• funlight

Namnet Josef, vad tycks?

Vad tycker ni om namnet " Josef "?
    Har en liten pojke som heter så och vi är svenskar, många tycker att namnet är "arabaktigt", en del tycker det är fint och en del avskyr det.
    Jag vill höra era åsikter, ärlighet uppskattas =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-09 22:28
    Ni som svarar, vill ni oxå uppge er etnicitet, intressant att veta hur era kommentarer skiljer sig åt.

OBS, jag är ej rasist om ngn uppfattar det så!

• Svar på tråden Namnet Josef, vad tycks?
  • funlight

Känns som att min son kommer att vara den enda i hans generation som heter Josef, för hittills så har jag aldrig hört ett yngre barn heta Josef.
    Mer åsikter tack!{#lang_emotions_smile}

• latina02

förlåt mig men hör ja de namnet tänker ja bara på jesus lr en arab..tycker de e fult

• funlight
    tossesnurran skrev 2010-02-09 22:10:22 följande:
    Jag tycker Judas är fint. Mycket finare!
    Hahahahahaa usch!! Judas av alla namn!?? Det där va ironi till topp!{#lang_emotions_surprised}{#lang_emotions_laughing}
  • Vic2ria

Jag tycker det är fint o de få josef jag har träffat har oftast sett väldigt bra ut så han kommer nog bli en stilig karl er josef =)

jag kopplar det inte till ngn religion eller etnicitet heller.

• Anova

Josef är väl ändå ett kristet namn?
    Jag tycker det är fint, för tankarna till min systers förra pojkvän som hette josef (svenskt efternamn).

• MissLilo

jag älskar det namnet!
    Jag ville ha det eller angel på killen, men mannen sa nej.
    men finnare med stavningen Joseph, än josef. :D

Det faktm att dotten hetter mary eefter jesus mamma.
    Och sonen hetter jonathan (en form av johanannes tror jag det var, som i sin tur var en av jesus lärjungar)

• MissLilo
    Anova skrev 2010-02-09 22:15:24 följande:
    Josef är väl ändå ett kristet namn?Jag tycker det är fint, för tankarna till min systers förra pojkvän som hette josef (svenskt efternamn).
    ja det är kristet.
    försåt inte var folk får alla arab stankar irån. :)
  • funlight
    Anova skrev 2010-02-09 22:15:24 följande:
    Josef är väl ändå ett kristet namn?Jag tycker det är fint, för tankarna till min systers förra pojkvän som hette josef (svenskt efternamn).
    Josef är inte bara ett ristet namn, utan det anses vara bibliskt men namnet finns även bland judar och muslimer.
  • funlight
    MissLilo skrev 2010-02-09 22:19:25 följande:
    jag älskar det namnet!Jag ville ha det eller angel på killen, men mannen sa nej.men finnare med stavningen Joseph, än josef. :DDet faktm att dotten hetter mary eefter jesus mamma.Och sonen hetter jonathan (en form av johanannes tror jag det var, som i sin tur var en av jesus lärjungar)
    Har inte tänkt att man kan stava det så med PH på slutet, men det va oxå ett alternativ{#lang_emotions_wink}
    Vad har du för ursprung?
Svar på tråden Namnet Josef, vad tycks?