• graf

karlstad någon ?! :)

Hej!
    Vi ska få vårat första barn i Augusti, 10 e är hon beräknad :)
    vi va nyfikna och frågade på ultraljudet hihi
    men det finns ju alltid en viss felmarginal, lika glad för det blir jag!
    längtar till hon/han kommer.
    Hur mår ni?

• graf
    Helena Dahl skrev 2010-05-29 11:58:47 följande:
    Grattis :) Åh då kan du handla alla söta klänningar som finns ju...så lite avensjuk blir jag :D Jag har bara 10 dagar kvar till bf nu så jag är så nyfiken på vad det blir :) Tråkigt med neutrala kläder :D
    ha ha! jag förstår vad du menar,
    men jag har faktiskt inte köpt en enda söt liten klänning! vågar inte riktigt, skulle vara så typiskt att det kommer ut en liten grabb, tror inte hans pappa i så fall skulla va så pigg på att jag klädde honom i klänningar! ahahah

jag har köpt kläder i ganska starka färger, grönt, gult, orange, rött! tycker de e jättetrist med alla beig, grå o bebi blå, bebi rosa plagg.  knallfärger e mer min stil :)

10 dagar kvar, wow, hur mår du?
  • graf
    LillinH skrev 2010-05-29 21:31:50 följande:
    grattis graf! kul med en till augustitjej =) jag kunde inte heller låte bli att kolla vilken sort det var =) men jag har inte köpt ett enda babyplagg ännu.. jag kikade lite idag, men det fanns så sjuuuukt mycket sött så jag kunde inte bestämma mig och gick därifrån tomhänt haha! ..men familjen har inte kunnat låta bli att handla klänningar och annat i rosa och annat tjejigt, så vi får ju hoppas det stämmer nu då ;) jag har en väldigt bra period just nu, så här bra har jag inte mått hittills under graviditeten, skönt =) hur mår du? helena, bara 10 dagar kvar!! wiiii!! va spännande!! =D trevlig helg tjejer!
    när kollade du sort? vilken vecka? va det i karlstad, ja e lite sugen på att göra en koll till bara för att va säker hihi
    inte köpt något? ojoj, inte illa! jag tog en sväng till Ullared med mor min och köpte det jag kan tänkas behöva för ett tag sen (i klädväg) inte jättemkt men lite grann :)

Visst är det en skön period? jag har oxå mått super de senaste månaderna. börjar dock bli lite tung nu :) känner att jag växer så det knakar o kroppen mår sådär, men men.

hur funkar du i värmen?
  • graf
    Helena Dahl skrev 2010-05-30 13:17:38 följande:
    hehe ne killar klär väl inte i klänningar riktigt :D Jag har också handlat en del knalliga färger men oftast är det något motiv på som är killigt eller tjejigt tycker jag :P Väldigt fyrkantigt :P Jo tack jag mår bara bra börjar bli tungt och nervöst men annars mår jag bra :) Det enda som växt på mig är magen så det är 13 kg framåt bara hehe så den blir tung att bära på :) Hur mår du då? Mått illa något :)?
    Hej! förstår att det börjar bli nervöst. är det svårt att fokusera på annat nu än förlossning nu? det är 10 veckor kvar för mig, känns som tusen år till jag ska föda.
    jag mår ganska bra, lite fången i lägenheten bara, har haft foglossning sen 3e månaden och kan inte promenera längre sträcka än 10 min hemifrån :( väldigt beroende på att min sambo kör mig (har inget körkort) men jag ar mig till gymmet ca 5 ggr/vecka för att cykla o träna lite sjukgymnastik, annars hade jag väl varit stor som ett hus nu när man inte får någon vardagsmotion.
    men det är värt de :) hihi inte mått illa alls!
  • graf
    LillinH skrev 2010-06-01 13:35:15 följande:
    jag tror det var i vecka 19 jag kollade, så man vet ju aldrig... men jag är totalt inställd nu på att det är en tjej (trots att man kanske inte borde det), så det skulle bli värsta omställningen om det kom ut en liten kille haha! har inte ett enda killnamn på förslagslistan heller.. spännande!!
    hur var ullared? min killes syster föreslog att vi skulle ta en tur dit nån dag och shoppa babygrejer. är det något att rekommendera? =)
    känner också att jag börjar bli tung nu, får himla ont i svanken titt som tätt. men det har inte kommit förrän nu på senaste, och som tur är har jag inte känt av foglossning alls hittills. hoppas det håller i sig, verkar ju inte alls kul :-/
    i värmen blir jag helt matt på en gång haha, hur känslig som helst! och varmare lär det väl bli...!

