Inlägg från: Caranlachiel |Visa alla inlägg
  • Caranlachiel

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Oj ställde en fråga i förra tråden innan jag såg att ni uppgraderat er...

Vill bara hoppa in och ställa en fråga. Vi bor i ett nybyggt hus från 2007. Dvs allt är spikrakt och ordentligt. Men jag vill gärna ha det lite shabby chic i stilen och tycker det är svårt att få till när allt är så korrekt, ingenting är snett och vint och charmigt på det sättet. Har ni några tips på vad jag kan göra? Eller räcker det att fylla huset med shabby chic-inredning så kommer det få den känslan i alla fall?

Lill-Erik kom till oss den 6 april!
  • Caranlachiel

Tack för era svar!

Nej självklart ska jag inte köpa mig en stil, jag köper bara sånt jag tycker om och handlar mycket på auktion. Har börjat få till det i vardagsrummet nu som jag vill ha det iaf... Tack igen!

• Caranlachiel

Pums: Ja jag är nog lite för otålig... Vill bli klar! Har inga bilder tyvärr.

• Caranlachiel

Pums: Nej det har mest blivit auktion för min del eftersom mina föräldrar bor i en trakt där det är 2-3 auktioner varje vecka. Hittar alltid saker superbilligt där, loppisarna i min stad blir rent av dyra i jämförelse! Men har börjat inse att det finns saker man hittar lättare på loppis så jag får dra mig dit nån dag ändå.

• Caranlachiel

Pums: Det är i Ulricehamns-trakterna. Riktigt roligt! Vissa av dem har bättre kvalitet på sakerna än andra, men det är sällan det blir något som kostar särskilt mycket ändå.

• Caranlachiel

Hannnnah: Hahaha bor du i Ulricehamn? Jag bor i Jönköping men mina föräldrar bor strax utanför Gällstad. Vi går på auktioner i Limmared, Hillared, Aplared och nåt mer ställe som jag inte kommer ihåg vad det heter.

• Caranlachiel

Hannnnah: Nej jag har en 10-månaders så det har bara blivit två auktioner sen han kom. Min man tycker det är kul med auktioner så han går nog gärna utan mig iofs, men då blir det andra fynd. Borrmaskiner och sånt... :-P

• Caranlachiel

Är sjukt sugen på att åka på loppis och auktion nu!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14