Inlägg från: onoff |Visa alla inlägg
  • onoff

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Hej! Jag får panik!!!
    Jag har BF 22/9, och vi håller på och renoverar.. Ja... Vart enda rum i hela huset!!! Och nu har vi kommit till hallen, och jag har helt och hållet fått idétorka där... haha... Måste bestämma mig innan helgen för karln måste börja tapetsera då!

Funkar vit brötpanel, med ljusgrå tapet upptill??? Vi har inte bestämt färg på klinkersen ännu, vad funkar till dom färgerna isf?? Det är säkert jättesvårt att föreställa sig hur det ser ut i huset... MEN finns det någon bra sida man kan gå inpå där dom har bilder på olika hallar... Bröstpanel är nästan ett måste, tycker att det är så fint PLUS praktiskt när man har hund som skitar ner nå kopiöst!!

• onoff
    Hannnas skrev 2010-09-02 13:04:21 följande:
    Kalas att se din glada nuna

Bea... asså jag är nog ett jäkla skämt för jag har sökt o sökt o sökt o det kommer fasen bara upp EN Beatrice Hallin... fattar inte hur jag lyckas....

Hujje... ljusgrå är säket fint, diskret jag är inte så diskret av mig och älskar ju midbecs modern classics t ex... tycker iof om de gammelsvenska hur mkt som helst men när det kommer till mena egna tapetval så blir det oftast lite dragning åt det franska... som toilé t ex... ursnyggt till vit bröstpanel om du frågar mig  
    har du nå bild på de??? ;) Har noll koll på hur de ser ut...
  • onoff

Ari: Jättefina tapeter.. men jag kanske ska nämna att hallen går ihop med varadagsrummet och där har vi valt samma ljusgråa nyans som vi funderar på att ha ovanför bröstpanelen, så allt smälter ihop liksom.. :)

• onoff

Hannnas skrev 2010-09-02 13:10:59 följande:
    antingen kan du googla o kolla på nätet (vet ej adress spontant)... eller så kikar du i min blogg, det är nog i en av de tidigaste inläggen, har nämligen en av dessa tapeter i badrummet...

tolié, eller blomvarianten av ska jag väl säga, har jag i köket... och i tidigt inlägg i bloggen....  
    HAHAHAHA!!! EXAKT den tapten har vi som fondvägg i sovrummet!!!! =P
  • onoff

här är en bättre bild på tapeten... Vilken bra smak du har! ;)
  • onoff
    Hannnas skrev 2010-09-02 14:45:32 följande:
    haha NICE håller med, ovanligt god smak måste jag säga er ser ut att vara den ljusare varianten? mkt mkt snygg måste jag säga
    Jo, de är väl den mittemellan jag har, det fanns ju en ljusare variant till..
  • onoff
    Hannnas skrev 2010-09-02 14:49:06 följande:
    Hujje... men du, då har du bläddrat i den katalogen! I den finns en tapet med små medaljonger, kommer inte ihåg vad just den sorten kallas men de är lite rundade... den finns bl a i ljusrosa som bas och medaljongerna är cremevita... så sjukt snygg och skulle göra sig kanon mot vit bröstpanel *en tanke*
    jag fick låna hem den i tre dagar i våras.. haha.. :) Men jag minns inte vilken tapet du menar... =(

Nu har jag funderat iaf... Det blir till att avvakta ett tag... haha... tror ni att man kan sätta panelen först och SEN sätta på tapeten, när man bestämt sig för vilken tapet som ska dit??? De blir väl inte så mkt extra jobb om man går den vägen istället???
    Panelen du hade i badrummet var jättefint!! Vart har du köpt det?? Var det färdiga längder, eller sågade ni själva??  verkar bara finnas färdiga paneler som är antingen 90 cm eller 120 cm... skulle vara snyggare om dom var 150-160
  • onoff

renoveringen avstannad, får inte tänka något mer på paneler för killen ;) Har åkt på HF och förppningsvis blir jag igångsatt.. Fasigen nu hinner vi inte färdigt med renoveringen. Surt!!

• onoff

Hoppsan, råkade skicka iväg inlägget lite för fort...

Som sagt så ska vi börja renovera vårat kök och det blir en enkel renovering. Luckorna ska vi lämna in hos en målare som ska ta bort plastfilmen på alla skåpluckor och spraymåla dom vita. Vi kan behålla handtagen om vi vill, men jag tror att jag vill ha nya..?

Bänkskivorna ska bytas ut, och hela diskbänken och blandaren. Och kaklet ska väck och även fläkten ska vi köpa ny. Alla vitvaror blir kvar, har inte råd att köpa nya.

Tipsa mig om vad som kan bli snyggt!!! Bild finns inne på bloggen: sickansmamma.bloggplatsen.se

• onoff

versan skrev 2011-01-25 18:05:51 följande:
    Om handtagen är svarta med en liten spets på (ser ut som smide)så hade jag behållit dom på dom vita luckorna.
    Jag hade satsat på mörkbruna bänkskivor det bryter snyggt till det vita.
    Kaklet hade jag satsat på fasade vita kakelplattor lite avlånga är dom & superfina.
    Även blandaren hade åkt & istället hade jag satt in en med hög pip så man lättare får in stora kastruller i diskbaljan.
    Jag hade även öppnat upp fläkt-dörren & satt in en svart fläkt med belysning & kakel ända upp till taket för en öppnare känsla.
    Bordet & stolsitsarna hade jag slipat bort lacken & betsat mörka & sedan lackat om.

Fönsterbrädan hade jag också bytt till en mörk skiva el en vit...
    Hade även monterat in spotar under överskåpen som man kan dimra.
    Ett eller 2 av skåpen hade jag sågat ur & monterat in glasrutor som jag sedan satt en läcker plastfilm så man ej ser direkt in i skåpet sedan hade jag satt in glas hyllor & belysning (givetvis dimmerbar igen) detta göra att du får en öppnare lösning på köket.

jag tror ert kök kommer bli jättefin.
    Taaaaack för dom supertipsen =D
    Bordet och stolarna frågade jag inte om, dom hade jag ingen tanke alls på att göra om trodde knappt att det gick, men det lät skitsnyggt de du sa, för jag gillar inte den orange-färgen dom har nu, så nu ska jag ta och måla om till en annan färg. Fattade inte riktigt de där med att göra om en lucka till glasruta ;)

Jag vill gärna byta ut fläkten till en fläktkåpa, men de går inte, vi har någon special fläkt där själva motorn sitter på vinden och inte i själva fläkten =/

Bifogar med en bild på köket om någon mer vill ge några kommentarer OCH även en bild på handtagen...
  • onoff

Vi håller också på med vårat kök nu och vi håller på och sätter upp den här tapeten.

Vad har ni för köksbord och stolar i erat kök? Visa gärna bild!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14