• LillinH

karlstad någon ?! :)

graf skrev 2010-05-31 13:54:02 följande:
    Hej! förstår att det börjar bli nervöst. är det svårt att fokusera på annat nu än förlossning nu? det är 10 veckor kvar för mig, känns som tusen år till jag ska föda. jag mår ganska bra, lite fången i lägenheten bara, har haft foglossning sen 3e månaden och kan inte promenera längre sträcka än 10 min hemifrån :( väldigt beroende på att min sambo kör mig (har inget körkort) men jag ar mig till gymmet ca 5 ggr/vecka för att cykla o träna lite sjukgymnastik, annars hade jag väl varit stor som ett hus nu när man inte får någon vardagsmotion.men det är värt de :) hihi inte mått illa alls!
    åh jösses vad hurtigt! va duktigt =) jag har tränat mkt innan, men under graviditeten har jag varit latare än nånsin.... bör jag oroa mig för hur det ska gå på forlossningen utan varken muskler eller kondition ehe...? jag hoppas det går på ren vilja ;)
  • LillinH
    graf skrev 2010-06-02 17:20:28 följande:
    jag rekomenderar Ullared, speciellt på en vardag( inte så mkt folk) jag fick tag i en hel del kläde, nappflaskor, sängkläder, täcke, kudde, snuttefiltar och liknande, jättebilligt! kan lägga upp bilder på min profil så kan du kika!
    vart ska ni bo? jag har varit på föräldruutbildning, va helt ok tycker jag. mycket visste jag redan men annats, tex smärtlindring o en del om ammning visste jag mindre om.
    sen va det skönt att träffa andra blivande föräldrar!
    jag känner så få människor här :( har liksom inte blivit att man bondat ngt större med 19 åringarna på universitet!

svullnar ni oxå upp? jag blir som en boll i värmen o kan bara ha på mig flipflop o svettas som en gris hahah!
    åh va bra! då ska jag se till att den där shoppingtrippen blir av! =) vi ska bo i norrstrand. jag vet inte mkt om karlstad alls, så jag litar på killens omdöme hehe. men det verkar bra där tycker jag. i alla fall ett tag =) vart bor du?
    ok, ja då kanske jag borde pallra mig iväg på den där föräldrautbildningen imorn.. det känns så trist bara att min kille inte kan följa med. trist och sitta där själv bland alla par :-/

men få människor är bättre än inga ;) jag känner inga alls i kd förutom min kille och hans vänner.

vad pluggar du? trivs du bra på universitetet? funderar på att börja plugga efter mammaledigheten, men vet inte vad bara!

haha! en boll :P jag har inte svullnat upp än så länge.. men vilken dag som helst är jag också en boll känner jag på mig.
  • LillinH
    graf skrev 2010-06-02 17:24:37 följande:
    tycker inte ja e sååå hurtig som försöker träna, eftersom jag inte får någon vardagsmotion och är van att träna så har jag gått upp mkt i vikt, hade ja inte cyklat hade jag väl inte kunnat gå alls ;) hehe, hemma ligger jag eller står. mest ligger....
    jag har gått upp 13 kg, hur är det med er?
    dom senaste dagarna har jag drabbats av akutboing, har lagt ut massa möbler på blocket och andra målar jag om! ha ha hur kul som hellst, ont som fan får jag men det är det värt, blir galen om jag ska ligga en enda dag till still på soffan :)

jag förstår att du funderar på det här med hur det ska kännas med värkarna, ibland inbillar jag mig att mina förvärkar är på riktigt.
    men tydligen ska man ju "veta" när det är på riktigt!

du måste ju berätta för oss agustinoviser hur det va sen! wiiii
    bebisen kan ju komma nu :)
    jo du är visst hurtig =) jag slappar ju som tusan. det börjar märkas rätt tydligt. jag blir helt flåsig av en vanlig promenad haha.. men jag har inte gått upp så mycket än, max 5kg skulle tro. jag har varit väldigt nojjig och ledsen över det, trott att bebben kanske inte växer ordentligt osv.. men det gör hon enligt barnmorskan och nu på slutet har magen gjort en växtspurt så hon trodde min totala viktuppgång skulle bli minst 10 kg ialla fall =)

