Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
*tassar in här*
Tillbaka med nytt namn efter en låååååååång paus.
*tassar in här*
Tillbaka med nytt namn efter en låååååååång paus.
Musli: Tack! *bamsekram tbx*
Bellevue: Jag fanns här förut under namnet nublu. Men det är nog säkert ett år sedan jag skrev här sist.
Jag gick in i väggen med dunder och brak, allt höll på att krascha och jag tappade lust och inspiration totalt. Men nu är jag så sakta på väg tillbaka, jobbar heltid med något helt annat än inredning och nu börjar lusten och orken att inreda att komma tillbaka så smått.
Och så bäst av allt: Om allt går bra så får vi vår efterlängtade bebis i mitten av september. En liten sladdistrea.
Nathalie: Tack! Jo, det var jag som hade nätbutiken Nublu. Den är numera nedlagd och till makens stora förtvivlan upptar lagret fortfarande en hel del av garaget.
Bellevue: Tackar! Mitt minne är bra men jättekort så jag har lite problem med att placera dig. Men jag kommer nog snart på vem du är, det brukar klarna...
Tack för gratulationerna!
Nu ska jag försöka röja ur kylskåpet färdigt så ska hela familjen åka och storhandla sedan. *oh glamour*
Fröken Vit: Tack för välkomnandet!
Mage06: Dig tror jag att jag minns också.
Musli: Jag blev så glad när jag såg att ni fått en liten kille. Vet ju hur mycket ni längtade efter ett litet syskon till Hanna! Och Eksjö till sommaren? Härligt! Bara sisådär en 5-6 mil mellan oss då. Men vad ska ni göra med ert nuvarande hus som ni slitit så dant med?
LCroft: Får se om jag gör ett namnbyte igen. Och oroa dig inte, jag har blivit äckligt lat.
Maken har förvandlats till Hönspappan med stort H.
Musli: Trodde väl att ni inte skulle skiljas från det huset. Hade du sagt att ni skulle sälja det hade jag banne mig åkt upp till dig och tagit tempen på dig!
Tack för alla välkomnande ord och gratulationer. Det känns gott att vara tillbaka trots att ni säkert skulle få skrämselhicka om ni såg mina julröda Ektorpssoffor.
Kära nån, här dyker alla vänner upp på rad. Så roligt att se er! *kramar om allihopa*
Hjorthan: Så tråkigt att höra om era missfall. *kramar om lite extra*
Stina: Jag säger som de andra; Nu tar du det lugnt!
Libero: Härligt att se dig igen! Jag får försöka ta mig bort till dig någon dag - minstingen behöver ju en schysst garderob...
Häxan: Gah! Komma in här och bara lämna en sån cliffhanger. Du borde förbjudas!
Själv röjer jag i Gustavs rum idag. Märkligt vad man kan finna - en trave knoppussel i en låda under sängen bl a! Hos en sexåring....Bara att lägga undan dem ett tag tills nästa blir tillräckligt stor för dem.
Ska försöka hitta lite krafter och tid att börja lägga ut lite grejer på Tradera snart. Känns som om det är dags att reclaima garaget snart!
Hej tjejer! Äntligen en liten stund och ork över för att läsa ifatt. Har haft jobbveckan från helvetet och kvällarna har jag ägnat åt att försöka sova bort illamåendet. Kan säga att det misslyckats å det grövsta...
Välkommen alla nykomlingar! Välkomna till mysigaste tråden på hela FL!
Måste säga att jag beundrar er som har ork och inspiration att blogga nästan varje dag. Fick förslag från en kompis om att jag ska börja mammablogga . Om det kommer att hända kommer det garanterat att ge alla andra mammabloggare spader. *fniss*
Just nu är det total stiltje på inredningsfronten. Har ingen ork överhuvudtaget just nu.Fy vad gnällig jag är! Klagade igår inför maken och avrundade med ett "förlåt för att jag är så gnällig". "Du är inte gnällig, du är gravid" fick jag till svar.
Är hemma och vabbar idag igen. Gustav spydde som en katt natten mellan lördag och söndag. Förhoppningsvis för att han inte lärt sig att dyka med munnen stängd och inte pga magsjuka...
Så idag blir det dammsugning och så ska jag se om det går att få upp ett planteringsbord ur källaren. Är sjukt sugen på att göra om i matsalen nu. Är så less på de ofräscha väggarna. Det är 5 år sen vi målade dem och nu är det banne mig dags igen.
Just det:
Miss G: Den blommiga!
Ari: Härlig!
Häxan: Underbart!
Inga fler kräkor här så jag tror att någon har blivit av med allt klorerat poolvatten han svalde i lördags när vi badade. Och i morgon blir det jobbet igen.
Ska sätta en bröddeg på jäsning och gå till mejeriet och köpa ost. Lilleman önskar sig grönsakssoppa till middag och vad passar bättre till det än nybakat bröd och god ost?
Och så ska här dammsugas och städas! Det ser gräsligt ut här! Allt syns i vårsolen som skiner!
Äntligen har jag slutat jobba och börjar sakta anpassa mig till att ha ett liv igen. Har mest sovit bort kvällarna det senaste halvåret typ.
Bara sisådär 7 veckor kvar till bebis *hurra*
Äntligen börjar badrummet bli färdigt också. Husets fulaste rum alla kategorier har fått nytt större fönster, golvvärme, vita väggar (vi valde att ha målad väv för att slippa problem med ev sättningar i huset) och stora terrakottafärgade klinkerplattor på golvet. Just nu är handfatet största huvudbryet. De flesta lösningar som är snygga är 80 cm breda och jättestora men badrummet är bara 6 kvm och därför vill vi ha ett skåp som är max 60 cm men det verkar omöjligt att hitta. Har ni några kreativa lösningar flickor?
hujje: Det blir säkert snyggt med ljusgrå tapet till. Vi har vit stående panel och puts nere i källaren och till det ett antracitgrått, nästan svart klinkersgolv. I hallen uppe har vi satt panelskiva som vi målat råvit och till det har vi terrakottafärgat klinkerslaminat. Bea: Ja, till och med jag hittade dig ju.
Ankmor: Är det mig du letar efter? Är inne och ströläser lite nu och då men har inte mycket tid över till FL. Fullt upptagen med att sniffa bebis numera.
Ankmor: Jag inboxar dig Hjortans mailadress.