag verkligen till någon som är superduktig.

• Anonym

Ja, det är verkligen inte lätt men man får väl göra en bedöming efter att man träffat läkaren och kollat info på nätet. Själv har jag bokat en ny konsultation hos dr Oya på Strandkliniken. Hon har fått mycket bra omdöme på nätet, fyra anmälningar hos HSAN (är ok tycker jag med tanke på hennes erfarenhet). Kommer att få 30 min konsultation med henne och mer gratis om det behövs (!). Dessutom kostar op betydligt mindre än hos Akademikliniken och det ingår minst lika mkt i kostnaden.

Jag känner många som har opererat sig hos henne och ingen har klagat. Alla är supernöjda. Men då gäller det bara bröstförstorningar.
    Vet inte hur hon är på andra ingrepp.
    Hade jag bara velat fixa brösten hade jag gått till henne, men jag vill fixa näsan samtidigt.

Svar på tråden Fy vilken "löpande bandet"- känsla på Akademikliniken i Sthlm