versan skrev 2011-01-25 18:05:51 följande:
Om handtagen är svarta med en liten spets på (ser ut som smide)så hade jag behållit dom på dom vita luckorna.
Jag hade satsat på mörkbruna bänkskivor det bryter snyggt till det vita.
Kaklet hade jag satsat på fasade vita kakelplattor lite avlånga är dom & superfina.
Även blandaren hade åkt & istället hade jag satt in en med hög pip så man lättare får in stora kastruller i diskbaljan.
Jag hade även öppnat upp fläkt-dörren & satt in en svart fläkt med belysning & kakel ända upp till taket för en öppnare känsla.
Bordet & stolsitsarna hade jag slipat bort lacken & betsat mörka & sedan lackat om.
Fönsterbrädan hade jag också bytt till en mörk skiva el en vit...
Hade även monterat in spotar under överskåpen som man kan dimra.
Ett eller 2 av skåpen hade jag sågat ur & monterat in glasrutor som jag sedan satt en läcker plastfilm så man ej ser direkt in i skåpet sedan hade jag satt in glas hyllor & belysning (givetvis dimmerbar igen) detta göra att du får en öppnare lösning på köket.
jag tror ert kök kommer bli jättefin.

Taaaaack för dom supertipsen =D
Bordet och stolarna frågade jag inte om, dom hade jag ingen tanke alls på att göra om trodde knappt att det gick, men det lät skitsnyggt de du sa, för jag gillar inte den orange-färgen dom har nu, så nu ska jag ta och måla om till en annan färg. Fattade inte riktigt de där med att göra om en lucka till glasruta ;)
Jag vill gärna byta ut fläkten till en fläktkåpa, men de går inte, vi har någon special fläkt där själva motorn sitter på vinden och inte i själva fläkten =/
Bifogar med en bild på köket om någon mer vill ge några kommentarer OCH även en bild på handtagen...