• Dansken

    89or/90or som funderar/planerar bebbe 2010

    Hej alla födda 89 eller 90!
    Tänkte att detta kunde bli en tråd för oss som planerar, funderar på att få en liten pys 2010!
    Jag funderar själv & har precis tagit ut min p-stav. Väger för & nackdelar p.g.a. min ålder.
    Skriv av er här & berätta hur det går!

    LYCKA TILL!!!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-14 21:21
    Nu hoppas vi på att Tillan90 plussar på måndag 15/2-10, även om hon tvekar!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 02:37
    Nu måste jag bara förtydliga: (eftersom att folk inte verkar förstå) DETTA ÄR EN TRÅD FÖR OSS FÖDDA 88-89-90, SOM VILL HA BARN & INTE TILL FÖR ATT KOMMA MED MORAL-SNACK OCH NEGATIVA KOMMENTARER OCH RÄTTELSER FÖR VAD VI SKA OCH INTE SKA.
    hoppas att folk kan acceptera detta!:)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-16 18:01
    Okej, nu är vi väldigt många! Därför skriver jag en liten update om alla! haha!
    Dansken: Från skåne, född 90, Planerar & försöker lite halvt.

    Tillan90: Från Skåne, försöker aktivt!
    Jossan90: Från Skåne, vill börja försöka i Juni.

    Lillav:Från Borås, född 89. Försöker sedan 1 år tillbaka

    Tuffsan01:Född 89, är gravid. Beräknad födsel i oktober! :D

    AnnaPanda:Från skåne, född 89 & startar verkstaden i mars/april!

    SandraLindholm: Uddevalla, född 90. Mamma till tvillingar.

    Bella20: Vet inte var du är ifrån? Berätta! :) Försöker aktivt!

    Aikotakara: Minns inte var du är från? :( Född 88 & börjar försöka till Juni.

    östersund90: Från östersund, har försökt ett par gånger, men väntar till april/maj för fler försök.

    Lina90: Vet inte vart du är ifrån.. har redan barn men skrev några rader ändå!:)

    Har jag missat någon, eller skrivit fel, snälla rätta mig. Försöker så gott jag bara kan!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-17 14:29
    *Aikotakara bor i norrbotten & börjar kanske försöka i Juni :)

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-25 01:00
    Heej Tjejer!
    Nu har vi snart nått 1000 inlägg. Då är jag inte säker på att vi kan fortsätta, så jag gör en "uppföljare".. Under forum, blandat (eftersom att FL inte tyckte att det passade under barnlängtan???) Den får heta 89/90 planerar bebbe del 2
    Så vi kan börja skriva där när denna inte längre fungerar. Kram

  • Svar på tråden 89or/90or som funderar/planerar bebbe 2010
  • Tuffsan01
    Jossan90 skrev 2010-02-24 22:04:57 följande:
    ok är det första gången du ska dit?
    Japp :) Hoppas de har utrustning och att jag kan tjata mig till ett vul, är så orolig...
  • Tuffsan01
    Aikotakara skrev 2010-02-24 22:40:29 följande:
    Kan någon upplysa mig hur man gör då man väl blir gravid.. Hur skriver man in sig osv? Ska man ringa till vårdcentralen o ba "hej.. jag är gravid.. um.. ja." XD
    Ja, typ! :D haha. Så får du barnmorskans nummer så kan du ringa dit, till mödravårdscentralen. Eller om numret till mvc står i telefonkatalogen :)
  • Emiliah

    hehe bra fråga, har jag också funderat över :) men nu vet jag :D gud jag är så nervös över testet, har läst att man kan ta ÄL test 3dagar i rad, och om det är posetivt på alla dom så är sannolikheten stor att man är gravid :D gud jag hoppas! :D imorgon tänkte jag gå på stan med en kompis om jag har fått mina pengar då :D och kanske kolla lite på bebiskläder :D wiho

  • Dansken
    Emiliah skrev 2010-02-24 21:42:22 följande:
    Jossan90 Ja det har jag, men jag vågar inte testa :O gud jag ska nog vänta några dagar om jag kan :D men jag hoppas verkligen att jag också är gravid. dom väntade i ca5dagar  innan dom gjorde gravtest, för ältesten är mkt mer känsliga :D
    nu måste du droppa ciggen helt då ! :D
  • Dansken
    Aikotakara skrev 2010-02-24 22:40:29 följande:
    Kan någon upplysa mig hur man gör då man väl blir gravid.. Hur skriver man in sig osv? Ska man ringa till vårdcentralen o ba "hej.. jag är gravid.. um.. ja." XD
    jaaa. jag ringde till kvinnokliniken. Bara kontakta en barnmorskaa eller något :)
  • Dansken

    och förresten! någon som vet varför teen mom bara funkar ibland på mtv.com? Skit konstigt..
    & när satte er ÄL gång igen efter att ha tagit ut pstaven?

  • Dansken
    Emiliah skrev 2010-02-25 00:48:52 följande:
    Dansken haha jag jag måste försöka :D jag hoppas verkligen att det är nått :D
    men vafän :D Du MÅSTE ta ett gravtest, vi andra dör av nyfikenhet. haha
  • Emiliah

    haha ja jag ska :D läst om äl test, och det kan vara så att jag är en låghormonare, och det är för lite hormoner för att slå ut på ett gravtest, ;O men Äl test är mer känsliga :D så man ska testa ÄL test 3dagar irad, och om det är posetivt varje dag så är det stor sannolikhet att jag är gravid :D gud jag hoppas verkligen ! :D roligt att så många som vill ha barn som är i samma ålder som mig, synd bara att jag bor så långt bort :/ kommer ända ifrån sundsvall :(

  • LiLu89

    Hej hej!
    Jag är född -89 och beräknad födsel är den 2 Juli :)
    Önskar er alla som vill/försöker lycka till!

Svar på tråden 89or/90or som funderar/planerar bebbe 2010