Inlägg från: Helena Dahl |Visa alla inlägg
  • Helena Dahl

karlstad någon ?! :)

LillinH skrev 2010-05-29 21:31:50 följande:
    grattis graf! kul med en till augustitjej =) jag kunde inte heller låte bli att kolla vilken sort det var =) men jag har inte köpt ett enda babyplagg ännu.. jag kikade lite idag, men det fanns så sjuuuukt mycket sött så jag kunde inte bestämma mig och gick därifrån tomhänt haha! ..men familjen har inte kunnat låta bli att handla klänningar och annat i rosa och annat tjejigt, så vi får ju hoppas det stämmer nu då ;)jag har en väldigt bra period just nu, så här bra har jag inte mått hittills under graviditeten, skönt =) hur mår du?helena, bara 10 dagar kvar!! wiiii!! va spännande!! =Dtrevlig helg tjejer!
    9 dagar idag :D
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-05-31 13:54:02 följande:
    Hej! förstår att det börjar bli nervöst. är det svårt att fokusera på annat nu än förlossning nu? det är 10 veckor kvar för mig, känns som tusen år till jag ska föda. jag mår ganska bra, lite fången i lägenheten bara, har haft foglossning sen 3e månaden och kan inte promenera längre sträcka än 10 min hemifrån :( väldigt beroende på att min sambo kör mig (har inget körkort) men jag ar mig till gymmet ca 5 ggr/vecka för att cykla o träna lite sjukgymnastik, annars hade jag väl varit stor som ett hus nu när man inte får någon vardagsmotion.men det är värt de :) hihi inte mått illa alls!
    Ne jag drömmer om förlossningen och allt runt omkring..och jag drömmer att jag har värkar så ibland vet jag inte om jag haft det eller inte på nätterna :P
    Det jobbiga är ju att man vet ju inte hur det ska kännas :P
    Jag har också haft foglossningar hela tiden och massa krångel så jag har suttit hemma i snart 3 månader jag så jag vet vad du menar med rastlös hehe. Duktigt att du orkar träna iallafall jag orkar knappt sitta ner jag :P

Hur mycket har du gått upp då :)? Dom 10 veckorna går fort tyckte iallafall jag.
    Nu är det nästan skrämmand nära...om det blir som det är sagt så sitter jag här nästa Tisdag med en bebis :P Overkligt!!
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-06-02 17:24:37 följande:
    tycker inte ja e sååå hurtig som försöker träna, eftersom jag inte får någon vardagsmotion och är van att träna så har jag gått upp mkt i vikt, hade ja inte cyklat hade jag väl inte kunnat gå alls ;) hehe, hemma ligger jag eller står. mest ligger....
    jag har gått upp 13 kg, hur är det med er?
    dom senaste dagarna har jag drabbats av akutboing, har lagt ut massa möbler på blocket och andra målar jag om! ha ha hur kul som hellst, ont som fan får jag men det är det värt, blir galen om jag ska ligga en enda dag till still på soffan :)

jag förstår att du funderar på det här med hur det ska kännas med värkarna, ibland inbillar jag mig att mina förvärkar är på riktigt.
    men tydligen ska man ju "veta" när det är på riktigt!

du måste ju berätta för oss agustinoviser hur det va sen! wiiii
    bebisen kan ju komma nu :)
    Jag har också gått upp 13 kg hitills så vi får väl se nu sista tiden vad mycket mer man hinner gå upp :)
    Jag tänkte ju fortsätta rida jag när jag blev gravid men det gick ju inte alls så jag har bara latat mig i 9 månader nu :D
    Hehe jag målar också lite här och där och städar då :P Sen sitter jag och letar efter bebiskläder i USA dom har mycket roligt där faktiskt :D
    Vill också till Ullared....det får bli i sommar :D

Ja man ska ju tydligen veta när de tär dags men jag är orolig iallafall :) Tycker jag har ont mer eller mindre hela tiden..gör till och med ont att vara kissnödig :P
    Hoppas Hoppas att den kommer ut snart :)

Jag ska berätta för er sen om jag kände när jag skulle åka in. Blir väl aldrig samma för alla men ändå :D Uh gå hela sommaren gravid det blir varmt för dig det ;) Jag dör av värmen nu jag hehe :D
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-06-05 12:16:56 följande:
    hej hej!
    hur mår du, hur går det?
    jag har oxå gått upp 13 kg men jag har ju lite tid kvar.... hehe
    hoppas verkligen jag kan amma så försvinner det överflödiga lite fortare :)
    Jodå det går bra tror jag :P Har mina känningar så vi får se hur lång tid det tar :P
    Ja man tappar nog vikten ganska fort förhoppningsvis :D
    Får dra runt på vagnen :D
  • Helena Dahl
    Ketty skrev 2010-06-05 22:27:15 följande:
    Hej hej!

Inte insatt i tråden men såg Karlstad :) Jag bor i Karlstad o har bf 21 Juni! Någon i närheten kanske?
    Grattis :)
  • Helena Dahl
    LillinH skrev 2010-06-07 15:16:27 följande:
    Du som kan KD bättre än oss får visa oss alla bra promenadstråk sen =D
    Ja jag får väl göra det :D Ska puscha på er sen när ni fått era bebisar :) Vi får ta en mamma fika först o sen gå ut o trängas med vagnarna :D
  • Helena Dahl
    LillinH skrev 2010-06-10 08:44:20 följande:
    Ja! Det låter som en toppenidé! =D
    Jag hittade ju inte någon i föräldragruppen så det kommer nog bli ganska ensamt här hemma hehe :P
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-06-10 19:03:52 följande:
    jag är tillbaka i Augusti :) åker "hem" över sommaren o kommer föda där! men ja leker gärna när jag är tillbaka:)

hur är det med dig? jag börjar förstår vad du menar med att man tror man ska föda.
    min lilla ligger så långt ner o trycker på något fruktansvärt. hon har varit fixerad ett tag redan. har förvärkar hela tiden känns det som, speciellt om jag går eller anstränger mig, typ slännger in en tvätt. (hård ansträngning va??? hahah)

jag fattar inte hur detta ska kunna hålla i sig i två månader till! va det så för dig oxå?
    Ja vi får träffas när ni fått vore skojigt :)
    Jag mår bra men det är jobbigt. Jag har inte haft förvärkar förens nu men jag har haft ont när jag anstränger mig hela tiden :) Därför har jag varit hemma i nästan 2 månader :P
    Men nu är jag nästan orörlig och då är jag ändå "smal" jämnfört med många andra.
    Och i värsta fall får man ju gå över i 21 dagar...det kommer jag inte orka :)
  • Helena Dahl
    bubblan10 skrev 2010-06-10 21:57:26 följande:
    Hej hej fick en inbjudan till denna tråd Skrattande  jag har BF den 17 sep vårat första barn äntligen & vi bor i Karlstad.. Glad
    Grattis :) Vi skulle ha haft i Tisdags men vi väntar fortfarnde :)
    Roligt att det är så många runt omkring som ska ha bebis nästan samtidigt :D
  • Helena Dahl
    graf skrev 2010-06-13 23:20:16 följande:
    tänker på dig Helena när ja ligger o åmar mig med mina förvärkar :) haha
    hoppas allt är bra med er o att bebisen kanske redan tittat ut?
    :)
    Ja i Lördags tittade hon ut :)
    Blev en tjej på 51 cm och 3920 gram så det blev en stor tjej ;)
    Hur går det för dig med värkarna :)?
    Kram
Svar på tråden karlstad någon ?! :)