Inlägg från: Bellevue |Visa alla inlägg
  • Bellevue

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Om man har en smaaaaal korridor, vad ska man då sätta upp för tapeter för att den ska se bredare ut?

• Bellevue
    mage06 skrev 2010-02-11 12:35:11 följande:
    Rutiga Det är fint att göra ett "collage" av småspeglar på en långvägg. Ta tex en massa olika ramar i olika storlekar och form, du hittar på loppisar eller vad du gillar, gå till glasmästaren och få speglar ditsatta. Jättefint och reflekterar ljuset så det känns bredare. Panel en bit upp eller två färger, en ovanför och en nedanför en list kan också bredda Hur har du det?
    Menar du allvar med rutiga? Tycker det är häftigt med såna tapeter. Smart med speglar....ska kolla på det.
    Panel tror jag inte blir bra då det är en bunt dörrar....

Jo, det är bra! Tack för omtanken{#lang_emotions_heart} Jag äter antideppisar igen, inte mer än 10 mg men det gör skillnad. Hoppas du har det bra också! Kram
  • Bellevue
    Hannnas skrev 2010-02-11 18:58:31 följande:
    Bel.... tycker som mage att rutigt kan vara fint! lite NE tycker jag... nu är inte NE "jag" men om jag hade satt in en en small hall så hade jag satt pärlspont upp, en bit upp med 5/8 ungefär och sen en rutig åt beige hållet för att få en ljus men mjuk känsla... Hoppas du mår bättre snart
    Oj, nu börjar jag ju längta efter tapetkataloger!
    Har inte en aning vad du menar med NE...please tell me :)
    Jag älskar pärlspont och bröstpanel men tycker det blir plottrigt när det är så många dörrar...

Mår rätt bra nu! Har fått en del annat att tänka på.... Tack Gumman! Kram
  • Bellevue
    Ankmor skrev 2010-02-11 21:35:07 följande:
    Misstänker att NE = New England
    Åhå tack!   Blir att tänka på marina saker men det är inte samma va?  Ojoj, har ingen koll alls
  • Bellevue
    Superkex skrev 2010-02-19 09:08:26 följande:
    *tassar in här* Tillbaka med nytt namn efter en låååååååång paus.
    Vem var du då? Jag är inte så bra på att lista ut sånt :)
  • Bellevue
    Superkex skrev 2010-02-19 12:19:53 följande:
    Musli: Tack! *bamsekram tbx* Bellevue: Jag fanns här förut under namnet nublu. Men det är nog säkert ett år sedan jag skrev här sist. Jag gick in i väggen med dunder och brak, allt höll på att krascha och jag tappade lust och inspiration totalt. Men nu är jag så sakta på väg tillbaka, jobbar heltid med något helt annat än inredning och nu börjar lusten och orken att inreda att komma tillbaka så smått. Och så bäst av allt: Om allt går bra så får vi vår efterlängtade bebis i mitten av september. En liten sladdistrea.
    Jaha, är det du!! Vad roligt, välkommen tillbaka.
    Vad skönt att du är på väg tillbaka, sånt gillas {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_sunny}

Grattis till bebis i magen också! {#lang_emotions_gravid}
  • Bellevue
    Superkex skrev 2010-02-19 13:05:23 följande:
    Nathalie: Tack! Jo, det var jag som hade nätbutiken Nublu. Den är numera nedlagd och till makens stora förtvivlan upptar lagret fortfarande en hel del av garaget. Bellevue: Tackar! Mitt minne är bra men jättekort så jag har lite problem med att placera dig. Men jag kommer nog snart på vem du är, det brukar klarna... Tack för gratulationerna! Nu ska jag försöka röja ur kylskåpet färdigt så ska hela familjen åka och storhandla sedan. *oh glamour*
    Haha, det är inte säkert att du lagt märke till mig innan. Läser mer än jag skriver så att säga...mycket mer :)
  • Bellevue

Fasen Stina, du gör mig rädd, se nu till att vara rädd om dig!!! {#lang_emotions_heart}  Du är så underbar, en klippa i värsta stormen. Kram

Kram till alla er andra med.

Skulle gärna vilja ha era traderanick om det går för sig....inboxa mig gärna.

