Inlägg från: Barnsemester |Visa alla inlägg
  • Barnsemester

Butiken LURADE oss !!!

Nej de får inte göra så enligt konsumentlagen, isådana fall är det falsk marknadsföring de gör. så jag skulle strida om jag vore er, det kostar ju inget mer än tid. Ni har all rätt på er sida.

• Barnsemester
    Mindra skrev 2010-02-10 20:30:47 följande:
    Röd prislapp gäller betyder precis vad det står - alltså priset på den röda lappen, inte HALVA det röda priset. Då skulle man isåfall skrivit "rabatten avdrages i kassan" eller nåt liknande om det var halva röda priset.Dock dålig service att ni inte fick lämna tillbaka plaggen, oavsett om man egentligen inte får det , när det uppenbarligen blev ett missförstånd och ni precis köpt varorna.Tycker ni ska gå tillbaka och prata med butikschefen, för på ngt vis tycker jag de ska kompensera er för dåligt bemötande. MEN, snälla, ställ inte till en stor scen som vissa tycker, bättre ni talar lugnt och sansat, dock väldigt bestämt, ochcförklarar hur ni uppfattade detta. Det värsta som finns när man jobbar i butik är dessa människor som kommer in, fullpumpade med adrenalin och bara häver ur sig saker och nästan skriker på en så man knappt ens hinner be om ursäkt... Jobbar själv som butikschef, på en stor klädkedja, vi är väldigt måna om kunderna och försöker alltid se till att de är nöjda, och då är det så tråkigt med dessa människor som bara kommer in och gormar åt en.Bara för att man är upprörd behöver man inte vara otrevlig. Betydligt roligare att hjälpa nån som går att prata med på ett vettigt sätt...Lyssnar inte butikschefen, vänd er till kundtjänst eller liknande tycker jag.
    Men ibland står det faktiskt rea på reapriset på stora skyltar och inte på själva prislappen och det har förvånat mig ibland när jag väl kommit till kassan och betalt för det har blivit billigare än vad jag har räknat ihop
  • Barnsemester
    Twilight skrev 2010-02-10 20:58:11 följande:
    Som jag fattat det så var det halva reapriset på vissa kläder, men på de märkeskläder TS köpte var det "bara" rea (Alltså spelar det ingen roll vad märkesklädernas ordinarie pris var)Det enda fel butiken gjort är att de inte informerat om att halva reapriset bara gäller på deras egna märken, förutom i ett reklamblad.Hur som helst så är "Röda lappen gäller" rätt tydligt. Det är TS som missuppfattat.
    Varför skulle det vara TS som missuppfattat, om du kliver in i en affär och inte fått deras såkallade reklamblad och det står i affären 50 % rea på reavaror, då tror väl du som jag att det är det och inget annat som gäller. Men om de hade tydliga klara skyltar i affären eller innan ingången som tyder på att de gäller inte vissa klädmärken så okej, men jag tror inte TS har missuppfattat något, så dum är man inte om man är ute i svängen och handlar kläder då och då.
  • Barnsemester
    rednose skrev 2010-02-10 21:54:16 följande:
    Känns lite granna som ÅHLÈNS i ett nötskal. Dessutom har de jävligt otrevlig personal där! Hatar fan den butiken! USCH! Ps. Ni som tänkt gå till amningrummet där, håll er borta om ni vill slippa äcklas. Snuskigt som f-n!
    HA HA HA
  • Barnsemester
    rednose skrev 2010-02-10 22:03:34 följande:
    Jag skrev faktiskt ett klagobrev till ÅHLÈNS om deras ÄCKLIGA amningsrum.  Gör det ni med så kanske DET kan bli bättre i alla fall. Personalen kan man ju egentligen skita i eftersom det inte är köptvång för att använda amningrummet och man dessutom kan köpa deras kläder på ebay istället, efter att ha vart i affären och provat ut storlek! HAHAAA! In your face ÅHLÈNS!! 
    Va !!  har Åhlens amningsrum det visste jag inte ens om
  • Barnsemester
    Bimsan skrev 2010-02-10 22:57:30 följande:
    Min lärdom är att det spelar ingen roll vad det står för skyltar med rea på rean eller 70% eller vad, står det röd prislapp gäller så är det det som gäller och det är det du får betala. Oftast är det bara något ställ eller hörn som har slutrea, övrigt kan vara nedsatt litegrann bara, eller inte alls.För att undvika upprepning:1) Man dubbelkollar summan INNAN man betalar för reavaror.2) Man reagerar om det kostar 4000 istället för 2000. Om man inte gör det så har man nog råd att vara av med pengarna också, tänker jag.3) Man kollar om reavaror är trasiga INNAN man lämnar butiken, för reavaror bytes ej, och de kan vara nedsatta pga felet. (eller åtminstone kan butiken hävda det om de vill jävlas)4) OM man ska tjafsa så gör det ordentligt på plats, det är mycket svårare att få rätt om man redan har gått hem med varorna. Nu kan dessutom butiken hävda att TS själv har klippt hål i tröjan eller vad som helst. TS har blivit ekonomiskt våldtagen och gick hem och duschade istället för att bli provtagen för att säkra bevis, och det är nog väldigt tveksamt om det håller i rätten då.
    OJ vad du kan, helt rätt tänk, men tänker alla som du ? När man har reavara som är trasig i handen får man faktisk byta lämna tillbaka iallfall i på min gata
  • Barnsemester
    Bimsan skrev 2010-02-10 22:57:30 följande:
    Min lärdom är att det spelar ingen roll vad det står för skyltar med rea på rean eller 70% eller vad, står det röd prislapp gäller så är det det som gäller och det är det du får betala. Oftast är det bara något ställ eller hörn som har slutrea, övrigt kan vara nedsatt litegrann bara, eller inte alls.För att undvika upprepning:1) Man dubbelkollar summan INNAN man betalar för reavaror.2) Man reagerar om det kostar 4000 istället för 2000. Om man inte gör det så har man nog råd att vara av med pengarna också, tänker jag.3) Man kollar om reavaror är trasiga INNAN man lämnar butiken, för reavaror bytes ej, och de kan vara nedsatta pga felet. (eller åtminstone kan butiken hävda det om de vill jävlas)4) OM man ska tjafsa så gör det ordentligt på plats, det är mycket svårare att få rätt om man redan har gått hem med varorna. Nu kan dessutom butiken hävda att TS själv har klippt hål i tröjan eller vad som helst. TS har blivit ekonomiskt våldtagen och gick hem och duschade istället för att bli provtagen för att säkra bevis, och det är nog väldigt tveksamt om det håller i rätten då.
    Hur f------n kan du jämföra detta med en våldtäkt, surt från din sida, har du blivit våldtagen själv eller, nä nä då ska du inte uttala dig heller
Svar på tråden Butiken LURADE oss !!!