Mindra skrev 2010-02-10 20:30:47 följande:
Röd prislapp gäller betyder precis vad det står - alltså priset på den röda lappen, inte HALVA det röda priset. Då skulle man isåfall skrivit "rabatten avdrages i kassan" eller nåt liknande om det var halva röda priset.Dock dålig service att ni inte fick lämna tillbaka plaggen, oavsett om man egentligen inte får det , när det uppenbarligen blev ett missförstånd och ni precis köpt varorna.Tycker ni ska gå tillbaka och prata med butikschefen, för på ngt vis tycker jag de ska kompensera er för dåligt bemötande. MEN, snälla, ställ inte till en stor scen som vissa tycker, bättre ni talar lugnt och sansat, dock väldigt bestämt, ochcförklarar hur ni uppfattade detta. Det värsta som finns när man jobbar i butik är dessa människor som kommer in, fullpumpade med adrenalin och bara häver ur sig saker och nästan skriker på en så man knappt ens hinner be om ursäkt... Jobbar själv som butikschef, på en stor klädkedja, vi är väldigt måna om kunderna och försöker alltid se till att de är nöjda, och då är det så tråkigt med dessa människor som bara kommer in och gormar åt en.Bara för att man är upprörd behöver man inte vara otrevlig. Betydligt roligare att hjälpa nån som går att prata med på ett vettigt sätt...Lyssnar inte butikschefen, vänd er till kundtjänst eller liknande tycker jag.
Men ibland står det faktiskt rea på reapriset på stora skyltar och inte på själva prislappen och det har förvånat mig ibland när jag väl kommit till kassan och betalt för det har blivit billigare än vad jag har räknat ihop