• graf

karlstad någon ?! :)

Tjejer, när ska vi träffas egentligen? ser fram mot det massor :D
    Jag är i Karlstad från 1 September igen o frammåt o tar gärna en promenix/fika nånstand.
    Promenad i mariebergsskogen kanske? Fika vet jag inte så många barnvänliga ställen än.
    Eller ni som inte fått era bebisar än vid dentidpunken kanske hellre skippar att promenera? Hoppar direkt på fikat? VAd tror ni? Datum som passar?

kram

• graf
    solblomma skrev 2010-07-17 17:13:51 följande:
    Ja, det är frågan det, fågel eller bebis? Hahaha :D Det var snabbt jobbat med babynestet, får jag säga! Kul att det blev bra :) Har också tänkt att sy sängkläder till bebisen och funderar på en amningskudde. Har hittat en beskrivning på litentheos.blogg.se/190207230352_mnsterbeskri... som verkar bra. Berätta gärna hur det går om du hinner göra en!

Grattis till körkortet!!! Då är det bara att åka till sjukhuset nu och hyra en bilstol till den lille :)
    tack för länken, ska försöka sy en kudde idag :) hihi
    vi har som tur fått låna en hel del så gott dom nya saker, däribland ett babyskydd till bebben :) så allt står här redo och väntar!
  • graf

Hej! igår 27 juli 15.04 födde jag min lilla Tara :) 51 cm lång och väger 3240.
    nu är lyckan total!!!
    Solig

• graf

ciao!

japp allt gick fin fint :)

hon va ute på 4,5 tim. jösses va fort det gick när allt kom igång!

för att göra en lång historia kort så blev jag igångsatt för jag hade öppnat mig 5 cm och hade för mkt fortervatten. Detta kunde tydligen göra att jag inte skulle hinna in o föda på bb om vattnet gick hemma samt att det fanns risk för att den lilla dockan skulle snurra runt eller navelsträngen åka ut i förväg av vattenkaskaderna haha

shit va jobigt det e med värkar men det är så fantastiskt när det väl är klart :)

är upp över öronen förälskad i min lilla Tara och står inte ut att vara skild från henne i många sekunder hihi

den 24e åker vi hem till Karlstad igen så då hoppas jag att nån vill ses en sväng, hur år det för er tjejer?! KOMMER DET NÅGRA BEBISAR SNART?

KRAM

• graf
    Helena Dahl skrev 2010-08-17 19:57:56 följande:
    Du hade tur då när det gick så fort :) Jag låg i 35 timmar jag från första värken :P
    Men allt gick bra iallafall :)?  Ammningen går bra ?
    Javisst är det konstigt att man kan tycka om nån så mycket så fort ;) Hjärtat slår på mig när jag håller min bebis...så mycket känslor :) Mys!

Vi får samla ihop alla och ses :)
    35!!! omg! du är stark kvinna!
    ammningen går bra, det enda är att hon gärna ligger o snuttar på mig, hon har stort sugbehov :)
    konstidt dock att allt känns så naturligt det här med att bli mamma. lill Tara ligger i min famn just nu, har precis ätit o håller på att somna, helt underbart!
    nu när hon sover så mkt så tycker jag mitt liv är mer eller mind´re som innan. hon är enkel att ha med. häromdagen va vi på en tillställning från 12-23! gick jättebra! hur går de för dig?
  • graf

den 4 sept ska IKEA ha loppis utanför. vad sägs om en fika och sen en fyndsväng på loppisen?
    jag o Tara kommer iaf:) nån mer? 

• graf
    Uliise skrev 2010-08-23 19:21:21 följande:
    Hörrni, skulle vi ordna en träff kanske?  Glad Typ fika någonstans, promenad, eller Mariebergsskogen som ni pratade om tidigare? Är less på att bara gå hemma Obestämd
    jag tar gärna en fika o promenad. kan vilken dag som helst efter imorgon! nån mer?
  • graf
    Då tycker jag vi ses på onsdag!
    Vad tror ni?
    Onsdag, 1 Sept, 13.00, Mariebergsskogen, innanför ingången :)
    Vem kan komma?

