Inlägg från: Tingeling85 |Visa alla inlägg
  • Tingeling85

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Hejhej!
    Har tittat in i den här tråden lite då och då, och jag känner nu att jag skulle vilja vara med här jag också!
    Vi renoverar ett hus från -39 till den ljusa, lantliga och slitna stilen, och inredningsstilen har kommit lite här och var i huset.
    Inredning är kul Pysslar mycket med, med både symaskinen och penseln.
    De senaste dagarna har jag sytt en hissgardin av gammalt spetslakan som idag har åkt upp i sovrumsfönstret.
    Ska sy två till som ska vara i vardagsrummet.
    Vi bygger ut hallen just nu med, så snart får man måla pärlsponten och råsponten och sedan försöka hitta en snygg tapet!
    Har dock ingen aning om vilken, nån som har nå bra tips?

Om nån är intresserad så finns min bloggadress på min sida

Ha en skön söndag!

• Tingeling85

Ja, gamla lakan och örngott kan man göra mycket roligt av!
    Har även tänkt att sy sängkläder av de gamla lakanen till min dotter som blir 1 år nästa månad!

Ang tapeten till hallen så skulle jag vilja våga sticka ut lite eftersom allt annat blir i vitt, men samtidigt vill jag att de ska matcha resten av hemmet med, dvs olika beige och grå nyanser tillsammans med vitt

Nån som vet var man kan köpa gardinstänger i typ beige-vit färg? Är så less på de svarta.

• Tingeling85
    Liten måne skrev 2010-09-13 16:42:05 följande:
    Jag har köpt en vit lite skavd gardinstång på åhelns Det var iof något år sedan men jag har för mig att dom fortfarande har något i vitt.
    Hm ja de kan ju kanske va ett alternativ, ska kolla in de nästa gång de blir ett stadsbesök
    Hannnas skrev 2010-09-13 19:04:56 följande:
    tror det finns på ellos med, passa på att utnyttja 50% när den kommer
    när kommer de 50% på ellos?
    såg denna på deras sida, den var faktiskt riktigt snygg!

herrgård heter den, från 299-.
  • Tingeling85
    Hannnas skrev 2010-09-14 12:31:40 följande:
    Den fast den vita tänker jag beställa nu i dagarna, fick min 50% i förrgår det varierar nog lite när de kommer.... 
    Ja har fått 40% för ett tag sen som gäller ännu, kanske ska nyttja den medan de går..!
  • Tingeling85
    Carmen1 skrev 2010-09-14 14:35:40 följande:
    Hemtex har en del snygga vita gardinstänger, eller har haft iaf...

Även hem o hobby om man bor nära Skövde/Hjo!
    Jamen just ja, de har dom ju. Lite pinsamt då man jobbat på Hemtex me
  • Tingeling85
    Hannnas skrev 2010-09-14 17:34:57 följande:
    Tingeling... jamen jag fick 40 för ett litet tag sen med o nu 50, de lägger säkert dem tätt för att man ska utnyttja 40 först så att säga... is i magen så kanske 50 kommer snart

Nytt hos mig

brunnegard.blogspot.com/
    Ahaa..då får man se om/när den dyker upp gud va snål man låter! haha
    håller med liten måne, jättefina konsoller!
  • Tingeling85
    Väntar på Lilla Grodan skrev 2010-09-14 23:15:49 följande:
    En liten fråga...är det någon som har erfarenhet av att tvätta jutesäckar??? Kan man köra dom i maskin tror ni??? Fick ca ett 10 tal av min pappa men vill tvätta upp dem....
    Väntar tacksamt på svar =)
    /Maggi
    Jag har för mig att min svärmor har tvättat sina i maskin, men testa tvätta en, i typ 30 grader lr så.
  • Tingeling85
    nemo08 skrev 2010-09-16 17:12:44 följande:
    hej, brukar följa tråden men har inte haft så "mycket att komma med", men har nu kommit över en annorlunda tallrikshylla, försökte infoga bilden här men får inte till det?! Den finns iallafall i mitt album under 'hemmet'  för er som vill/orkar kika. Det är två 'skjutdörrar' som går att flytta sidleds och spår för tallrikar överst. Ful furu nu, men funderar på att måla den, om den nu är något att ha...? Tacksam för smakråd!
    Den var riktigt fin! Eller kommer att bli riktigt fin med lite styling
    Mycket potential tycker jag
  • Tingeling85
    Stardust74 skrev 2010-09-26 08:25:07 följande:

Jag hoppar in här och hälsar på!:) Älskar VitaHem och håller just nu på att renovera vårt kök :)) Vitt förstås! Mycket ledig tid går åt till att hämta inspiration från vackra bilder på nätet:) Finns ju hur mycket fint som helst...Vårt kök är Ikea Lidingö, bänkskiva i valnöt och golv blir valnöt skeppsgolv. Vi har satt upp en brädvägg (vit) som blev superbra! Just nu är hela köket i en enda röra o vi längtar tills vi kan använda köket! (som även är vardagsrum) Ha det gott!:)

Åh de låter jättefint! Har du inga bilder?
  • Tingeling85
    Fru KM skrev 2010-09-27 12:22:56 följande:
    Hej tjejer.

Längesedan sist. Nybliven husägare och allt så tiden finns inte riktigt. Köket nästan klart nu, bara småfix som lister kvar men det är ju såååå tråkigtFlört.  Har lagt ut lite bilder på bloggen så kika in där vet ja. rustikcharm.blogspot.com/2010/09/koket-fore-o...

Kram på er!
    Oj oj oj så fint de blev!
  • Tingeling85
    FlaxMamma skrev 2010-10-04 21:07:12 följande:
    Hej brudar. Vilka underbara bloggar ni har! jag renoverar gamla och ibland nya möbler och sprutmålar dem vita och har även en blogg där jag visar upp möblerna och renoveringen av vårat hus. Allt i vitaste vitt...
    Just nu så har jag ett blogglotteri för att fira att jag snart ska starta eget och vinsterna är sockerlådor eller en liten fågelbur.. delta gärna. Tack för era mysiga bloggar.
    Kram Linda
    Kan inte hitta din bloggadress!
  • Tingeling85
    Candis skrev 2010-10-19 12:04:58 följande:
    Hur pyntar ni julen?
    I år kastar jag ut vår plastgran och in ska det komma en riktig dock en mindre variant som får stå på ett bord i ett hörn då man har en liten en som vill klättra och pilla överallt och tre katter som älskar att välta julgranen vid lek. Jag kommer även att klä om några fula julgranskulor i nå snyggt papper och sy och pyssla lite annat som ska upp här och var hyllplan har just åkt upp ovanför köksfönstren så där tror jag att det kommer att hamna lite granris på..
    Julgardiner kommer jag inte att sätta upp, har vita överallt så jag piffar bara upp dom med tex röda satinband
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14