Inlägg från: Mad as snow |Visa alla inlägg
  • Mad as snow

Butiken LURADE oss !!!

"Röd prislapp gäller" tolkar jag alltid som att det som står på prislappen gäller, det har aldrig varit några oklarheter. Hur ska man annars tolka det? Det är rea på rean och röd prislapp gäller.

Vad är det jag har missat?
    Someone get me a fucking wiener before I die.
  • Mad as snow

Jag har hur många gånger som helst stött på just halva priset på rean, och då har butiken märkt om plaggen med nya lappar. Jag ser inte hur formuleringen "halva priset på rean" kan uppfattas som luddig när "röd prislapp gäller" är tillagt.

• Mad as snow

Jag är jättetrög ibland (ofta). Snälla förklara. Var plaggen märkta med röda realappar? Hängde plaggen där det stod att det var halva reapriset och att röd prislapp gäller? 

• Mad as snow
    yuzz skrev 2010-02-10 22:01:05 följande:
    Dem låg på ett bord där båda skyltningarna fanns.
    Okej. Tack. Ja, det var otydligt av butiken.
  • Mad as snow
    Bimsan skrev 2010-02-10 22:57:30 följande:
    Min lärdom är att det spelar ingen roll vad det står för skyltar med rea på rean eller 70% eller vad, står det röd prislapp gäller så är det det som gäller och det är det du får betala. Oftast är det bara något ställ eller hörn som har slutrea, övrigt kan vara nedsatt litegrann bara, eller inte alls. För att undvika upprepning: 1) Man dubbelkollar summan INNAN man betalar för reavaror. 2) Man reagerar om det kostar 4000 istället för 2000. Om man inte gör det så har man nog råd att vara av med pengarna också, tänker jag. 3) Man kollar om reavaror är trasiga INNAN man lämnar butiken, för reavaror bytes ej, och de kan vara nedsatta pga felet. (eller åtminstone kan butiken hävda det om de vill jävlas) 4) OM man ska tjafsa så gör det ordentligt på plats, det är mycket svårare att få rätt om man redan har gått hem med varorna. Nu kan dessutom butiken hävda att TS själv har klippt hål i tröjan eller vad som helst. TS har blivit ekonomiskt våldtagen och gick hem och duschade istället för att bli provtagen för att säkra bevis, och det är nog väldigt tveksamt om det håller i rätten då.
    Ja, alltså jag brukar själv gå efter den checklistan, det känns inte som några banbrytande nyheter. Det är så mycket jag inte begriper med den här tråden. 
  • Mad as snow
    Barnsemester skrev 2010-02-10 23:04:00 följande:
    Hur f------n kan du jämföra detta med en våldtäkt, surt från din sida, har du blivit våldtagen själv eller, nä nä då ska du inte uttala dig heller
    Uttrycket "våldtäkt" kan appliceras på många saker i vårt samhälle, det är ett sätt att metaforiskt beskriva någonting och är på intet sätt nytt under solen och används faktiskt ganska frekvent i många sammanhang. Det är inte en automatisk diss mot våldtagna kvinnor.
Svar på tråden Butiken LURADE oss !!!