Jag och Tara kan :)
  • graf
    graf skrev 2010-08-29 22:21:55 följande:
    Då tycker jag vi ses på onsdag!
    Vad tror ni?
    Onsdag, 1 Sept, 13.00, Mariebergsskogen, innanför ingången :)
    Vem kan komma?

Jag och Tara kan :)
    Vi kan ju både fika och ta en promenix :)
  • graf
    solblomma skrev 2010-08-30 11:34:54 följande:
    Jag hänger gärna på och fikar, men kan vi ta det lite senare på onsdag? Ska lämna in bilen på verkstan 9.20 och det blir nog tight att hinna få den tillbaks till 13.00... Vad sägs om 16.00? Vore kul att ses! :)
    16.00 funkar för mig! någon annan?
  • graf
    solblomma skrev 2010-08-31 14:37:55 följande:
    Om det krångla med bilen på verkstan, så jag inte hinner få den innan kl16 hör jag av mig här på forumet i morgon fm när jag lämnat den. Borde inte vara några problem, men eftersom vi inte har varandras nummer vore det ju märkligt om jag inte dyker upp annars :) Ses i morgon!
    men finns de ngt fik på MAriebergsskogen, eller ska vi ses nån annan stans?
    jag ska till bvc kl tre så jag hoppas jag hinner till fyra :)
  • graf
    solblomma skrev 2010-08-31 21:42:20 följande:
    Man kan ju fika på Naturum och där finns också plats för barnvagnar har jag för mig :) Om det blir tight med tid för dig kan vi ju säga 16.30 i stället...
    Jag tror jag hinner :) kommer jag lite sent så dyker ja upp på naturum o letar efter er! jag skrickar mitt nummer så har ni det om de blir några ändringar!

va kul det ska bli!
  • graf
    ThereseA skrev 2010-09-01 13:02:02 följande:
    Funderar lite på att hänga med idag jag också eftersom bebis inte verkar ha några planer på att komma ut, blir knäpp av att bara gå hemma! Var det 16.00 vid ingången till Mariebergsskogen?? Jag håller utkik efter magar och barnvagnar helt enkelt!
    va roligt! ska bli riktigt kul o ses :) japp 16.00 vid ingången
    själv kör jag en marinblå lite retro vagn, är blond med lugg! :) hehe
    känns lite som en blinddate detta!
  • graf
    ThereseA skrev 2010-09-01 13:30:25 följande:
    Men dig tror jag att jag känner igen för jag tror att vi gick i samma föräldrautbildningsgrupp, eller vad man ska kalla det..
    är det sant?! o såndana hemligheter sitter du och klämmer på! haha
    på Rud?
  • graf
    tack för idag, riktigt trevligt till ja skulle åka:

DRAMA! Bilen låste sig själv men allt i väska, vagn, nycklar, mobil o framför allt:l TARA i!!! Skräck!
    Tusen tack till bussgubben och de trevliga damerna som höll mig lugn och hjälpte till med mobiler o likn till vi fick tag i Patrik som fick ta taxi o komma med nyckel. fn ta Volvo! Ha ALLTID nycklarna i nycklarn i fickan Jeanette!
    shit va hemskt d va,
    visste jag inte ens att det kunde hända! tänkte på allt man läst om barn som dör av varma bilar o allt möjligt!
    men de sluta bra :)

• graf
    Uliise skrev 2010-09-06 12:24:13 följande:
    Grattis! väldigt lik majkens storlek, hon var 52 cm lång och vägde 3620 gram.

Hoppas allt gick bra.
    ThereseA skrev 2010-09-06 10:32:05 följande:
    Nu har jag fått min lilla solstråle iaf.. Blev en "liten" pojk på 53 cm som vägde 3700 g..
    Oj oj oj!
    Grattis igen Therese :)
    Tara är 53 cm nu vid 6 veckor o väger 3800 gram

hatten av till er båda
    kram
  • graf
    ThereseA skrev 2010-09-07 22:25:22 följande:
    Haha, ja men man måste ju vara en redig pôjk om man ska kunna ta hand om alla tjejer!
    haha, ja det är sant! bra med en katt bland hermelinerna. hur är allt annars? funkar allt bra med ammning o att va mamma?
Svar på tråden karlstad någon ?! :)