Inlägg från: Pums |Visa alla inlägg
  • Pums

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Då var jag här!

Tack Stina för den nya tråden. Man är ju vane männsika och gillar att ha det som det alltid brukar vara, hi hi!

Kram på er alla!

• Pums

Hej på er!

Tittar in som snabbast, ska snart iväg till dagis med lillen. Det går bättre och bättre där nu så det känns bra. Fortfarande en del gråt under tiden jag är borta och han vägrar att äta deras lunch.
    Men så länge det märks en förbättring för varje dag så är jag nöjd.
    Han är ju lite ovan med allt stoj och stim som det är på dagis så fröknarna brukar se till att han leker där det är lite lugnare på avdelningen.

Igår fick jag upp nya gardiner i farsun, ska försöka hinna fota under dagen och visa er.

Kram på er alla goa!

Ps.....Ser att det pratas köksrenoveringar och det visades en underbar kran, me like a lot.....Vill också ha nytt kök! *Avis*

• Pums
    Ari Gold skrev 2010-02-13 14:44:28 följande:
    ÅÅÅÅhhh vad irriterande.... kom hem imorse efter en tredagars kurs och såg det de byggt på huset medan jag var borta...Tror ni de IDIOTERNA lyckats sätta på panelen rätt, trots att jag gått igenom både med arbetsledaren och snickarna hur det ska vara, och dessutom bett dem att5 titta på grannhuset om de blir osäkra.Jag blir GALEN! Denna utbyggnad skulle vara färdig 20:e december, men nu när de äntligen kommit igång ordentligt blir det två steg fram och ett steg bak... De kommer behöva ta  ner panelen från en hel vägg och göra om! *SUCKA*behövde bara skriva av mig!
    Förstår dig till fullo! Bli arg med all rätt.
  • Pums

Jag som tidigare slängt ut mig ett nytt blogginlägg dagligen är lite dålig på det nuförtiden.

Sen jag blev gravid igen har tröttheten och chansen att få vila kommit i första hand.
    Men det blir förhoppningsvis bättre när våren närmar sig.

Men idag är det i alla fall nytt i bloggen för er som vill läsa!

http://snovitadrommar.blogspot.com/

Kram på er allihopa
    {#lang_emotions_heart}

• Pums
    Caranlachiel skrev 2010-02-16 11:11:15 följande:
    Oj ställde en fråga i förra tråden innan jag såg att ni uppgraderat er... Vill bara hoppa in och ställa en fråga. Vi bor i ett nybyggt hus från 2007. Dvs allt är spikrakt och ordentligt. Men jag vill gärna ha det lite shabby chic i stilen och tycker det är svårt att få till när allt är så korrekt, ingenting är snett och vint och charmigt på det sättet. Har ni några tips på vad jag kan göra? Eller räcker det att fylla huset med shabby chic-inredning så kommer det få den känslan i alla fall?
    Jag tycker att det viktigaste med inredning, oavsett stil, är att inte stressa fram den eller köpa ett koncept om du förstår hur jag tänker.

"Shabby chic" tycker jag handlar om ett livslångt letande efter de rätta detaljerna och det ska inte gå att köpa på ett och samma ställe.

Börjar med att köpa små ting och möbler på loppisar och auktioner, de är ofta mer orginella  än nyproduktion och du blir garanterat ensam om att ha vissa saker.

Men skulle vara jätte kul att se bilder från ditt hem om du har?{#lang_emotions_smile}
  • Pums
    Caranlachiel skrev 2010-02-16 13:42:14 följande:
    Pums: Ja jag är nog lite för otålig... Vill bli klar! Har inga bilder tyvärr.
    Känner igen det där, det får gärna vara klart igår, hi hi!!

Är du på loppisar och så då?
  • Pums
    Caranlachiel skrev 2010-02-16 14:19:03 följande:
    Pums: Nej det har mest blivit auktion för min del eftersom mina föräldrar bor i en trakt där det är 2-3 auktioner varje vecka. Hittar alltid saker superbilligt där, loppisarna i min stad blir rent av dyra i jämförelse! Men har börjat inse att det finns saker man hittar lättare på loppis så jag får dra mig dit nån dag ändå.
    Är det sant?! 2-3!!!!!

Var bor du? Jag kommer!
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14