Inlägg från: Agnes72 |Visa alla inlägg
  • Agnes72

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

ninmid skrev 2010-10-27 10:59:59 följande:
    Ingen som har något tips på vitt hallbord? 
    Vi har en vit lantlig skänk från Ilva. Den har många lådor och "snäck"handtag. Kanske inte tänkt som hallbord, men hos oss fungerar det fint och bra förvaring.
  • Agnes72

Har läst er tråd många gånger, hoppas nu att ni kan råda. Lite orolig för svaren

Vi ska köpa ny soffa, den gamla har verkligen gjort sitt. Har en tygsoffa, älskar vita soffor, men det fungerar så där hos oss med en 2,5 åring.
    Nu frågade maken om vi ska köpa en vit skinnsoffa, lägga lite kuddar och fårskinn för att passa in. Vad tror ni? Jag våndas..
    Vi har plankgolv, vita väggar och träbjälkar, kanske kan det fungera bra.

Eftersom vi behöver en STOR soffa, mycket släkt, så vill jag inte ha en mörk soffa, rädd för att den tar över rummet.

• Agnes72

Någon som har vita ektorps soffor och småbarn? Fungerar det?
    Har lyckats vända maken till att vi ska köpa dessa istället.

• Agnes72

Tack för tankar och råd!
    Vi har "potatissäcksfärgade" soffor idag, ifrån Mio. Men de har 8 år på nacken nu och ser riktigt trötta ut i färgen. Funderade på bruna tidigare, med tanke på bjälkarna och skivan på matbordet, var rädd bara att det ska se mörkt ut.
    Få tänka lite på det här, vill ju göra mer än att tvätta och stryka på fritiden

Tack!

• Agnes72

Tycker det är så roligt att läsa allas tankar ang soffor och färgen!
    Och vad roligt det är att vi inte tycker helt lika, tänk så tråkigt det vore då.

Men det blir nog vita ektorp soffor här, gillar tanke att det går att köpa nya överdrag om något händer. Jag är säkert tokig

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14