Inlägg från: TessanE |Visa alla inlägg
  • TessanE

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Nr 14. Kul =)

• TessanE

Jag tror du ska starta ett helt nytt konto!!

Jag ska måla sovrum och inreda i helgen. Nån som har nåt bra tips på detaljer? Skicka gärna blogglänkar! =)

Tack

• TessanE
    mage06 skrev 2010-02-11 12:58:29 följande:
    Mmm, jag borde nog det...det känns som det självklara egentligenVad är det för sovrum? Stil? Vad tänker du på för typ av detaljer? Kuddar och plädar, prydnadssaker...?
    Jadu... Vi ska ha en ljus färg på väggarna- dock inte helt vit då listerna inte är helt vita, denna färg gör att listerna ändå framhävs dom lite ljusare.

Jag har målat om alla sänggavel och sängbord från Mio (indo) nu är det vitt!! Sängborden har jag shabbat till lite med sandpapper, men gaveln behåller jag helt vit!!

Funderar på nåt fint väggord/mening på väggen ovanför sängen som jag ska måla själv- nåt tips på en kärleksfull text? Engelsk eller svensk...

I taket blir det en ljuskrona, svart som jag tänkte ha en eucalyptoskrans runt, eller nåt annat förslag?

Har en gammal byrå, den är dock fortfarande ljus träfärgad... vita spetsgardiner och stort vitt överkast... Shabby chic vill jag ha... 

Alla tips är välkomna... 
  • TessanE

Finns det fler som följer denna tråd som bara hur sitt hem??

Vill oxå äga mitt hem å få göra precis som jag vill för att vekligen kunna skapa stilen, men det går inte ännu... Men en dag =)

• TessanE
    Nathalie Flisbäck skrev 2010-03-15 16:17:32 följande:
    Hej tjejer Jag ittade en annons på blocket, en 2 manssoffa, en vit gudasöt. Pris 100 kr pga flytt. VARFÖR såg man inte den direkt när dne kom ut då? Hade suttit perfa i vårt mysrum. Jag ska måla databordet vitt. Ni som målat rekomenderar ni särskild färg?
    Jag kör med beckers, snickerislip. Vit grundfärg- som jag brukar måla på med många lager!! Men eftersom det är grundfärg brukar jag sedan lacka med transperent lack så ytan håller sej!
  • TessanE

Kanske beror på vad man har för lack som sagt? =)

• TessanE

Jag efterlyser bloggar med mycket före å efter bilder, renovering.

• TessanE

En undran... Har hittat ett kök på blocket som bortskänkes... Vad är nackdelarna med att köpa ett beg kök?

• TessanE

Har rivit kök å ska bygga nytt, otroligt svårt med planeringen tycker jag!!

• TessanE
    marjas skrev 2010-04-13 14:05:56 följande:
    Och det tar mycket längre tid än man tror oftast. :)
    Ja... ajaj... Hur lång tid kan det ta?
  • TessanE

Ja... Det gör väl det. Som sagt- allt ska göras!! Men nu är det rivet å vi slipper ju bo i värsta kaoset. Hoppas en hel del saker har kommit på plats före den sista juni...

• TessanE

Får man fråga vad ni betalade för era nya kök, med väggar, tak å golv å inredning, vitvaror el å rör osv? Nyfiken på vart det kan sluta!

• TessanE

Snälla, hjälp mej med lite tips å råd med mitt nya kök!! =)

Jag har valt mellan lidingö, ståt eller duvbo luckor fr ikea.

Lidingö för att de är vita å kommer ändå att bryta av väggarna som kommer att vara vit pärlspont.

Och ståt för att de är vita, men duvbo för att de är i samma pärlspont som kommer att vara på väggarna- dock då inte vita...

Så nu står lidingö högst på min lista...

Och jag har hela tiden tänkt mej en porslinsdiskho, men nu börjar jag tveka... Hjälp mej, snälla!! Och bänkskiva? Vit? Ek?

Såååå himla tacksam för er hjälp =)

• TessanE
    Hannnas skrev 2010-04-19 20:57:57 följande:
    Vad vill du ha hjälp med??? bänkskiva tycker jag iaf EK, vaxad inte oljad och inte ikea... och sen tycker jag du ska kika på epoq som passar till ikeas stommar men är betydligt finare tycker ju jag, vi har deras allmo vit... som dock inte är kritvit som ikeas men finare....
    Kollade din blogg, fint. Vad tycker du om diskhon, nöjd?
  • TessanE
    marjas skrev 2010-04-19 21:14:59 följande:
    Vi har Duvbo så det tycker jag är fint! :) Till det har vi mörkgrå, nästan svarta bänkskivor. Vitt, rektangulärt kakel 10x20cm med fasade kanter.Jag tycker alla de tre IKEA-köken är fina, men personligen är jag lite trött på Ståt då jag känner väldigt många som har det. ;)Lycka till!
    Kollade din blogg, ville se bild på kök, finns det nån? Mvh T.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14