Inlägg från: Hannnas |Visa alla inlägg
  • Hannnas

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Jepp nu är jag här med

Fullt kaos hemma och det känns som det är småflisigt sågspån över hela huset men men, ikväll ska vi iaf lägga in ny isolering och sen så kan golvet läggas imorgon

Idag har all (eller de håller på i skrivande stund ) EL och gipsskivor hamnat på plats venten har äntligen gömts i taket och frånluften fått ett nytt hål... o radiatorn flyttats 20cm så det passade fönstret bättre..

.?:*¨¨*:?. Det är jag som är Måns & Ylvas mamma .?:*¨¨*:?.
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-10 12:47:27 följande:
    Gillar golvet skarpt! o sen vet jag ju att ni kommer ha de snyggaste kranarna *host host*
    mage06 skrev 2010-02-10 12:46:29 följande:
    Tack Stina för ny fin tråd, kaffe och kaka Jag suktar efter våren i bloggen. Trots att det är så mycket snö ute och fortsätter att singla... så har jag lite vårkänslor idag. Fåglarna sjunger och solen känns närmre...det tar sig!Vårkram till alla idag tycker jag!www.noamajahemma.blogspot.com
    Åhh tänk om det kunnat vara vår snart känns så avlägset... men tiden går fort... jag börjar ju jobba igen då med
  • Hannnas
    Nathalie Flisbäck skrev 2010-02-10 13:09:16 följande:
    När jag får pengar över ska jag köpa ngt fint i cult design. Ngn av er som har ngt fint i det? Jag ska ha till både köksbordet, diskbänken & till toa
    Har ett sånt ställ till diskmedel bl a... gillar det dock ej, inte alls min stil, så det har fått flytta ner i tvättstugan ...
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-10 13:35:00 följande:
    Åh, shit - jag skulle ju ha tagit med kranarna i inlägget också. Måste nog uppdatera det!!!Jag gillade Cult förr men nu känns det för modernt och kantigt för min smak.
    Jaaaaa du måste visa våra fina kranar ju skoj att vi valde lika blir väldigt kul att se bilder på dem när allt är på plats!

Känner samma ang Cult, för stramt och modernt... stilrent och enkelt... allt som jag inte är helt enkelt...

Men var sak har sin plats där det är fint såklart, inredning ska ju spegla personligheten och det är ju först då det kommer till sin rätt
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-10 13:43:22 följande:
    Nej, har inte nått 100 pers ännu, men snart! Kul att du vill vara med!Hannnnah - det står HELT still i min hjärna! Vad heter våra kranar? Jag minns inte ens varifrån jag beställde dem så att jag kan hitta en bild Totalt hjärnsläpp ju!
    Mora Classic
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-10 13:53:23 följande:
    Är det dom? Minns att jag valde mellan två olika men nu kan jag inte komma ihåg om det blev Mora eller inte Finns dom i två olika höjder? För vi valde en som var högre...
    Tror ni valde ett annat märke men de såg likadana ut som denna http://www.moraarmatur.se/sv/Produktinformation/Tvattstallsblandare/Mora-Classic/Mora-Classic/Mora-Classic1/ 
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-10 14:43:53 följande:
    Jo, den ser ju likadan ut, men jag kan för allt i världen inte komma på vad den heter!!! Och det gör mig gaaalen!
     Förstår dig men visst är den exakt likadan annars?

Dessa har vi vid badkaret http://www.moraarmatur.se/sv/Produktinformation/Dusch---badkarsblandare/Badkarsblandare/Mora-Classic/Mora-Classic/Mora-Classic/

Älskar dock min köksblandare som ligger så fint i sin förpackning lääängtar tills den sitter på plats
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-10 14:47:58 följande:
    Oj ny bild Hannnah! Jodå, den ser likadan ut, men det fanns som sagt två olika höjder på kranen och vi valde den högre modellen. Vet inte om den är exakt likadan som Moras.
    Denna är det som ligger här hemma o väntar på att hoppa ner i porslinshon

• Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-10 14:53:14 följande:
    DAMIXA var det ju såklart!!! www.damixa.se/p/1401/Tradition/Tv%C3%A4ttst%C...
    jaaaaa den är söt, vi har ju en liknande på vår lilltoa tyvärr med någon mässingdetalj som jag inte gillar men men, blir att byta senare.... inte prio nu tyvärr....

Är det bra priser på damixa?
  • Hannnas
    Amelié77 skrev 2010-02-10 15:07:13 följande:
    169 euro kostade vår kran, så det är väl ca 1700 kr. Helt okej pris!
    Mer än ok tycker jag allt
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14