Inlägg från: Sweet N Cute |Visa alla inlägg
  • Sweet N Cute

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Hej! Vi ska idag iväg o köpa köksbord o stolar till, vitt såklart. Via blocket, tyget på sitsdynan är äckligt fula i spygrönt. Hade tänkt klä om dom, men stora frågan är vad för tyg ska jag köpa?

När ni klätt om stolsdynor, har ni gjort ngt annat än bytat tyget då?
    Var har ni köpt tyget?
    Särskilt tyg eller?

Har ni bilder på era stolsdynor så jag får se, ge mig insiration

• Sweet N Cute

Hej kära vänner

Jag vill se era köksbord, hur ni har det på bordet o hur era bord ser ut, så har ni bilder så lägg in dom här. Älskar att titta in andras

• Sweet N Cute

Förbannade skit.. Mitt vita fina bord i tv rummet e förstört.. En människa tog en sak o drämpde i bordet, så de e svarta fläckar o så känner man ner i träet Inte så illa, men jag e pedant, o minsta fläck jag ser retar jag mig på.

• Sweet N Cute

Trevlig helg tjejer

En dag i taget !!
  • Sweet N Cute

Hoppas helgen varit bra tjejer

En dag i taget !!
  • Sweet N Cute

5 stycken av dessa burkar med ljus i är på väg hem till mig.
    För att jag länkar till deras webbutik så fick jag välja varor för 300 kr, så jag valde 5 stycken av dessa:

http://www.familjeliv.se/hem/sweet_n_cute/gallery/phpskskar.png

Är dom inte söta?

En dag i taget !!
  • Sweet N Cute
    FlaxMamma skrev 2010-10-05 11:16:50 följande:
    Oj vad märkligt inlägg jag la in då, hihi. Bot och bättring www.vitaloppan.wordpress.com sorry:(
    Jag e med i tävlingen nu, wiiieeee.
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Sweet N Cute
    FrökenFreja skrev 2010-10-05 18:14:33 följande:
    Är här inne och läser emellanåt och skriver ibland.
    Har precis köpt hus på landet och längtar efter att få börja inreda!

Blev väldigt inspirerad när jag såg den här lägenheten på hemnet:

www.hemnet.se/beskrivning/924839?r=3

Otroligt mycket detaljer att titta på!!
    ÅHH drömkök nästan ju Sånt där vitt trä golv e bara sååå fint. Med sånna plankor. O mellanrum med springor. Riktigt läckert.
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Sweet N Cute

Köpte nya ramar idag o skrev ut bilder gjorda i photoshop, så nu står dessa på skänken i tvrummet:

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Sweet N Cute
    Mettan69 skrev 2010-10-08 08:41:38 följande:
    Sweet N cute: Så mysigt. Solig

Jaha då var det fredag igen. Hoppas på en lugn helg med lite småpyssel. Innebandymatch på lördag och Sixten skall på barnkalas på söndag. Annars så kommer jag hålla mig i eller runt huset, kanske med undantag för någon promenad i det fina höstvädret som har utlovats. Solig
    Bluestar skrev 2010-10-08 16:09:37 följande:
    snyggt!
    Solig
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Sweet N Cute
    musli skrev 2010-10-12 08:09:40 följande:
    Helt plötsligt kändes mitt fynd-skåp futtigt.... Men här är det iaf. En släkting ska flytta från hus till lägenhet och jag får köpa ekskåpet för 200:-.

Nice, o de ska målas vitt förstår jag?
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Sweet N Cute

Älsklingen står o målar fönsterbrädorna *vita*

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Sweet N Cute

Jag har bestämt mig för att byta ut massa saker i hemmet nu. Allt ska inte vara vitt vitt vitt, men mkt av det kommer vara vitt. Det kommer vara vitt med ljusa färger på detaljer. Exempel, vit stol, med rosa dyna, vitt bord med rosa duk etc. Ja ni förstår. Jag älskar ljusa färger.

♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
  • Sweet N Cute
    Miss Bateman skrev 2010-10-14 19:10:06 följande:
    Hej och tack för all fin inspiration.
    Har läst i tråden ett tag men inte skrivit innan.

Har precis köpt ett hus som nu ska renoveras och fixas iordning med vit härlig färgsättning och inredning.

Är nybörjare på detta och läser därför och studerar vad ni skriver och visar på era fina bloggar.

Nu till min fråga:
    Hur målar man bäst ett svart ganska slätt tråkigt bord så att det blir  till shabby-chic-stil?
    Är det bra att det är svart underst när man ska sandpappra till det lite på slutet?
    Grundmåla? Penselmåla eller rollermåla?

Vore jättetacksam för råd och tips i denna fråga!
    Jag hade slipat ner det först o ruggat ytan, och rollat den med vit färg
    ♥ ᶫᵒᵛᵉᵧₒᵤ Anders ♥
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14