helena, skönt att din lilla kommer ut snart så du slipper den värsta sommarvärmen ;) stackars oss augustimammor buhuu ;)

vet ni, idag skaffade jag en barnmorska i karlstad! =D spännande!! flyttar ju snart dit =) och snart ska jag på föräldraträff för förlossningsförberedande, har ni varit på någon sådan? jag blir nervös! det känns verkligen som det närmar sig nu ju... =) 
    jag rekomenderar Ullared, speciellt på en vardag( inte så mkt folk) jag fick tag i en hel del kläde, nappflaskor, sängkläder, täcke, kudde, snuttefiltar och liknande, jättebilligt! kan lägga upp bilder på min profil så kan du kika!
    vart ska ni bo? jag har varit på föräldruutbildning, va helt ok tycker jag. mycket visste jag redan men annats, tex smärtlindring o en del om ammning visste jag mindre om.
    sen va det skönt att träffa andra blivande föräldrar!
    jag känner så få människor här :( har liksom inte blivit att man bondat ngt större med 19 åringarna på universitet!

svullnar ni oxå upp? jag blir som en boll i värmen o kan bara ha på mig flipflop o svettas som en gris hahah!
  • graf
    Helena Dahl skrev 2010-06-01 11:19:47 följande:
    Ne jag drömmer om förlossningen och allt runt omkring..och jag drömmer att jag har värkar så ibland vet jag inte om jag haft det eller inte på nätterna :P
    Det jobbiga är ju att man vet ju inte hur det ska kännas :P
    Jag har också haft foglossningar hela tiden och massa krångel så jag har suttit hemma i snart 3 månader jag så jag vet vad du menar med rastlös hehe. Duktigt att du orkar träna iallafall jag orkar knappt sitta ner jag :P

Hur mycket har du gått upp då :)? Dom 10 veckorna går fort tyckte iallafall jag.
    Nu är det nästan skrämmand nära...om det blir som det är sagt så sitter jag här nästa Tisdag med en bebis :P Overkligt!!
    tycker inte ja e sååå hurtig som försöker träna, eftersom jag inte får någon vardagsmotion och är van att träna så har jag gått upp mkt i vikt, hade ja inte cyklat hade jag väl inte kunnat gå alls ;) hehe, hemma ligger jag eller står. mest ligger....
    jag har gått upp 13 kg, hur är det med er?
    dom senaste dagarna har jag drabbats av akutboing, har lagt ut massa möbler på blocket och andra målar jag om! ha ha hur kul som hellst, ont som fan får jag men det är det värt, blir galen om jag ska ligga en enda dag till still på soffan :)

jag förstår att du funderar på det här med hur det ska kännas med värkarna, ibland inbillar jag mig att mina förvärkar är på riktigt.
    men tydligen ska man ju "veta" när det är på riktigt!

du måste ju berätta för oss agustinoviser hur det va sen! wiiii
    bebisen kan ju komma nu :)
  • graf
    LillinH skrev 2010-06-03 09:48:50 följande:
    åh va bra! då ska jag se till att den där shoppingtrippen blir av! =) vi ska bo i norrstrand. jag vet inte mkt om karlstad alls, så jag litar på killens omdöme hehe. men det verkar bra där tycker jag. i alla fall ett tag =) vart bor du?
    ok, ja då kanske jag borde pallra mig iväg på den där föräldrautbildningen imorn.. det känns så trist bara att min kille inte kan följa med. trist och sitta där själv bland alla par :-/

men få människor är bättre än inga ;) jag känner inga alls i kd förutom min kille och hans vänner.

vad pluggar du? trivs du bra på universitetet? funderar på att börja plugga efter mammaledigheten, men vet inte vad bara!

haha! en boll :P jag har inte svullnat upp än så länge.. men vilken dag som helst är jag också en boll känner jag på mig.
    Jag har inte jättebra koll på Karlstad jag heller. Men norrstrand är bra :)
    blir inte att ja utforskat stan så mkt när man inte känner så många. blir lätt sittande här uppe på kronoparken. minder trevligt! men det är nära o bra till universitet, mataffären o gymmet hehe, så himla praktiskt! hoppas vi får större lägenhet snart, har sålt säng o soffa nu, resten av möblerna målas om för fullt!  boar ni nåt?

