• funlight

Namnet Josef, vad tycks?

Vad tycker ni om namnet " Josef "?
    Har en liten pojke som heter så och vi är svenskar, många tycker att namnet är "arabaktigt", en del tycker det är fint och en del avskyr det.
    Jag vill höra era åsikter, ärlighet uppskattas =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-09 22:28
    Ni som svarar, vill ni oxå uppge er etnicitet, intressant att veta hur era kommentarer skiljer sig åt.

OBS, jag är ej rasist om ngn uppfattar det så!

• Svar på tråden Namnet Josef, vad tycks?
  • amalie79

Det är fint, men jag tänker med en gång på min kollega som är just arab, två meter lång, väger över hundra kilo, skallig och med en stor svart mustasch : )

Jag gillar iof honom, men det känns ändå tokigt på en liten bebis : )

• pixietails

Riktigt fult faktiskt.

• funlight
    pixietails skrev 2010-02-09 22:01:11 följande:
    Riktigt fult faktiskt.
    Vad kan du jämnföra med när du säger att det är fult? =)
  • pixietails
    funlight skrev 2010-02-09 22:03:24 följande:
    Vad kan du jämnföra med när du säger att det är fult? =)
    Vilket namn som helst. Till och med Kevin/Melissa/Tindra är finare än Josef.
  • L E A

Josef faller totalt bort för min del tyvärr! Inte för att jag förknippar det med araber eller någon annan, det är bara ett namn jag inte tycker om eller skulle ge till mitt barn.

• funlight
    pixietails skrev 2010-02-09 22:04:46 följande:
    Vilket namn som helst. Till och med Kevin/Melissa/Tindra är finare än Josef.
    Okej, då tycker du att Kevin, Melissa och Tindra inte är så fina namn dom med men att dom är mycket finare än Josef om jag förstått rätt
  • moeder

Fint! Inte så vanligt, men inte helt ovanligt ändå.

• kissecat

Jättefint! tänker inte alls på nån arab eller bibeln eller nåt sånt. Det är ett vackert namn helt enkelt.

Svar på tråden Namnet Josef, vad tycks?