Inlägg från: Det ljusa livet på landet |Visa alla inlägg
  • Det ljusa livet på landet

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14

Har bara bytat nick/ föredetta Candis !!

En dag i taget..

Fick hem tavlan igår som jag vann i en bloggtävling, den va väldigt fin o stor. Funderar på om man ska ha den ovanför sängen sen i sovrummet i nya lgh..

Ni kan se tavlan HÄR.

En dag i taget..
    Hallon4 skrev 2010-11-24 17:28:31 följande:
    Jag går och tänker på en sak och behöver råd.....
    Vi har ett vitrinskåp i körsbär från 90-talet. Det ser ut som ett burspråk i formen med skåp under. Från början var det en tv bänk som hörde till men som inte finns längre.
    Jag gillar inte det här skåpet som ni förstår! Jag vill ha ett fint vitt men just nu har vi inga pengar.

Tror ni att man kan måla ett sånt vitt? byta handtag för att få det att se mer lantligt ut?
    Går det, eller är skåpet helt fel stil för att göras om???
    Det blir nog lite arbete förstås men om det kan fungera så är det värt det.
    Men om ni tror att det inte alls blir bra så säg det!

Hjälp mig ni som är vana hemmafixare och kan lite om inredning.
    Jag tror med att det går. Vi hade ett mörkbrunt skåp som jag måla vitt o det blev lite ränder eler stänk från det bruna, svårt att förklara, men de såg gammalt ut o de blev fint
    En dag i taget..
    Hallon4 skrev 2010-11-25 13:46:04 följande:
    Nej, så här ser den ut men jag har inte sådana handtag. Utan hemska guldiga...Tror ni att den går att få fin och lantlig? Eller bör jag ge mig ut och leta på antikaffärer?
    Jag tog bilden från Blocket, är det ok att göra så?

Den kan bli riktigt fin i målad vitt
    En dag i taget..
    ninmid skrev 2010-11-25 09:51:04 följande:
    hittade en sån fin webbutik www.inmyhouse.se/ 
    Nån som handlat där?

Blev en liten beställning ; )

Söt kanna

En pall

Och en "kom ihåg tavla" Skrattande
    Gillade griffeltavlan. Där kan man sätta söta postislappar till varandra
    En dag i taget..
    Mettan69 skrev 2010-11-25 14:56:04 följande:
    Jag hade en tv-bänk i furu som störde mig nåt så fruktansvärd men inga pengar just då att köpa en ny tv-bänk. Så det blev till att måla den vit och det blev en helt annan möbel. Jättenöjd med den nu så den får hänga med ett tag till. Skrattande 

Vit färg kan ändra utseendet helt på en möbel så jag hade målat det skåpet och köpt andra handtag. Kör på, du har inget att förlora. Tungan ute
    Jag har en tv bänk i furu, tänkte måla den vit, men så hitta jag på jysk tror jag det var en skitsnygg tvbänk som heter annika.

resources.jysk.com/getimage/pm.medium/3603202/WEB/1002

Tänkte köpa den en dag
    En dag i taget..
    luspudel skrev 2010-11-25 15:02:44 följande:
    Idag har jag pysslat lite med adventsljusstakar Köpte vanliga, klassiska vita och tog bort det där gröna böset som sitter runt ljusen. Istället knöt jag rosetter med vitt sidenband och spetsband! Blev jättefint verkligen, tänkte även sätta en träbricka med GOD JUL skrivet på, när jag nu hittar snygga brickor... Har dock tappat bort min kamerasladd men hoppas att jag kan få upp en bild!

Har även en Hemnes-byrå under ommålning... Finns jättemycket Hemnes-möbler i furu på Blocket, blir jättesnyggt att måla om och vaxa ju! Längtar tills den är på plats här hemma
    Det lät riktigt fint
    En dag i taget..
    ninmid skrev 2010-11-30 13:39:55 följande:
    Min "kom ihåg tavla" har kommit, vad tycker ni?

petitfashion.se/2010/11/30/in-my-house
    Den e verkligen fin, jag har oxå en griffeltavla, men inte med det där extra som du har med klämmor och när. Din e väldigt fin.
    En dag i taget..
    nemo08 skrev 2010-12-03 06:36:08 följande:
    Så julmysigt, jag vill också ha sånna där "stora" snöflingor på min sida, jag har bara pyttesmå som knappt syns. Har du designat själv eller använt en färdig mall från nätet? Jag använde mig av en färdig mall. Är inte så duktig på det här med design och layout Tomte
    Jag gör all min design själv
    Hannnas skrev 2010-12-03 07:59:30 följande:
    350:-
    Det ljusa livet på landet skrev 2010-12-02 21:54:05 följande:
    Vad tycker ni om designen i min blogg? Försökte få julstämning men endå chabby chic

www.sweetncute.blogg.se
     Kanonfint tycker jag
    Tack
    En dag i taget..
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem. Nr 14