va mysigt att göra iordning hemma! *avis* vi som inte ens fått nyckeln till lägenheten än... och vi flyttar båda från en varsin etta och har rensat bort en massa grejer vi inte vill ha, så det kommer vara ganska tomt i vår boning i början haha :-/

jaa! vi vill veta allt om förlossningen! NYFIKEN!
    man vet ju aldrig, det är så nära nu att du lika gärna kan vara på bb i detta nuet!
  • LillinH
    graf skrev 2010-06-05 12:13:45 följande:
    Jag har inte jättebra koll på Karlstad jag heller. Men norrstrand är bra :)
    blir inte att ja utforskat stan så mkt när man inte känner så många. blir lätt sittande här uppe på kronoparken. minder trevligt! men det är nära o bra till universitet, mataffären o gymmet hehe, så himla praktiskt! hoppas vi får större lägenhet snart, har sålt säng o soffa nu, resten av möblerna målas om för fullt!  boar ni nåt?

det va ganska många som inte hade sina killar med sig på föräldragruppen. jag tycker det bästa va att få prata med andra blivande mammor iaf :) fick kontakt med två där som jag nog kommer fortsätta hålla kontakten med!

jag pluggar till gymnasielärare! skitkul, gött o plugga :) inte så mkt pengar dock :( min sambo pluggar oxå! men men, jag rekomenderar det starkt. vad kan du tänka dig plugga?
    perfekt att ha så nära till allt man behöver! =) nepp, vi har inte hunnit börja med det ännu, det händer tusen saker omkring nu känns det som, men till helgen om två veckor ska vi börja göra det hemtrevligt =) äntligen!
    vilket gym tränar du på? jag tänkte köra igång igen till hösten, har ett kort på sats. men det är fryst nu, så skönt hehe =)

jag känner mig som en dålig människa - jag struntade att gå på träffen med föräldragruppen! hoppas jag inte gått miste om livsnödvändig information nu.. :-/

jag vet inte alls vad jag ska plugga, men det vore gött att komma igång med det nångång =) men jag har ju ca ett år på mig att fundera ut nåt och söka =) min sambo pluggar oxå, så det känns ju som att det blir oroande klent med pengar... men om andra klarar det så borde vi oxå göra det! =)
  • LillinH
    Ketty skrev 2010-06-05 22:27:15 följande:
    Hej hej!

Inte insatt i tråden men såg Karlstad :) Jag bor i Karlstad o har bf 21 Juni! Någon i närheten kanske?
    hej! ja det är bara karlstadtjejer här =) jag har bf 24 augusti =)
  • LillinH
    graf skrev 2010-06-06 19:29:47 följande:
    jag har tränat på njoy i stan, inte jättebra men ok. just nu tränar jag på carlstads träningscenter, ligger precis vid universitetet men där finns bara gym och "treadmills" mao inga pass. tänkte joina KAUIF till hösten, dom ska vara bra och är billiga. kolla upp dom! jag är på jakt efter en träningskompis :) så mkt roligare att köra med någon!
    risk för att bli super deppig om man tränar med dig dock som gått upp så lite o så står ja där o hoppar o vibrerar som en annan flodhäst hehehe!

dålig människa hahah! de e nog ingen fara med det :) första gången va inget speciellt, i min grupp va de många som inte va med alla gånger, du kan ju dyka upp nästa gång om du känner för det? har ni flyttat hit nu?

om du fick jobba med vad du ville, vad skulle det va då?
    två studerande med barn kan någ vara tufft, men ja o min sambo kan ju va försökskaniner åt er hehe, eftersom vi pluggar båda två ;) mååååååånga år till....
    jag kikade precis på kauif's sida och det såg ju ut att finnas ganska mkt aktiviteter och schyssta priser =D dock verkar det inte finnas något gym? ja, det skulle vara jättekul med en träningskompis, det kan vara himla bra för motivationen! och roligare att träna =)
    HAHA! lägg av, 13kg är ju knappast någon flodhästvikt när man snackar graviditet, det är ju precis alldeles lagom och normalt som jag förstått det. jag kommer också hamna där snart känner jag. det verkar gå snabbare för mig med viktökningen ju längre tiden går tror jag...! och du, de kommer trilla bort så snart lilla pyret har kommit ut =)
    och jag kommer vara minst lika vibrerande som du, jag har inte en muskel kvar i kroppen eller ett uns av kondition. jag flåsar på väg till affären i huset bredvid hehe.. så det blir tufft när man ska börja komma igång igen..

