Inlägg från: Lilla Kullan |Visa alla inlägg
  • Lilla Kullan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

I våra hem blandar vi ljusa färger med det vita/ljusa i grunden.

Lantligt och romantiskt i en enda röra.
    Vi vill få fram det personliga ljusa hemmet med mycket romantik
    och loppisvaror som ger en härlig Shabby-chic-känsla.

Välkomna in!

http://www.familjeliv.se/hem/lilla_kullan/gallery/phpo3dbrs.jpg

OBS!!
    Vi har också väldigt roligt i denna tråd.

Kram Stina

Vad är Shabby Chic?
    www.inredningsmagasinet.se/content/view/42/52

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-5-87/m49002213.html
  • Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14
  • Lilla Kullan

Haha...Ja, jag är lite lika. mMan får liksom inte samma känsla om en vana ändras. Nu dogtar det kanske kaffe här inne?

• Lilla Kullan

Du ser hur man skriver.
    Doftar heter det

• Lilla Kullan

Nu ser jag att min lilla "morot" har hamnat i tråden igen. Vad glad jag blir.Ja, det är superkex jag menar.
    Hoppas att ni har det bra allihop här inne.
    Här hänger en hjärtinfarkt i luften. Men jag försöker vila.{#lang_emotions_smile}

• Lilla Kullan

Åh, TACK!...vad ni är snälla. Börjar ju böla här.
    Jo, jag tar det lugnt och tar det lugnt och tar det lugnt.

Utom idag. Då plötsligt glömde jag bort allt, och tog tag i snöskyffeln.{#lang_emotions_surprised}
    Gissa om det blev fart på gubben alltså.
    Han bara:-Nej, nej, nej...

Öh, javisst ja....{#lang_emotions_embarassed}

Typiskt mig, vet ni. Ska nog bindas fast kanske.

Kram och tack för att ni är så rara. Kram Stina{#lang_emotions_heart}

• Lilla Kullan
    musli skrev 2010-02-21 23:12:10 följande:
    Vi har lagt in Balk från IKEA i vårat kök. Den bruna. Älskar den! Kommer bli sååå fint mot de vita skåpen och valnöts-skivorna!  =)
    Jaa, klart vi ska fika.
  • Lilla Kullan
    Hannnas skrev 2010-02-22 08:12:10 följande:
    Vi har precis lagt in vitlaserat furugolv, färdiglaserade breda golvplank (15cm)... Jag var rädd att det inte skulle tåla fläckar MEN det tål allt galet! t om barnmat som fått gro in i 3 dygn går att torka bort utan probs... Golvet är behandlat med nåt som heter Ultraprotect... skitsnyggt!! Stina... du får ta hand om dig... vet hur det är att glömma bort sig där men det är viktigt Vilken DAG det är idag aldrig sett så tjock rimfrost på träd o buskar helt magiskt!! Svinkallt dock... brrrrrrrrr
    Tack söta!
    marjas skrev 2010-02-22 14:38:22 följande:
    Hej på er! Får man vara med i erat gäng? Vi köpte hus i somras och har renoverat sedan dess. Fick en vattenskada och när den åtgärdades hittades ett dolt fel (en rutten syll), så det blev en himla röra och vi fick bo hos pappa i två och en halv månad. Nu har vi äntligen flyttat in, men inget är väl egentligen helt färdigt (blir det någonsin det?). Badrummet är nästan klart, väntar på lite belysning och en handdukstork, köket är på g, vi har satt in IKEA:s Duvbo. Sovrummet är i alla fall klart, bara sängbord som ska köpas och en fönsterbräda. Hur som helst, jag älskar den lantliga och ljusa stilen och har lyckats få med mannen på det än så länge. Just nu längtar jag efter en fungerande spis! :) Och just ja, mitt i alltihopa så har vi såklart även en liten bebis, en tjej på 7 månader. :D /Marja
    Jaa, det är klart du du är välkommen hit du gumman.
  • Lilla Kullan
    LCroft skrev 2010-02-22 19:34:39 följande:
    Välkommen till alla nya! Och Stina tar det lilla lugna hon Ut och skotta snö???? Är du alldeles galen kvinna!?? Tur du har en man som håller koll på dig Galenpanna!
    Ja, jag vet inte riktigt vad jag tänkte på. Skulle bara skotta bort litegrann. Men skulle jag ju inte alls det.
  • Lilla Kullan
    Pums skrev 2010-02-22 19:38:52 följande:
    Tittar in lite snabbt och säger hej till alla. En super vild unge som kört rally här hemma idag blandat med mina graviditetshormoner gör att jag ska sova tidigt! Kram på er alla goa!
    Hoppas att du får sova gott, och att han parkerar bilar imorgon istället.
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14