• graf

karlstad någon ?! :)

Helena Dahl skrev 2010-06-10 10:26:46 följande:
    Jag hittade ju inte någon i föräldragruppen så det kommer nog bli ganska ensamt här hemma hehe :P
    jag är tillbaka i Augusti :) åker "hem" över sommaren o kommer föda där! men ja leker gärna när jag är tillbaka:)

hur är det med dig? jag börjar förstår vad du menar med att man tror man ska föda.
    min lilla ligger så långt ner o trycker på något fruktansvärt. hon har varit fixerad ett tag redan. har förvärkar hela tiden känns det som, speciellt om jag går eller anstränger mig, typ slännger in en tvätt. (hård ansträngning va??? hahah)

jag fattar inte hur detta ska kunna hålla i sig i två månader till! va det så för dig oxå?
  • graf
    LillinH skrev 2010-06-10 08:44:20 följande:
    Ja! Det låter som en toppenidé! =D
    jag håller med! låter grymt bra. :D
    hade varit kul o se en bild på din mage, vi ska ja ha så nära varandra! med viss risk att du blir rädd när du ser min gigant till kagge :) hur har du det med förvärkar?

Ang KAUIF, tror inte dom har gym, brukar du köra det?
    jag började plugga nyss, så jag har precis avslutat mitt första år idag! yihooo!
    sommarlov :)
    har faktiskt anmält mig till några halvtidskurser i höst, få se om jag kommer gå eller inte. alla säger att man har fullt upp med en liten bebis men jag vet inte. det känns som om min hjärna kommer förmultna om ja inte gör nånting. med stor risk att ja bara kommer kunna prata blöjvecks excem o ammningsprobelm! hahha

ja har precis haft min första date med sjukvården i karlstad :) blev inlagd för dom upptäckte att mitt hjärta hade lite knepig rytm, men det va inget farligt. kan hälsa att vården va grym o personalen sjukt trevlig :) iaf på mava där jag va. känns tryggt. gillar karlstad mer o mer!
  • graf
    bubblan10 skrev 2010-06-10 21:57:26 följande:
    Hej hej fick en inbjudan till denna tråd Skrattande  jag har BF den 17 sep vårat första barn äntligen & vi bor i Karlstad.. Glad
    hej o välkommen!
    Jeanette heter jag, vi väntar vårt första barn 10 Augusti :) fast det känns som om det ska trilla ut vilken dag som hellst haha! var i karlstad bor du? har du en "bra" graviditet :)
  • graf
    bubblan10 skrev 2010-06-12 09:21:12 följande:
    Hej hej vi bor på Norrstrand, Glad
    Ja nu är min gaviditet hyffad bra, jag har mått hur illa som helst fick extra hormoner i v6 so jg hade i 11 veckor.. Sen när det försvann led jag av en huvuvärk som inte var av dess like fy vad dålig jag var, fick besöka läkare o kolla reflexer mm, men allt var bra Glad sen efter det fick jag klåda men som tur var försvann den efter en tavegyl.. Och sen efter det fick jag sånna foglossningar som bara har satt sig i bäckenet, så jag har nästan inte kunnat gått, men nu är den ok men inte bra vissa dagar e jobbigare andra inte.. Så nu mår jag mycket bättre o kan glädjas mer hihi....
    Hur har din tid vart då? Flört /
    Bubblan
    min har faktiskt varit identiskt med din hahhinte riktigt, jag har inte haft några extra hormoner och illamående men annars så :)
    har precis blivit sjukskriven för min foglossningar men bara i en månad i taget vilket e lite segt, men men

trivs ni på norrstrand? vi bor på kronoparken, inte drömläge direkt men det e praktiskt eftersom vi båda pluggar :)
  • graf
    bubblan10 skrev 2010-06-12 22:39:51 följande:
    Aha ok ser där ja, har grymma foglossningar emellanåt de har blitt lite bättre, men de kanej sjukskriva mig då jag ej har ett jobb så arbetsförmedlingen e på mig rätt vad det är, men har fått intyg på att jag ej kan ta vad om hels, som sagt det sitter i bäckenet och går bak i rumpvecket hehe...
    Ja vi trivs skit bra på Norrstand.. Jaså bor ni på KRP ni mina gammla hemmatrakter Flört hihi vad pluggar ni??
    jag är oxå "arbetslös" just nu eftersom sommarlovet har börjat, har skrivit in mig på arbetsförbedlingen och blivit sjukskriven. min läkare har skrivit ett intyg som säger att jag inte kan jobba alls. borde du oxå kunna få:)
    vi pluggar till lärare båda två :)
  • graf
    kronanskvinna skrev 2010-06-12 23:27:14 följande:
    Får man hoppa in här? :) Sambon från karlstad & jag från kr-hamn, & vi bor i kr-hamn!! =))

väntar vårt andra barn, bf 26/6.. Så nu går vi i väntans tider!!

När har ni andra bf? :)
    självklart! hoppa in :) första barnet väntas 10 aug :) bor i karlstad.
    hur är det med dig så här nära inpå? :)
  • graf
    Uliise skrev 2010-06-13 00:32:51 följande:
    Asch, jag har redan fått men jag vill också vara med i er gärliga gemenskap ;) Fick en liten Majken den 21/4. Vore underbart kul att träffas när fler bbisar dimper ner!
    alla få va med :)
    hur är det att ha en liten hemma? va det som du hade tänkt dig?
    jag väntar o väntar, kan inte fatta att det 8 veckor kvar för mig, känns som om min lilla ska komma när som hellst! va det lika dant för dig?
  • graf
    Helena Dahl skrev 2010-06-10 19:38:01 följande:
    Ja vi får träffas när ni fått vore skojigt :)
    Jag mår bra men det är jobbigt. Jag har inte haft förvärkar förens nu men jag har haft ont när jag anstränger mig hela tiden :) Därför har jag varit hemma i nästan 2 månader :P
    Men nu är jag nästan orörlig och då är jag ändå "smal" jämnfört med många andra.
    Och i värsta fall får man ju gå över i 21 dagar...det kommer jag inte orka :)
    tänker på dig Helena när ja ligger o åmar mig med mina förvärkar :) haha
    hoppas allt är bra med er o att bebisen kanske redan tittat ut?
    :)
  • graf
    LillinH skrev 2010-06-16 11:38:42 följande:

va roligt med så mångs nytillkomna på tråden! kul med alla karlstadbebisar =D

eller hur?! NU HÄNDER DET GREJER! Hur är det med dig? gick flytten bra?
  • graf
    Helena Dahl skrev 2010-06-19 09:26:11 följande:
    Ja i Lördags tittade hon ut :)
    Blev en tjej på 51 cm och 3920 gram så det blev en stor tjej ;)
    Hur går det för dig med värkarna :)?
    Kram
    GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    oj va glad jag blir :) en liten tjej, hur känns allt?
    gick förlossningen bra?
    mina förvärkar håller i sig, försöker ju ta körkort, intensiv, så de e mkt uppe i huvet nu, lyckligtvis har jag sällan några när jagkör :)'
    berätta om din upplevelse!
Svar på tråden karlstad någon ?! :)