ja vi får se, kanske jag tar mig i kragen och går på nästa träff. nej, jag flyttar till kd på riktigt i början av juli, så det är först då jag kan gå till mvc där, men då har deras föräldraträffar redan varit..

jag är inte så tekniskt intresserad t ex, så det lutar nog åt kanske kau's program såsom socionom/hälsa och wellness/personal och arbetsliv.. eller nåt i den stilen.
    har ni nyss börjat plugga?
  • LillinH
    Helena Dahl skrev 2010-06-06 20:41:14 följande:
    Jodå det går bra tror jag :P Har mina känningar så vi får se hur lång tid det tar :P
    Ja man tappar nog vikten ganska fort förhoppningsvis :D
    Får dra runt på vagnen :D
    Du som kan KD bättre än oss får visa oss alla bra promenadstråk sen =D
  • LillinH
    Helena Dahl skrev 2010-06-07 21:38:26 följande:
    Ja jag får väl göra det :D Ska puscha på er sen när ni fått era bebisar :) Vi får ta en mamma fika först o sen gå ut o trängas med vagnarna :D
    Ja! Det låter som en toppenidé! =D
  • LillinH
    graf skrev 2010-06-10 19:12:02 följande:
    jag håller med! låter grymt bra. :D
    hade varit kul o se en bild på din mage, vi ska ja ha så nära varandra! med viss risk att du blir rädd när du ser min gigant till kagge :) hur har du det med förvärkar?

Ang KAUIF, tror inte dom har gym, brukar du köra det?
    jag började plugga nyss, så jag har precis avslutat mitt första år idag! yihooo!
    sommarlov :)
    har faktiskt anmält mig till några halvtidskurser i höst, få se om jag kommer gå eller inte. alla säger att man har fullt upp med en liten bebis men jag vet inte. det känns som om min hjärna kommer förmultna om ja inte gör nånting. med stor risk att ja bara kommer kunna prata blöjvecks excem o ammningsprobelm! hahha

ja har precis haft min första date med sjukvården i karlstad :) blev inlagd för dom upptäckte att mitt hjärta hade lite knepig rytm, men det va inget farligt. kan hälsa att vården va grym o personalen sjukt trevlig :) iaf på mava där jag va. känns tryggt. gillar karlstad mer o mer!
    great! då får vi styra upp en träff sen =)

yes, då har jag lagt upp en uppdaterad magbild! känns som den växer i raketfart nu, vart ska det här sluta?! haha =) näää, inga gravidkaggar skrämmer mig! =)
    jag har inte känt några värkar alls.. ser inte fram emot det :-/ ..eller jo, på sätt och vis. men helst så nära in på babyankomsten som möjligt såklart! men du känner av förvärkar redan nu alltså? jobbigt! är det uthärdligt eller ligger de högt på smärtskalan?

nja, det går lite i perioder för mig, men sist jag var igång så var det mkt gym och en del spinning och löpning. men innan det så gick jag mest på sats gruppträningspass, typ bodypump och dyl. och innan det var jag jämt på friskis jympapass och skuttade runt. vad gillar du för träning?

åh grattis till att ha avklarat första året! =D
    det kan säkert vara bra att gå nån kurs eller nåt, jag funderar också på det. jag tror inte heller det är bra för min hjärna att inte göra nåt annat än att ägna mig åt bebisen dygnet runt hehe. men det är ju så svårt att veta hur det blir och vad man kommer känna när den kommit! ja, man kanske snackar sönder eventuell kurs med bebisprat haha ;D

knepig hjärtrytm lät ju scary!! stackare =( gu va skönt att det inte var nåt allvarligt!! men skönt att höra att de tog väl hand om dig! hoppas de är lika bra och trygga när man ska in och föda barn! ;)
  • LillinH
    bubblan10 skrev 2010-06-10 21:57:26 följande:
    Hej hej fick en inbjudan till denna tråd Skrattande  jag har BF den 17 sep vårat första barn äntligen & vi bor i Karlstad.. Glad
    grattis bubblan! =D hoppas du mår bra! jag ska ha mitt första 24 augusti, och mitt flyttlass går till karlstad om en vecka! är det en sån trevlig stad som det sägs? ;)
Svar på tråden karlstad någon ?! :)