Inlägg från: kronanskvinna |Visa alla inlägg
  • kronanskvinna

karlstad någon ?! :)

Får man hoppa in här? :) Sambon från karlstad & jag från kr-hamn, & vi bor i kr-hamn!! =))

väntar vårt andra barn, bf 26/6.. Så nu går vi i väntans tider!!

När har ni andra bf? :)

• kronanskvinna
    Uliise skrev 2010-06-13 00:32:51 följande:
    Asch, jag har redan fått men jag vill också vara med i er gärliga gemenskap ;) Fick en liten Majken den 21/4. Vore underbart kul att träffas när fler bbisar dimper ner!
    Grattis grattis :D gick förlossningen bra & så!!?? :)
  • kronanskvinna
    graf skrev 2010-06-13 23:15:18 följande:
    självklart! hoppa in :) första barnet väntas 10 aug :) bor i karlstad.
    hur är det med dig så här nära inpå? :)
    Allt känns som en evighet, vill att de ska starta nuu! ;) Men har haft en sjuk grabb här hemma med öroninflammation osv så är glad att jag fick vara hemma & ta hand om honom först innan de blir bebis, han blir så mammig när han är sjuk & då vill jag ju finnas där

Men annars är jag lite nervös över hur han ska reagera sen när det kommer en "ny" till familjen, förhoppningsvis reagerar han positivt!! :)

Lite nervös för förlossningen oxå då förra sluta i akutsnitt pga infektion men denna gång hoppas jag på att kunna fullfölja hela förloppet =)) för övrigt mår jag väll hyffsat förutom förvärkar & kramper i benen!!

Är du nått nervös fast en du har din tid kvar? :)
  • kronanskvinna
    cocos87 skrev 2010-06-16 11:44:02 följande:
    Jag har bf 29 okt, nu bor jag iof i Kristinehamn men vi letar lägenhet i Karlstad.
    Jag är också tok nojjig över min vikt, jag hade gått upp 6kg redan på inskrivningen.. Men min dotter gick jag bara upp 12 kg totalt så hade hoppats på ungefär samma, men så verkar det inte gå
    Var i Karlstad bor du då?
    Nathalie 090607, Lillebror med BF 101029
    åh en till Kristinehamnare :) Vem är du då om man får fråga ^^
  • kronanskvinna
    cocos87 skrev 2010-06-16 20:00:30 följande:
    Hehe jupp, bor här nu men har bara bott här i 1år så ganska ny är jag iaf.
    Bodde innan i Karlstad.
    Är du uppvuxen här?
    Jaha okej på så vis.. då kanske du känner igen min sambo för han är oxå från Kd!! Timmy Sundström heter han!!

Aaa jag är här ifrån, men bott lite här o där i sverige.. Men nu har jag slagit mej fast här igen, även fast gubben tjatar om flytt till kd ;)
  • kronanskvinna
    cocos87 skrev 2010-06-16 21:58:29 följande:

Nope tyvärr, ingen aning vem det är

Ok, men du vill stanna här i Kristinehamn eller?
    Vad jobbar du med då?

Jag vikarierar inom förskola/fritids.. men nu jobbar jag inget längre :P

Jobbar du med då?

Nee kan tänka mej bo i karlstad oxå, men inte än om ett par år knske :)
  • kronanskvinna
    cocos87 skrev 2010-06-17 10:15:06 följande:
    Ahaa, kul
    Nej just ja, du ska ju ha bebbe snart ju Mysigt att snart få gosa med en liten igen!
    Ja, just nu är jag sjukskriven p.g.a foglossning men innan jag fick dottern jobbade jag på Hotell som lite allt möjligt som, receptionist, bartender och servitris.
    Kommer nog inte gå tillbaka till det sen, ska nog plugga vidare tror jag. Hur länge har du jobbat med barn och så då?
    Jaha okej på så vis :) Jaa ska bli jätte mysigt med ett barn till, synd bara att tiden verkligen springer förbi en, barnen blir stora så fort!!

ett halvår ca bara, så har inte jobbat så mkt..

Vad har du tänkt att du ska plugga för nått? :)
  • kronanskvinna
    Vart hos Bm idag & fått en undersökning..

Öppen 1,5 cm, livmodertappen var halva borta & jag var väldigt mogen!! Så nu jädrar hoppas jag de sätter lite fart, hon var rätt rolig för hon sa oxå att hon känner lite omkring så kanske de sätter igång en gnista..

Dock har jag svårt o tro att de ska hända dom närmsta dagarna men man kan ju alltid hoppas..
    Men kompisen var ju öppen 3 cm i v36 & födde sonen 38+3 så man kan ju gå ett tag!!

Men förvärkarna sitter i så som sagt nu hoppas jag verkligen!! =))
  • kronanskvinna
    cocos87 skrev 2010-06-17 10:57:43 följande:
    Ja, tiden verkligen rusar det gör den verkligen!

Ok, men du trivs/trivdes bra med det eller vill du göra något annat?

Jag ska plugga till barnmorska har jag tänkt, lite lång väg dit bara men det ska nog gå fint
    Ja jag trivdes jätte bra med det =))

Jaha va skojj.. gud vilket roligt jobb, hade jag inte vart så skoltrött hade jag nog med kunnat läst till det, för de måste ju verkligen vara ett varierande jobb =))
  • kronanskvinna
    Helena Dahl skrev 2010-06-19 09:26:11 följande:
    Ja i Lördags tittade hon ut :)
    Blev en tjej på 51 cm och 3920 gram så det blev en stor tjej ;)
    Hur går det för dig med värkarna :)?
    Kram
    Grattis:)
  • kronanskvinna

Bf idag... Ingen bebis på väg verkar det som =(( Hatar o vänta, känns som bebis aldrig vill komma ut!! Men men inom 21 dagar har jag honom i famnen iaf..

Hur är det med er andra? =D

• kronanskvinna
    Helena Dahl skrev 2010-06-28 14:57:58 följande:
    Du får hoppa stutsmatta så kasnke den kikar ut :D
    Hoppas du slipper gå över så länge iallafall :)
    haha aa får göra det :P

tack det hoppas jag med, men men förr lr senare ska han ut.. vare sej han vill lr inte ;)

Går det bra med ert lilla knyte? =D
  • kronanskvinna
    Helena Dahl skrev 2010-06-29 14:53:37 följande:
    heeh ha ut kommer han alltid ;D
    Jo det går bara bra. Idag är första dagen vi är själva och det funkar :P Svårt att ta sig ifrån bara så jag fick äta frukost vid halv 2 hehe men men det blir väl bättre rutiner antar jag :D
    Ja precis :D

Ja då snart har ni era rutiner osv!! Är lite knövel i början men sånt som ändras med tiden!!

=D
  • kronanskvinna

Har inte skrivit här på länge nu, men vill berätta att min guldklimp äntligen tittade ut den 3/7 i v40+6..
    han vägde 4730 & var 52 lång & ett hattmått på 37

Förlossningen var rätt lång dragen, 19 timmar från första värk tills han var ute, fastna på vägen ut då mina värkar avtog så de vart lite action där inne men allt sluta väll, han vart lite blå men återhämta sej snabbt =))
    En stor kille vart det, men ack sååå söt <3

Hoppas ni andra gravida som ej fått ännu står ut i denna värme, jag lider med er!!

Min äldsta grabb har haft 40 graders feber i 2 dagar o de har ej vart nån hit  i denna värmebölja, mkt mkt gråt =((
    Men de som inte dödar det härdar sägs det =D

Svar på tråden karlstad någon ?! :)