• LillinH

karlstad någon ?! :)

Jag väntar också mitt första barn i augusti! Och jag flyttar till Karlstad i juli. Så ni som ska dit innan får gärna berätta om hur det var på Karlstads BB

• LillinH

Grattis Uliise!! Hoppas det gar gått bra med allting och att ni mår bra!

Ni andra som också ska ha i augusti, vilket datum? Jag är beräknad till den 24e. Tycker tiden går så himla fort nu! {#lang_emotions_smile} Längtar och längtar.

• LillinH

Är det någon mer än jag som varit så nyfiken att ni kollat vilken sort det är? Jag väntar en liten tjej {#lang_emotions_smile}

• LillinH

Spännande! Det är ju snart dags för dig Helena =) Vilket datum är det som gäller? Hur känner du inför förlossningen så här nära inpå?

Grattis Lilla B! =)

• LillinH
    Helena Dahl skrev 2010-05-15 10:43:28 följande:
    ja snart så :P 8 Juni är det sagt men man vet u aldrig när den kan kika ut :DJo men det är väl lite nervöst men det känns som om det kommer gå bra så jag oroar mig inte så mycket i onödan :)
    ne man vet ju aldrig, det kan ju hända när som helst när man är så nära! gu va spännande!! skönt med den inställningen, själv är  jag jätteorolig, men jag har ju lite tid att jobba med det innan det är dags. man kommer ju liksom inte undan ehe.. ;)

jobbar du fortfarande eller är du ledig och laddar inför babyankomsten? =) jag tänkte sluta jobba typ 5-6 veckor innan BF och bara ta det lugnt =)
  • LillinH
    Helena Dahl skrev 2010-05-16 13:00:59 följande:
    Alla andra klarar ju av förlossningen så då borde jag också göra det ;) När man väl har gått igenom det tror jag nog att man funderar över varför man var orolig :)När ska du ha bebis då? :)Ne jag har varit hemma i 5 veckor redan har haft ont :P Trisst att gå hemma vill jag lova...städar varje dag så jag ahr något att göra :D
    Rätt tänkt! =)
    Min lilla är beräknad till 24 augusti, så det blir antagligen en svettig sommar för mig haha.. ;) Och så ska vi flytta i juli, men då slipper ju jag bära tunga grejer ;)
    Jobbigt att du har ont, är det foglossning eller vad är det som besvärar? Kan tänka mig att det blir trist i längden, men då får ni ju väldigt städat och fint där hemma ;)

Vad har ni köpt för barnvagn? Är i köptagen nu, men det är så svårt att välja! Men jag tror jag vill ha en Emmaljunga.
  • LillinH
    Helena Dahl skrev 2010-05-18 14:43:20 följande:
    hehe ja då blir det nog varmt för dig i sommar..jag dör av värmen nu jag :DJa då är det ju en fördel med att du slipper bära grejer...du får flytta in i köksskåpen istället ;)Ja det är foglossning och allt möjligt tror jag hehe :P Vet att jag lever iallafall det är ju bra.Vi köpte barnvagn ifrån annaochaxel.se och den tycker jag va prisvärd och stor :)Dom har ju inte vagnen så jättelänge så:)2900 kr kostade den vagnen med ligg och sittdel och skötväska så jag är nöjd med den :) Finns i massa färger också :)
    ja jösses.. jag får väl sitta i skuggan hela sommaren jag och fläkta mig haha ;)
    ja precis, jag får sköta småplocket, det roligaste med att flytta =D själv då, hur länge har du bott i kd, eller är du "infödd" där?
    det var ett bra pris för en helt ny vagn. ska kika på den =)
  • LillinH
    Helena Dahl skrev 2010-05-19 15:18:18 följande:
    Ja jag har alltid bott här :) Vi har bott i vårat hus i 2 ,5 år snart så vi trivs bra :)Vart ska ni flytta då?Ja kolla på den jag tycker den är bra iallafall...har iofs inte använt den på det sättet än men kompisar har haft sina bebisar i och dom trivdes :DMadrassen är lite tunn men det kan man ju lägga i en annan :)
    åh va mysigt att bo i hus! väldigt "familjigt" =) vi har precis köpt en lägenhet i norrstrand. men nästa boende vore trevligt om det blev ett hus. skönt med egen trädgård och sånt =) jag känner att jag måste hitta nån sysselsättning i kd först, vet inte vad jag vill göra efter mammaledigheten, om jag ska plugga eller jobba eller... svårt. vad sysslar du med när du inte mammaledig? =)
  • LillinH

grattis graf! kul med en till augustitjej =) jag kunde inte heller låte bli att kolla vilken sort det var =) men jag har inte köpt ett enda babyplagg ännu.. jag kikade lite idag, men det fanns så sjuuuukt mycket sött så jag kunde inte bestämma mig och gick därifrån tomhänt haha! ..men familjen har inte kunnat låta bli att handla klänningar och annat i rosa och annat tjejigt, så vi får ju hoppas det stämmer nu då ;)

jag har en väldigt bra period just nu, så här bra har jag inte mått hittills under graviditeten, skönt =) hur mår du?

helena, bara 10 dagar kvar!! wiiii!! va spännande!! =D

trevlig helg tjejer!

• LillinH
    graf skrev 2010-05-31 13:48:15 följande:
    när kollade du sort? vilken vecka? va det i karlstad, ja e lite sugen på att göra en koll till bara för att va säker hihiinte köpt något? ojoj, inte illa! jag tog en sväng till Ullared med mor min och köpte det jag kan tänkas behöva för ett tag sen (i klädväg) inte jättemkt men lite grann :)Visst är det en skön period? jag har oxå mått super de senaste månaderna. börjar dock bli lite tung nu :) känner att jag växer så det knakar o kroppen mår sådär, men men.hur funkar du i värmen?
    jag tror det var i vecka 19 jag kollade, så man vet ju aldrig... men jag är totalt inställd nu på att det är en tjej (trots att man kanske inte borde det), så det skulle bli värsta omställningen om det kom ut en liten kille haha! har inte ett enda killnamn på förslagslistan heller.. spännande!!
    hur var ullared? min killes syster föreslog att vi skulle ta en tur dit nån dag och shoppa babygrejer. är det något att rekommendera? =)
    känner också att jag börjar bli tung nu, får himla ont i svanken titt som tätt. men det har inte kommit förrän nu på senaste, och som tur är har jag inte känt av foglossning alls hittills. hoppas det håller i sig, verkar ju inte alls kul :-/
    i värmen blir jag helt matt på en gång haha, hur känslig som helst! och varmare lär det väl bli...!

helena, skönt att din lilla kommer ut snart så du slipper den värsta sommarvärmen ;) stackars oss augustimammor buhuu ;)

vet ni, idag skaffade jag en barnmorska i karlstad! =D spännande!! flyttar ju snart dit =) och snart ska jag på föräldraträff för förlossningsförberedande, har ni varit på någon sådan? jag blir nervös! det känns verkligen som det närmar sig nu ju... =) 
Svar på tråden karlstad någon ?! :)