• Uliise

karlstad någon ?! :)

*Vinkar* - jag väntar mitt och min sambos första barn nu i april Skulle verkligen vara kul att lära känna någon som är "i samma fas" och dessutom i samma stad.

• Uliise

Asch, jag har redan fått men jag vill också vara med i er gärliga gemenskap ;) Fick en liten Majken den 21/4. Vore underbart kul att träffas när fler bbisar dimper ner!

• Uliise
    kronanskvinna skrev 2010-06-13 09:53:32 följande:
    Grattis grattis :D gick förlossningen bra & så!!?? :)
    Den gick väldigt bra, hann bara vara inne på förlossningen 2½ timme innan hon var ute! Hann bara få lustgas. Jag och sambon gjorde grovjobbet hemma utan att jag förstod det, var rädd att vi skulle bli hemskickade och hade nog stannat hemma längre om det inte vore för sambon... Födde på sal 5 med en underbar BM, uskorna minns jag inte(pga lustgasen och allt)
  • Uliise
    graf skrev 2010-06-13 23:17:33 följande:
    alla få va med :)
    hur är det att ha en liten hemma? va det som du hade tänkt dig?
    jag väntar o väntar, kan inte fatta att det 8 veckor kvar för mig, känns som om min lilla ska komma när som hellst! va det lika dant för dig?
    I början var det nog lite av en chock för mig, hur mycket jobb det faktiskt var :/ Eller mycket jobb är det egentligen inte, det är just det att vår tjej sover väldigt lite på dagen och vill vara i famnen nästan konstant - då blir det svårt att städa, äta, gå på toa - ja allt sånt.
    Men egentligen ska jag inte gnälla, för hon sover i princip hela nätterna, vaknar runt 4 någon gång och sedan runt 7 igen, så vi får verkligen sova! Då kan jag ta att det blir lite mindre sovtid för henne på dagen.
    Och allt eftersom klarar hon längre och längre stunder själv, tex i babysittern eller i babygymmet. Sittern är förresten jättebra om man lagar mat eller äter, då kan hon ligga i den alldeles intill.

Annars är det verkligen supermysigt med en bebis, och hon utvecklas så fort. Nu har hon börjat "prata" med oss och uppskatta mobilen ovanför sängen. Det är kul att titta på kort och se hur hon växer, det händer mycket Glad

Hur går det med magen för er som väntar?
  • Uliise
    Helena Dahl skrev 2010-07-06 13:00:19 följande:
    ja det är väl det :) Men det går bra när hon baa har blöja då blir det inte så jättevarmt åt henne :)
    Hon har äntligen börjat med napp nu också så jag slipper vara hennes napp det är ganska skönt :D
    åh vilken lyx! Majken fattar inte alls hur hon ska göra med nappen, den åker bara ut...
  • Uliise
    graf skrev 2010-07-28 22:32:58 följande:
    Hej! igår 27 juli 15.04 födde jag min lilla Tara :) 51 cm lång och väger 3240.
    nu är lyckan total!!!
    Solig
    Grattis! :D
    Majken 100421
  • Uliise
    Graf: Jag skulle gärna ses när du är tillbaka i stan
    Majken 100421
  • Uliise
    Hörrni, skulle vi ordna en träff kanske?  Glad Typ fika någonstans, promenad, eller Mariebergsskogen som ni pratade om tidigare? Är less på att bara gå hemma Obestämd
    Majken 100421
  • Uliise

Jag är med!! Glad

Tur att jag inte missade tråden, har haft fullt upp med annat.

Majken 100421
  • Uliise

Hejsan! Hoppas det händer saker för er Therese och LilinH Glad

Jag är definitivt med på en träff till, skulle vara superkul :) Nu måste jag gå och ta hand om en ledsen Majkis...

Majken 100421
  • Uliise
    ThereseA skrev 2010-09-06 10:32:05 följande:
    Nu har jag fått min lilla solstråle iaf.. Blev en "liten" pojk på 53 cm som vägde 3700 g..
    Grattis! väldigt lik majkens storlek, hon var 52 cm lång och vägde 3620 gram.

Hoppas allt gick bra.
    Majken 100421
  • Uliise

Bra jobbat therese! Men för kort nål...? Gud så dåligt av dem.

Han ser jättego ut Glad

Majken 100421
  • Uliise

Grattis solblomma! Och vad skönt att slippa gå på övertid Och ja Therese, man är fast... Så är det med amningens underbara värld.

...

Majken 100421
Svar på tråden karlstad någon ?! :)