• Bellevue
    Hannnas skrev 2010-02-23 12:53:58 följande:
    FY så olustigt skönt att allt är bra med honom och de övriga!
    Ja, känns jobbigt fast jag pratat med honom. Men trots att han bara är 20 år så är han trygg nog att fixa både chefskapet och den här hndelsen.
  • Bellevue
    Pums skrev 2010-02-24 12:23:37 följande:
    Så obehagligt!! Hoppas han mår bra trots omständigheterna. Får de bra hjälp från jobbet?
    Ja, och Alex är sån att om rånarene hade kommit till fots hade han garanterat sprungit efter. Principfast och svårt att bara titta på. I ett sånt här fall ska man nog bara gömma sig, man vet ju inte om rånaren är påtänd och har vapen.
    Jodå, han mådde bra igår morse iaf, ska ringa honom ikväll. Svårt att få tag på honom bara, han jobbar 14-17 timmar per dag nu. Vet inte vad dom får för hjälp,mn jag skulle tro det. Poliserna som kom är stammisar också så dom kan ju prata med dom.
  • Bellevue

Jag bor i hus och får göra vad jag vill. Men herrejävlar vilket fult badrumsskåp vi har i badrummet. När vi tittade på huset tänkte jag att det där åker ut samma sekund som jag får nyckeln.
    Nu har vi bott här 4,5 år. För det första sitter enda belysningen i badrummet i skåpet och för det andra ryms det hur mycket som helst i det.
    Ni vet såna dör badrumsskåp som brukar sitta i hyresrätter, i plåt, med dörr man kan vinkla ut. Två såna sitter bredvid varann, med en hylla under och en fuuuul lampgrej ovanpå.
    Borde fota och lägga in en bild på eländet....

• Bellevue
    Amelié77 skrev 2010-03-03 09:06:17 följande:
    Jo, jag såg att toapappershållren såd mindre ut än din. Tvålpumpen skulle jag vilja ha också. Är det NÅN som bor nära Åhléns och vill köpa och skicka? Problemet med den rosa tapeten är att det är 3-5 veckors leveranstid och vi skulle behöv tapeten om 2 veckor. Dessutom är det transportstrejk i Finland nu så det kan ta ännu längre.
    Jag har 1,5 mil till Åhléns och ska säkert dit snart skulle jag tro, ska till staden senast måndag iaf. Men jag har inte den blekaste aning om vilken det är du menar....men visst kan jag köpa och skicka.
  • Bellevue
    Amelié77 skrev 2010-03-03 12:58:04 följande:
    Vad snällt av dig! Det blir säkert ganska dyrt att skicka tvålpumpen, så jag tror det får räcka med toapappershållaren. Den är i silver med lite snirkligt mönster på. Kolla i Hannnnahs bildgalleri så ser du en som liknar lite. Hannnnah - fast just nu lutar det åt den med slotten Men det ändras för varje timme som går!
    Ok, jättefin! Kanske köper en till mig själv också...behöver en ny i duschrummet
  • Bellevue
    Lilla Kullan skrev 2010-04-23 17:27:12 följande:
    Nästa vecka ska gubben måla taken här. Stackar'n! Gissa om det ska bli härligt när det är klart.
    Snuttegumman!
    Vet du om det finns nån butik i vår närhet som säljer Miljögården kaffemuggar? Köpte en enda med en blomslinga på i en butik i Ludvika, men dom har slagit igen. Har sett muggen i nån nätbutik men hittar den inte nu. Hittar inget porslin när jag googlar heller. Lollo älskar den muggen och snodde den så fort hon kunde, hon fyller 18 i sommar och jag tänkte ge henne en uppsättning såna muggar. Plus att jag tappade min enda med hett kaffe över mig idag och den landade på asfalten och gick sönder :(

Tips på annan god mugg annars!

Kram
  • Bellevue

Här har vi också dålig timing. Maken åkte bort i söndags och kommer hem på torsdag kväll. Så det är jag, Erik 2år och Lollo 18år hemma. Igår grillade Lollo fläskkotlett, troligen blev dom inte varma nog för idag har Lollo och jag magsjuka(matförgiftning)men Erik som inte äter fläskkotlett klarade sig. Har honom hemma från dagis iaf. Resten av scenariot kan ni tänka er va? Spy och skitsjuk mamma, osynlig dotter och pigg och kry son utan stimulans....

Ville bara ömka av mig lite

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14