mina12 skrev 2010-02-10 12:44:27 följande:
Kan du inte få någon från neo att ringa till bvc och förklarar hur det fungerar? Det gjorde de hos oss innan vi började gå till BVC (vi hade hemsjukvård först). Mycket okunnigt av ditt bvc att inte korrigera hennes ålder! Försök stå på dig! Om inte annat så ska du tänka hennes korrigerade ålder. Allt annat är orättvist mot din dotter ett bra tag till.Rulla runt gjorde hon någon enstaka gång ganska tidigt, men det var nog mer tur än skicklighet , sen slutade hon helt med att rulla runt och kom nog inte igång med det riktigt förräns hon började krypa. Hon satt utan stöd, men lite vingligt när hon var 6mån korrigerat, MEN det gjorde inte alla barn i den mammagrupp som jag var med i och det var fullgångna barn, som var korrigerat lika gamla som vår tjej. Så det är olika.Jag tror alldeles säkert att din tjej kommer ikapp. Har du någon kontakt med neo? Återbesök eller så? Isåfall kan du ju ta upp dina funderingar med dem istället för BVC. Annars kan du säkert ringa neo och få prata med nån och förklara hur ni blir behandlade på BVC.Grrr, blir så arg när jag tänker på ditt BVC. DU kan inte byta BVC-sköterska?
Jag tänkte ta upp det för 100e gången nu när vi ska på 10mån kontroll(fast hon då är 8mån) jag har sagt att de måste korrigera hennes ålder o bli bedömd efter det,men få till svar av bvc tanten att hon har minsann jobbat i 35år bla bla. Vi ska in till neo när hon är 12mån så få ta upp det då igen. Blir bara så trött o detta upptar mycket av mina tankar man blir ju nojig så lätt. Jag får alltid försvara mig för alla som frågar "oj e hon så gammal kan hon inte det ,nähe) osv. HUr som så är vi 2 stolta föräldrar men jobbigt att ständigt ha d e i tankarna. Hur mår din lilla idag?