• vita stenen

Kalas i simhall. Skulle ni följa med?

Dotterns högsta önskan är att få ha sitt födelsedagskalas (när hon fyller 7) i ett badhus 3 mil från orten vi bor på.

Har kollat lite på vad dom har för paket och dom har ett som jag anser rimligt 8 vuxna och 8 barn mat, glass och godis för 1200kr.

Hade ni låtit era barn i 7-års åldern gått på ett sånt kalas? Antar att något barn ev inte kan simma (det kan inte heller lillasyrran som kommer att få följa med) Skulle ni själva ha följt med på kalaset?

Känner inte någon av föräldrarna till dotterns kompisar så jag vet inte hur dom ställer sig till detta. Det är dock ett halvår kvar så jag hinner ju kolla det.

Jag och maken är ju två vuxna, men det skulle ju vara skönt om någon mer vuxen fanns på plats.

• Svar på tråden Kalas i simhall. Skulle ni följa med?
  • Heldiggrisen

Hm, som den asociala varelse jag är, så hade jag inte gärna följt med nej.. Och jag vet inte heller om jag ville ha skickat iväg min son på ett simhallkalas med tanke på att han inte kan simma och två vuxna är ganska få. Dessutom kan det vara att några inte kommer pga den långa resvägen (just det hade dock inte hindrat oss).

• hannis

Ja jag hade låtit barnet och och ja jag hade följt med om det behövdes fler vuxna.

• JWM

skriv på inbjudan att förälder/vuxen bör vara med!

här har vi kalas på badhus men då är det just bara kalas inget bad
    bada får man göra själv efteråt om man vill

i det andra badhuset hyr du badhuset och då badar man så kolla upp vad som just gäller hos er
    för skall det vara "kalas" så kanske man kan gå hem efteråt om man inte vill bada...

• Jumsan83

Vi har varit med på bad kalas när sonen vart bjuden vi va med och kollade så att barnen sköter sig och det är ju även ett stöd för föräldrarna som håller i kalaset för det är inte så lätt att vara bara 2 vuxna på ett badhus och samtidigt ha koll på 8 barn jag själv hade nog inte vilja släppa min son till badhuset på kalas med så få vuxna..

• vita stenen

Tack för era svar.

Jag känner att jag och maken är lite för få vuxna, hade gärna haft iaf 2 till. Skjuts kan vi ordna om så behövs.

Ska pejla läget med några föräldrar när det börjar närma sig och se vad dom säger.

• sunsed1

kalas på badhuset inebär väl att kunna bada? Om dottern inte kunnat simma än så nej, jag skulle inte låta henne gå. Men nu är hon ju simkunnig så ja, självklart. Och om föräldrarna hade behövt hjälp hade jag gärna ställt upp också.

Jag har också funderat på kalas på badhuset på våran ort, men än så länge så vet jag att dotterns kompisar inte kan simma än. Då är det alldedes för stort ansvar över icke simkunniga barn. Så vi får vänta tills det är lite fler barn som har lärt sig simma och sedan får det bli aktuellt längre fram igen. :)

• Lillkillensmamma

Min äldsta son har firat sin födelsedag två år i badhuset och vi började när han var 5. Ingen av hans kompisar kunde ju simma heller så det stod på inbjudan att det gällde att få med sig badsugna föräldrar också. Har varit totalt uppskattat och dom vuxna har (konstigt nog) haft det roligare än vad barnen hade det. Vi skulle haft det när han fyllde 7 också men dom stängde badhuset här. Det var ett perfekt badhus med en liten badbassäng. Oj vad roligt vi hade det. Dom vuxna som inte badade passade sen barnen och gjorde lekar för dom medans de badande hade sina lekar ..

• skruttan8

Nja, tror inte jag hade uppskattat det men barnen JA. Skulle följa med såklart men jag skulle inte vara så glad i det!

Svar på tråden Kalas i simhall. Skulle ni följa med?