det va ganska många som inte hade sina killar med sig på föräldragruppen. jag tycker det bästa va att få prata med andra blivande mammor iaf :) fick kontakt med två där som jag nog kommer fortsätta hålla kontakten med!

jag pluggar till gymnasielärare! skitkul, gött o plugga :) inte så mkt pengar dock :( min sambo pluggar oxå! men men, jag rekomenderar det starkt. vad kan du tänka dig plugga?
  • graf
    Helena Dahl skrev 2010-06-03 10:03:05 följande:
    Jag har också gått upp 13 kg hitills så vi får väl se nu sista tiden vad mycket mer man hinner gå upp :)
    Jag tänkte ju fortsätta rida jag när jag blev gravid men det gick ju inte alls så jag har bara latat mig i 9 månader nu :D
    Hehe jag målar också lite här och där och städar då :P Sen sitter jag och letar efter bebiskläder i USA dom har mycket roligt där faktiskt :D
    Vill också till Ullared....det får bli i sommar :D

Ja man ska ju tydligen veta när de tär dags men jag är orolig iallafall :) Tycker jag har ont mer eller mindre hela tiden..gör till och med ont att vara kissnödig :P
    Hoppas Hoppas att den kommer ut snart :)

Jag ska berätta för er sen om jag kände när jag skulle åka in. Blir väl aldrig samma för alla men ändå :D Uh gå hela sommaren gravid det blir varmt för dig det ;) Jag dör av värmen nu jag hehe :D
    hej hej!
    hur mår du, hur går det?
    jag har oxå gått upp 13 kg men jag har ju lite tid kvar.... hehe
    hoppas verkligen jag kan amma så försvinner det överflödiga lite fortare :)
  • graf
    Ketty skrev 2010-06-05 22:27:15 följande:
    Hej hej!

Inte insatt i tråden men såg Karlstad :) Jag bor i Karlstad o har bf 21 Juni! Någon i närheten kanske?
    hej hej!
    jag har bf 10 Augusti :) bor i kronoparken, är 31 år, pluggar.
    välkommen! hur är det med dig?
  • graf
    LillinH skrev 2010-06-06 11:01:55 följande:
    perfekt att ha så nära till allt man behöver! =) nepp, vi har inte hunnit börja med det ännu, det händer tusen saker omkring nu känns det som, men till helgen om två veckor ska vi börja göra det hemtrevligt =) äntligen!
    vilket gym tränar du på? jag tänkte köra igång igen till hösten, har ett kort på sats. men det är fryst nu, så skönt hehe =)

jag känner mig som en dålig människa - jag struntade att gå på träffen med föräldragruppen! hoppas jag inte gått miste om livsnödvändig information nu.. :-/

jag vet inte alls vad jag ska plugga, men det vore gött att komma igång med det nångång =) men jag har ju ca ett år på mig att fundera ut nåt och söka =) min sambo pluggar oxå, så det känns ju som att det blir oroande klent med pengar... men om andra klarar det så borde vi oxå göra det! =)
    jag har tränat på njoy i stan, inte jättebra men ok. just nu tränar jag på carlstads träningscenter, ligger precis vid universitetet men där finns bara gym och "treadmills" mao inga pass. tänkte joina KAUIF till hösten, dom ska vara bra och är billiga. kolla upp dom! jag är på jakt efter en träningskompis :) så mkt roligare att köra med någon!
    risk för att bli super deppig om man tränar med dig dock som gått upp så lite o så står ja där o hoppar o vibrerar som en annan flodhäst hehehe!

dålig människa hahah! de e nog ingen fara med det :) första gången va inget speciellt, i min grupp va de många som inte va med alla gånger, du kan ju dyka upp nästa gång om du känner för det? har ni flyttat hit nu?

om du fick jobba med vad du ville, vad skulle det va då?
    två studerande med barn kan någ vara tufft, men ja o min sambo kan ju va försökskaniner åt er hehe, eftersom vi pluggar båda två ;) mååååååånga år till....
Svar på tråden karlstad någon ?! :)